Hun_der86 Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Jeg har termin om 2 uker og er veldig spent på det nye livet. Jeg ahr en hund som betyr mer for meg en noe annet og jeg er fullstendige klar over at hunden kanskje faller litt i rangstigen med en baby i hus. Men allikevel vil jeg jo gjøre det så bra som mulig for hunden og lurer på om noen har tips til hvordan tilvenning kan skje best mulig av noen som både har hund og spedbarn. En ting jeg lurer fryktelig på er: når pappa er tilbake i jobb etter 2 uker. Hvordan får dere til lufting av hund og ha en baby? Jeg tenker at nå som det fremdeles er sommer kan man jo ta med baby i vogn og bæresele men hva skjer når det er minus grader og snøføre? Hunden min er ganske bortskjemt med times lange turer i skogen hver eneste fogmiddag/morgen🙈
Sirinna Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Et godt tips er å få noen til å ta med en tissebleie hjem fra sykehuset og la hunden snuse på den. Dermed blir det ingen overraskelse for den når babyen kommer hjem. Har selv to hunder. Jeg fikk barn på vinterstid, det var mellom -10 og -15, og jeg var alene om det hele. Jeg hadde babyen i bæresjal under gravidjakken min som var tykk og god. Når magen forsvant passet den supert som bærejakke. Så gikk vi litt kortere turer flere ganger om dagen, istedenfor de lange turene de var vant til å få. Det gikk kjempefint ☺️ 5
Hun_der86 Skrevet 24. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2020 13 minutter siden, Sirinna skrev: Et godt tips er å få noen til å ta med en tissebleie hjem fra sykehuset og la hunden snuse på den. Dermed blir det ingen overraskelse for den når babyen kommer hjem. Har selv to hunder. Jeg fikk barn på vinterstid, det var mellom -10 og -15, og jeg var alene om det hele. Jeg hadde babyen i bæresjal under gravidjakken min som var tykk og god. Når magen forsvant passet den supert som bærejakke. Så gikk vi litt kortere turer flere ganger om dagen, istedenfor de lange turene de var vant til å få. Det gikk kjempefint ☺️ Åååh. Så godt å høre! Har kjøpt meg både bæresjal og bære sele. Må kanskje kjøpe meg en gravidjakke da😅 Reagerte de mye på baby gråt?
Sirinna Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 7 minutter siden, Hun_der86 skrev: Åååh. Så godt å høre! Har kjøpt meg både bæresjal og bære sele. Må kanskje kjøpe meg en gravidjakke da😅 Reagerte de mye på baby gråt? Ja, eller kjøp deg bærejakke når baby kommer om du ikke har behov for gravidjakke 😁 De reagerte litt på gråt, men mest med stress fordi de ville trøste. Gikk over ALL forventning. ☺️ 2
Hun_der86 Skrevet 24. august 2020 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2020 Akkurat nå, Sirinna skrev: Ja, eller kjøp deg bærejakke når baby kommer om du ikke har behov for gravidjakke 😁 De reagerte litt på gråt, men mest med stress fordi de ville trøste. Gikk over ALL forventning. ☺️ Veldig godt å høre altså. Jeg spiller faktisk litt babygråt fra YouTube nå for jeg hørte at det kunne venne hunden til å høre på det🙈
Sirinna Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 Akkurat nå, Hun_der86 skrev: Veldig godt å høre altså. Jeg spiller faktisk litt babygråt fra YouTube nå for jeg hørte at det kunne venne hunden til å høre på det🙈 Det var veldig lurt! ☺️ Jeg lot forresten hundene være med på alt. På badet når vi badet, på kjøkkenet når vi matet, kose i sofaen alle sammen osv. Tror de følte seg veldig inkludert. Husker de knurret hvis noen ville titte på babyen i vognen 😅 skikkelig beskyttelsesgreie. Ikke helt bra kanskje, men litt søtt likevel ☺️ 3
Hun_der86 Skrevet 24. august 2020 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2020 7 minutter siden, Sirinna skrev: Det var veldig lurt! ☺️ Jeg lot forresten hundene være med på alt. På badet når vi badet, på kjøkkenet når vi matet, kose i sofaen alle sammen osv. Tror de følte seg veldig inkludert. Husker de knurret hvis noen ville titte på babyen i vognen 😅 skikkelig beskyttelsesgreie. Ikke helt bra kanskje, men litt søtt likevel ☺️ Ja jeg ser jo for meg at hunden min kan bli litt sjalu når noen andre tar mammas oppmerksomhet 🙈 Så det må jeg også gjøre tror jeg. 2
Hun_der86 Skrevet 24. august 2020 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, Sirinna skrev: Det var veldig lurt! ☺️ Jeg lot forresten hundene være med på alt. På badet når vi badet, på kjøkkenet når vi matet, kose i sofaen alle sammen osv. Tror de følte seg veldig inkludert. Husker de knurret hvis noen ville titte på babyen i vognen 😅 skikkelig beskyttelsesgreie. Ikke helt bra kanskje, men litt søtt likevel ☺️ Hvor tidlig begynte du med turer med baby i sjal forresten?
