AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Jeg bor i en bygård der vi har vaskekjeller med felles vaskemaskiner. I går da jeg var i vaskekjelleren kommer det inn en ung mann. Jeg spør om han nettopp har flyttet inn siden jeg ikke har sett han før. Da sier han at han flyttet inn for 2 uker siden, men han har ikke vært så synlig for han sitter isolert med Corona😮! Jeg ble så paff at jeg bare gikk ut i full fart, men tenkte etterpå at han skal jo ikke være i vaskekjelleren der han tar på de samme tingene som vi andre. Han sto 60-70 cm fra meg og han hadde ikke munnbind eller hansker. Han kom inn i vaskekjelleren utenifra, så det virker ikke som han tar den isoleringen så alvorlig. Bør jeg i karantene siden jeg har stått like ved siden av han? Anonymkode: 328cf...1ef
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Du bør iallfall varsle helsemyndighetene om at han har brutt isolasjonen. Anonymkode: 57a5a...dd6 20
Loff77 Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Vanskelig å si noe om det, for alt du vet har han sittet ut tiden og vært frisk i 2 uker 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 9 minutter siden, Loff77 skrev: Vanskelig å si noe om det, for alt du vet har han sittet ut tiden og vært frisk i 2 uker Han fortalte meg at han skulle sitte i isolasjon til tirsdag, altså i morgen. Ts Anonymkode: 328cf...1ef 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Har du mulighet til å kontakte han eventuelt å varsle sameiet/komplekset? Spørre om han faktisk har oppholdt seg rundt omkring på bygården? Det kan jo være at han er ferdig med isolasjonen, og det var første gang han beveget seg ut. Anonymkode: ddead...6e8 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du mulighet til å kontakte han eventuelt å varsle sameiet/komplekset? Spørre om han faktisk har oppholdt seg rundt omkring på bygården? Det kan jo være at han er ferdig med isolasjonen, og det var første gang han beveget seg ut. Anonymkode: ddead...6e8 Han sa til meg at han var ferdig med isolasjonen på tirsdag, altså i morgen! Da har han brutt isolasjonen og surret rundt i bygården, og også vært ute siden han kom inn i vaskekjelleren utenifra. Ts Anonymkode: 328cf...1ef
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sa til meg at han var ferdig med isolasjonen på tirsdag, altså i morgen! Da har han brutt isolasjonen og surret rundt i bygården, og også vært ute siden han kom inn i vaskekjelleren utenifra. Ts Anonymkode: 328cf...1ef Hvis han var ferdig med isolasjonen i morgen så er det jo bare snakk om noen få timer før han var "klar" Hadde ikke brydd meg Anonymkode: fb9c6...b4b 11
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis han var ferdig med isolasjonen i morgen så er det jo bare snakk om noen få timer før han var "klar" Hadde ikke brydd meg Anonymkode: fb9c6...b4b 48 t for å være nøyaktig, men det er jo ikke riktig likevel. Ts Anonymkode: 328cf...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 For å defineres som «nærkontakt» må man være sammen med vedkommende person i 15 minutter eller mer, hvis jeg har forstått det rett. Så tror ikke du bør bekymre deg for karantene😊 Anonymkode: 8d775...f57 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 Slapp av du fikk ikke korona av han. Anonymkode: 97174...6c8 4
Kanutte Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å defineres som «nærkontakt» må man være sammen med vedkommende person i 15 minutter eller mer, hvis jeg har forstått det rett. Så tror ikke du bør bekymre deg for karantene😊 Anonymkode: 8d775...f57 Det stemmer. Så jeg tror ikke TS regnes som nærkontakt. Men vær som alltid obs på symptomer. 2
Heihola Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: 48 t for å være nøyaktig, men det er jo ikke riktig likevel. Ts Anonymkode: 328cf...1ef Enig med deg, regler er regler og reglene er der av en veldig god grunn. Folk begynner å drite mer og mer i dette, og det er det som kommer til å være tabben. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #14 Skrevet 24. august 2020 Herregud ring informasjonstelefonen til kommunen din og spørr dem, ikke oss. Her er det alt for mye synsing og tolkning. Anonymkode: 3a78d...431 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #15 Skrevet 24. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å defineres som «nærkontakt» må man være sammen med vedkommende person i 15 minutter eller mer, hvis jeg har forstått det rett. Så tror ikke du bør bekymre deg for karantene😊 Anonymkode: 8d775...f57 Men om han tok seg til munnen e.l. før han tok i dørhåndtaket på vei inn på vaskerommet.. eller har holdt seg i rekkverket i trappa, knappene i heisen osv osv.. så kan hun, og andre, smittes. Ville meldt i fra til politi. Anonymkode: ce64a...dbd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #16 Skrevet 24. august 2020 Er du sikker på at han hadde Corona og ikke mente at han var i karantene? Jeg trodde ikke korona-isolasjon hadde en slik opphørsdato men avhenger av negativ test før man får slippe ut av isolasjon, noe man ikke kan forutse dager i forveien? Anonymkode: c13d4...227 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #17 Skrevet 24. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om han tok seg til munnen e.l. før han tok i dørhåndtaket på vei inn på vaskerommet.. eller har holdt seg i rekkverket i trappa, knappene i heisen osv osv.. så kan hun, og andre, smittes. Ville meldt i fra til politi. Anonymkode: ce64a...dbd Ja det er sant. Det er absolutt ikke innafor, men vet ikke om politiet har ressurser til å starte en etterforskning på sånt.. Anonymkode: 8d775...f57
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #18 Skrevet 24. august 2020 Isolasjon eller karantene? Høres ut som du mener karantene  Har han korona kunne han ikke si at tiden er over i morgen. Skal ha symptomfri dager. Anonymkode: a30d2...cd9 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #19 Skrevet 24. august 2020 Ts her. Han sa: Jeg har vært inne hos meg selv med korona, men er ferdig på tirsdag! Jeg tolket det som om han da har vært i isolasjon, og når man har vært syk/hatt symptomer må man vente til uke etter siste dag med symptomer, før man kan slippes løs blant folk. Anonymkode: 328cf...1ef
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #20 Skrevet 24. august 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å defineres som «nærkontakt» må man være sammen med vedkommende person i 15 minutter eller mer, hvis jeg har forstått det rett. Så tror ikke du bør bekymre deg for karantene😊 Anonymkode: 8d775...f57 Denne definasjonen "nærkontakt" som innebærer max 15 minutter med en smittet, høres ikke reelt trygt nok ut. Viruset smitter meget lett. En kan altså være i et rom i f.eks hele 10 minutter og være trygg på at en ikke er smittet? Tøv. Da kunne alle trygt stikket innom butikken en tur, fordi dem mener at det er "trygt" å være i et rom med et ev virus i under 15 min? Men til Ts- Sikker på at han var smittet selv? Og ikke i bare karantene.. Det går nok greit for deg. Anonymkode: 4a62f...6b9 2
Anbefalte innlegg