AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Jeg ble anbefalt av jordmor å ta jerntilskudd pga jeg hadde mangel. Tar da 27 mg + multivitaminer for gravide som inneholder 15 mg. Dette ble anbefalt av jordmor. tar også omega 3. Men av og til så glemmer jeg å ta jernet + multivitaminene.. prøver å huske det hver kveld, men jobber litt kveld eller er ute på ting osv og da går det fort i glemmeboken. Vil jeg fortsatt ha effekt selv om jeg glemmer det av og til? Eller er det sånn at man må ta det hver dag for å få effekt.. vil tro jeg glemmer det 0-2 ganger i uken🙄 Anonymkode: b2508...f4e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Grunnen til at jeg tar det om kvelden er pga. jordmor sa det ble tatt opp best på tom mage (altså natten). Anonymkode: b2508...f4e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Tom mage vil si før inntak av mat, ergo om morgenen. Anonymkode: 02d7b...3e6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tom mage vil si før inntak av mat, ergo om morgenen. Anonymkode: 02d7b...3e6 Nei jordmor og google sier at jern skal taes om kvelden. Tom mage var kanskje feil måte å si det på, men leser flere steder at det bør taes på kvelden. Anonymkode: b2508...f4e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei jordmor og google sier at jern skal taes om kvelden. Tom mage var kanskje feil måte å si det på, men leser flere steder at det bør taes på kvelden. Anonymkode: b2508...f4e Ok, men det kalles ikke på tom mage. Det er ikke noe problem om du glemmer noen dager, men er rimelig sløvt. Så vanskelig er det ikke å få i seg tabletter til riktig tid. Anonymkode: 02d7b...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 Bare sett på påminnelse på tlf, så du får varsel på et bestemt klokkeslett hver kveld Anonymkode: a79dd...9cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå