Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i februar og er førstegangsfødende, så lurer på hva man kler på babyen i tillegg til vognposen når det er kaldt ute? Om det er ulldress, hva slags ulldress har dere god erfaring med? Hva har man under dressen? 

Anonymkode: 2f23f...48f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi er født i slutten av januar. Brukte et lag tynt ull med lillelam over, og tykk vognpose. Var det ekstra kaldt, så la jeg et saueskinn eller ei ekstra dyne inni vognposen. Baby var alltid god og varm, uten å være for varm :)

Anonymkode: 55625...4c7

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mi er født i slutten av januar. Brukte et lag tynt ull med lillelam over, og tykk vognpose. Var det ekstra kaldt, så la jeg et saueskinn eller ei ekstra dyne inni vognposen. Baby var alltid god og varm, uten å være for varm :)

Anonymkode: 55625...4c7

Hva slags lillelam ulldress? 😀

Anonymkode: 2f23f...48f

Skrevet

Jeg ville styrt unna de aller tykkeste ullfleece-dressene (f.eks. nøstebarn sine) og investert i en god vognpose og mellomtykk dress nedi. Hvis du skal trille inne (f.eks. hvis du går inn på en cafe, et kjøpesenter osv) så er det lettere å temperaturregulere ved å åpne posen. En pose varer dessuten lengre enn en dress også. :) 

Jeg fødte tidlig på høsten og gikk gjennom flere størrelser i løpet av vinteren. Hadde ulldress fra både Lillelam, Joha og Kuling. Fornøyd med alle tre merker. :) 

Anonymkode: a1e45...a03

Skrevet

Hadde Kattnakken sin ullfleece og var veldig fornøyd, men den ble bare brukt på de kaldeste dagene og ved bæring. 

Anonymkode: 38363...1f1

Skrevet

Lillelam 🐑 

Anonymkode: cc51c...aff

Skrevet

Hjemmestrikket i myk merinoull 🙂

Anonymkode: 392b6...a96

Skrevet

Nøstebarn har mye fint og bra til både store og små, spesielt til små. Kjøpte blant annet ullpysj derfra til sønnen min da han var liten. Det er veldig bra kvalitet på varene deres.

For eksempel denne ulldressen

Ulempen er jo at det er dyrt med ull, og de små vokser fort ut av det. Et lite pluss er at Nøstebarn har så god kvalitet på tingene sine som regel, at de gjerne kan brukes om igjen til neste barn også, eller selges for en grei bruktpris. 

Skrevet

Hvis du har mulighet kjøp en hjemmestrikket ulldress eller ullpose. Så kan du justere litt hva du har under etter temperaturen.

Anonymkode: 8548c...d25

Skrevet

Lillelam sin Basic er fantastisk. Brukt til begge mine og kjøper ny til lillebror som er ventet i høst. Har brukt voksi vognpose og kledd på etter været. Mine barn er veldig varme og har ofte ikke trengt ull i posen, kun body og strømpebukse+lue og votter. På kalde dager er lillelam gull!

Anonymkode: 2256c...b67

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lillelam sin Basic er fantastisk. Brukt til begge mine og kjøper ny til lillebror som er ventet i høst. Har brukt voksi vognpose og kledd på etter været. Mine barn er veldig varme og har ofte ikke trengt ull i posen, kun body og strømpebukse+lue og votter. På kalde dager er lillelam gull!

Anonymkode: 2256c...b67

Enig ! Myke, gode og varme dresser! Jeg kjøpte de litt store og brettet opp ermer og bein og da holdt de lenge. 

Skrevet

Jeg synes ullfleece er fantastisk, og har brukt det mye til begge barna. Det er ikke akkurat supervarmt på kjøpesenter om vinteren, så om man åpner vognposen, går det helt fint. Det er vel uansett begrenset hvor mye man henger på kjøpesenter med en baby? (Min er fem måneder og har vært på kjøpesenter to ganger)

Jeg varierer med ulike dresser, ullfleece på de kaldeste dagene og tynn ullpysj på de varmeste dagene. Bruker ullbody, ullbukser/strømpebukser og ullsokker under. 

Anonymkode: c3cde...e86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...