Gå til innhold

Er det effekt om man av og til glemmer å ta jern/multivitaminer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble anbefalt av jordmor å ta jerntilskudd pga jeg hadde mangel. Tar da 27 mg + multivitaminer for gravide som inneholder 15 mg. Dette ble anbefalt av jordmor. :) tar også omega 3.

Men av og til så glemmer jeg å ta jernet + multivitaminene.. prøver å huske det hver kveld, men jobber litt kveld eller er ute på ting osv og da går det fort i glemmeboken. 

Vil jeg fortsatt ha effekt selv om jeg glemmer det av og til? Eller er det sånn at man må ta det hver dag for å få effekt.. vil tro jeg glemmer det 0-2 ganger i uken🙄

Anonymkode: b2508...f4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at jeg tar det om kvelden er pga. jordmor sa det ble tatt opp best på tom mage (altså natten). :)

Skrevet

Tom mage vil si før inntak av mat, ergo om morgenen. 

Anonymkode: 02d7b...3e6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tom mage vil si før inntak av mat, ergo om morgenen. 

Nei jordmor og google sier at jern skal taes om kvelden. :) Tom mage var kanskje feil måte å si det på, men leser flere steder at det bør taes på kvelden. :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei jordmor og google sier at jern skal taes om kvelden. :) Tom mage var kanskje feil måte å si det på, men leser flere steder at det bør taes på kvelden. :)

Ok, men det kalles ikke på tom mage. 

Det er ikke noe problem om du glemmer noen dager, men er rimelig sløvt. Så vanskelig er det ikke å få i seg tabletter til riktig tid. 

• Liker 1
Skrevet

Bare sett på påminnelse på tlf, så du får varsel på et bestemt klokkeslett hver kveld 

Anonymkode: a79dd...9cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...