Gå til innhold

Våt madrass, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Våknet i dagtidlig med en blodflekk på overmadrassen. Leste at jeg skulle ha på kaldt vann for å løse opp. Så da tok jeg et håndkle pg dynket det i kaldt vann flere ganger og presset all fuktigheten ned i madrassen. Det hjalp bra det, selv om jeg var potte dum.

Først nå tenkte jeg over at madrassen fremdeles er søklvåt, og nå leser jeg om at det kan ødelegge madrassen osv. Den er bare 1 mnd gammel, så jeg vil gjerne redde den og ungå mugg.

Har begynt å tørke opp med tørkepapir, men er redd det er for sent?

Setter stor pris på tips!!!

Anonymkode: 6f6c8...a43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse papir, håndkle og noe tungt oppå der. Eventuelt bruke hårføner får å få det noe raskere tørket. Eventuelt sette en vifte mot madrassen på full guffe.

Anonymkode: 179a1...820

Skrevet

Pøs på med potetmel og la det trekke ut væsken. Støvsug etterpå. 

• Liker 1
Skrevet

Bare et lite tips: kjøp madrassbeskytter! Gjerne tisselaken til å ha under også. 

Jeg lærte det på den harde måten når det ene barnet mitt tisset ut hele sengen vår. 

Anonymkode: 3097f...799

• Liker 1
Skrevet

Fant nå ut at det selvsagt har gått forbi overmadrassen og ned i madrassen under..... uff. Det blir en lang natt merker jeg!.....

Er det i det hele tatt mulig å redde?

Hilsen TS

Skrevet
12 minutter siden, amazed92 skrev:

Fant nå ut at det selvsagt har gått forbi overmadrassen og ned i madrassen under..... uff. Det blir en lang natt merker jeg!.....

Er det i det hele tatt mulig å redde?

Hilsen TS

Jada. Bare du får noe som tørker eller trekker til seg fukten. Det vil nok sikkert være tørket til i morgen.

Anonymkode: 179a1...820

Skrevet

Hårføner 😎

Anonymkode: f0761...e6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...