Gå til innhold

Hvor mye er for mye på julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min forventer at jeg skal bortskjemme mine 2 tante unger på 2-5 år med julegaver.

Jeg føler at jeg brukte for mye penger på julegaver de 2 siste julene 8000kr ca.. 
Nå tenker jeg og bruke

600-700kr til hver tante barn, har bare 2 så. Hun klager ofte at jeg bruker mye på mitt barn på 2 år i julaften og bursdag og til vanlig. Men tror det er normalt at man bortskjemmer mer sine egne barn en tante unger og stebarn osv. Tantebarna mine blir glade uansett hva de får i jul så lenge de får figurer osv så blir de glade for det. Tror det er søsteren min som føler av at jeg må «bortskjemme» barna hennes mer med gaver osv. Men hun kjøper aldri noe til mitt barn ellers. Så det har blitt ganske normalt at vi kjøper bare julegaver og bursdags gaver til barna. Så hvor mye er for mye når det kommer til julegaver?

Jeg vet ikke hvorfor jeg liker å skjemme barnet mitt mest, men mest fordi hun er mitt barn og jeg ser gleden hennes av ting hun får heh.

Anonymkode: cf15c...182

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun søsteren din høres ikke lite frekk ut! Alle kjøper jo mer til egne barn enn til tantebarn. Mitt barn får gaver for 2-400 fra tanter og onkler, og det er ikke vanlig at de kjøper noe utenom bursdag og jul. (Kanskje en is om vi er ute på noe sammen f.eks, men ikke noe større.) Både barnet og jeg er takknemlig for det hun får og ville da aldri finne på å be om mer!

Anonymkode: 98284...f58

• Liker 7
Skrevet

Vi gir (og mine barn får) gaver til jul og bursdag, ellers drypper det kanskje en bolle, is eller noen såpebobler, men intet mer fancy. Gavene pleier å ligge på rundt 250

Skrevet
1 minutt siden, Bokdamen skrev:

Vi gir (og mine barn får) gaver til jul og bursdag, ellers drypper det kanskje en bolle, is eller noen såpebobler, men intet mer fancy. Gavene pleier å ligge på rundt 250

samme her, max 300

Skrevet

Eg og mine søsken er blitt enige om gaver for ca 150kr til hver niese/nevø. Mine egne barn kan gjerne få gaver fra 500- 3000 fra meg alt etter hva de ønsker seg eller trenger. Er helt normalt å gi mer til egne barn. Og søster di virker frekk. 

Anonymkode: ec6aa...20c

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg kjøper for 200-300 til mine tantebarn. 

Skrevet

Rundt 350 på tanteungene, rundt 1000 på min egen 😛

• Liker 1
Skrevet

Gir hun for 8000 til dine barn? 
klart en kjøper mer til sitt eget barn enn til andres! Bli enig om en sum dere kjøper til hverandres barn. 
vi er en hel flokk, så vi ligger på 300 kr pr barn. Alle er enig i den summen, så slipper noen å gå over eller under. Da vet alle hva de har å forholde seg til, enkelt og greit, og ikke noe urettferdig. 
men alle kjøper jo mer til sitt eget barn. 

Skrevet

Vi er enige om 300 pr barn, det samme til foreldra. Og på mannens side er vi enige om 500 til par, ikkje gaver til kvar enkelt. 

Skrevet

500 -1000 på mine nevøer/nieswr 

Anonymkode: 22a63...750

Skrevet

Jeg og mannen kommer begge fra en søskenflokk på 4. Og alle våre 3 søsken har 2 barn hver. Skulle virkelig tatt seg ut om vi skulle bruke 4000 pr nevø/niese slik som din søster mener. Gang 4000 med 12... Saklig. Vi har lagt oss på 300 til hver unge til jul og bursdag. I min familie har vi valgt å gi litt mer på "store" bursdager type 10 år (fylle to tall for første gang) 13 år ( velkommen til tenårene) 16 år ( gammel nok til å øvelseskjøre/ta moped lappen) 18 år (myndig) og 20 år (ferdig som tenåring 😁). Men, dette tror jeg ikke er så vanlig så syntes ikke det er rart hvis ikke andre velger å markere dette.

Anonymkode: 8499f...11a

Skrevet
7 hours ago, Fjaselina said:

Vi er enige om 300 pr barn, det samme til foreldra. Og på mannens side er vi enige om 500 til par, ikkje gaver til kvar enkelt. 

Hva hvis dere opplever skilsmisser?

Anonymkode: 25f53...1c4

Skrevet

Det er nok ikkje den største utfordringa ved ei skilsmisse. Du tenker på kven av dei to ektefellene som skal få retten til å ta med seg 2 vinglas, eller ei lita kaffemaskin, eller eit sett med sengetøy? 

Trur nok at dersom den eine hugsar at dette var julegåva frå xx på mi side i 2016, så kan den andre gi seg. Eller kanskje dei berre må dele alt? 

Det er lettere å dele kopper og småting enn sofaen og vaskemaskina...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...