AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #41 Skrevet 25. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor finner du forkjølelsevirus nå da? Har ikke vært forkjøla siden februar, jeg, siden folk holder seg hjemme når de er syke? Anonymkode: 812fc...639 Man er smittsom før man blir syk Anonymkode: 87fcc...46f 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #42 Skrevet 25. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir syk HVER gang noen åpner vinduet under søvn, også når jeg har vært hjemme en uke og ikke vært i kontant med andre. Vært sånn hele livet at jeg blir forkjølet av alt, innendørs eller ikke. Anonymkode: 2cdb7...440 Men da er du jo ikke egentlig forkjølet, du bare reagerer på ha blitt utsatt for trekk. Jeg blir snørrete hvis jeg kjører mye bil med AC på og får kjempevondt i ørene hvis jeg er ute når det blåser kaldt. Dette er jo ikke en forkjølelse, bare symptomer på at jeg har blitt utsatt for kald luft. Anonymkode: bb2e6...380
Energidronning Skrevet 25. august 2020 #43 Skrevet 25. august 2020 det kan være at du er sensitiv? slik passer du på din hals, mine tips: oppvarm alle drikkene dine på mikrobølgeøvn, eller når dette kan være upraktisk, bare bland dem med hete vann direkte fra vannkokeren! når du er ikke hjemme, ta med deg varme drikke på termosflaske! alltid dekk halsen din med skjerf! spis honning hver dag! ikke røyk! ikke snakk utendørs når temperaturen ligger lavere enn 20C! du må etablere dine egne rutiner som fungerer. slik skiller du mellom korona og forkjølelse: https://www.nrk.no/norge/tapt-smakssans-annerledes-for-covid-19-enn-for-forkjolelse-1.15132016
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #44 Skrevet 25. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man er smittsom før man blir syk Anonymkode: 87fcc...46f Nettopp. Inkubasjonstiden for forkjølelsesvirus er 3 dager. Man er mest smittsom de 5 første dagene man har viruset, altså også de 3 dagene man ikke har symptomer enda. Så man må jo være telepatisk for å holde seg hjemme med forkjølelse før man vet at man har det. Anonymkode: 58f5d...33a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #45 Skrevet 25. august 2020 Ja dette med forkjølelse vs korona er et hett tema om dagen. Her jeg bor har jeg inntrykk av at mange er forkjøla i disse dager, og de fleste av disse sender barna sine på skole likevel, uten å teste seg for korona først. Dette gjelder også de som tidligere har vært veldig forsiktig og tatt alle smittevernråd på alvor. Jeg føler det er et skifte nå, mange tar lettere på dette, går på jobb/ skole/ aktiviteter selv om de er forkjøla eller har en vond hals, uten å ha testet seg. Er det egentlig ok? Hvem vet hvem av disse som har korona eller ei? Mest sannsynlig er det jo sikkert forkjølelse, men hva om det er korona? Det blir en spennende tid fremover, jeg er veldig redd for at smittetallene går til himmels.. Anonymkode: de85a...0ba
tussi84 Skrevet 25. august 2020 #46 Skrevet 25. august 2020 Jeg sliter med hoste og delvis vond hals veldig ofte om morgen. Det gir seg alltid etter et par timer. Ettersom årene har jeg gått merker jeg derfor stor forskjell på om det er forkjølelses vondt eller ikke når jeg våkner. Ved siste tilfelle hos meg ville jeg vært hjemme, men ikke ved det andre tilfellet da det ikke viker fra normalen.
Anbefalte innlegg