Gå til innhold

Å selge handlaga kort


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Eg har frykteleg lyst til å begynne å selge nokre av dei mange korta eg lagar... Men korleis bør eg gå fram, og på kva måte kan eg markedsføre meg sjølv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje sette annonse i aviser og på f.eks finn.no

så kan du sette link til en hjemmeside med bilder av alle kortene og priser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta kontakt med butikker som du tror kunne hatt interesse av å videreselge kortene dine? Sikkert vanskelig å få innpass i kjeder, men små interiørbutikker eller lignende kan være interessert hvis de kan ha de i kommisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ikke glem at om du begynner å gjøre dette profesjonelt, altså litt utover ren hobby, så blir det klassifisert som næring og da må skattemyndighetene informeres og du må kanskje registrere deg i Brønnøysundregistreen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til en billig og helt grei nettbutikk for de "små" er fra www.shops.no. Jeg hadde min scrapbook nettbutikk der den første måneden, fungerte veldig fint når man ikke helt visste omfanget av salget. De har et enkelt oppsett og er som sagt rimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok tatt meg en runde i spesialbutikker som selger gaver og spesielt brukskunst. Jeg kjøper ofte kort i slike butikker.

Du trenger forresten ikke stresse med noe registrering før du har solgt for, jeg tror det er 50 000,- (er ikke helt sikker på beløpet) du kan ha hobby med inntekt uten å skatte av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalbutikken stiller kanskje opp?

Alternativt til å selge egne kort kan du jo holde kurskvelder i kortlaging. Jeg har vært på 2 sånne kurs, og det er jo så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du bor, men hvis dere har markedsdager eller noe sånt kunne du kanskje leid deg et bord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veslo, du har PM!

Man kan forresten ha momsfri inntekt på hobby inntil en viss sum, mener det er 50.000. Altså trenger man ikke starte noe foretak før man tjener den summen i året. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...