Sirinna Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 23 minutter siden, Hun_der86 skrev: Hvor tidlig begynte du med turer med baby i sjal forresten? Tror hun var rundt en uke gammel
Hun_der86 Skrevet 24. august 2020 Forfatter #10 Skrevet 24. august 2020 12 minutter siden, Sirinna skrev: Tror hun var rundt en uke gammel Så bra!😍
Flamme Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 Hundene mine har nå lært seg at det er på kveldstid langturene skjer. Samboeren din må la hunden tisse / luftes før han går på jobb. Når du og baby har spist og kledd på dere kan dere trille med bikkja, evt bæresele. Hvis det er vanskelig, vent til dere er to stk på ettermiddagen. Har gått over all forventning her og bikkjene er like mye på tur som før, bare til andre tider på døgnet. 1
HopelessFear Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 Et godt tips er å vende bikkja til vogna før babyen kommer. Lær den å gå fint ved siden av og ikke vimse fram og tilbake, eller å komme for nære hjulene. 3
Hundejente Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 For meg gikk det også veldig fint. Som de sier over her, inkluder hunden i så mye som mulig med barnet. Men la hunden ta det i sitt tempo. I starten syntes hun det var et forferdelig merkelig vesen, og holdt seg litt på avstand, men tok ikke lang tid før hun kom og la seg ved siden av når jeg lå på gulvet med sønnen min. Jeg gikk også trilleturer på vinteren, tok vognen jeg da, med saueskinn og ullpose etc oppi. Det er også en god idé å legge bikkjeturer til kvelden iblant, hvis man da er to og den ene kan gå ut, for iblant er det deilig å bare være hjemme med babyen på dagen, evt sove når de sover, i stedet for å måtte ut og trille i 10 minus. veldig kos å ha hund og baby samtidig 2
Hun_der86 Skrevet 24. august 2020 Forfatter #14 Skrevet 24. august 2020 11 minutter siden, Hundejente skrev: For meg gikk det også veldig fint. Som de sier over her, inkluder hunden i så mye som mulig med barnet. Men la hunden ta det i sitt tempo. I starten syntes hun det var et forferdelig merkelig vesen, og holdt seg litt på avstand, men tok ikke lang tid før hun kom og la seg ved siden av når jeg lå på gulvet med sønnen min. Jeg gikk også trilleturer på vinteren, tok vognen jeg da, med saueskinn og ullpose etc oppi. Det er også en god idé å legge bikkjeturer til kvelden iblant, hvis man da er to og den ene kan gå ut, for iblant er det deilig å bare være hjemme med babyen på dagen, evt sove når de sover, i stedet for å måtte ut og trille i 10 minus. veldig kos å ha hund og baby samtidig Godt å høre suksess historier🥰
Hun_der86 Skrevet 24. august 2020 Forfatter #15 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, Flamme skrev: Hundene mine har nå lært seg at det er på kveldstid langturene skjer. Samboeren din må la hunden tisse / luftes før han går på jobb. Når du og baby har spist og kledd på dere kan dere trille med bikkja, evt bæresele. Hvis det er vanskelig, vent til dere er to stk på ettermiddagen. Har gått over all forventning her og bikkjene er like mye på tur som før, bare til andre tider på døgnet. Gikk du alene med hund når mann kom hjem? Hvor lenge er det akseptabelt å være borte fra baby for å gå tur?😅
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #16 Skrevet 25. august 2020 Vi lot hunden hilse på baby så fort vi kom hjem fra sykehuset. Lot også hunden få være oppi sofaen med oss, da babyen lå i babynest. Lot hunden få være med på alt, leking på gulv, skifting på badet, legging på kvelden. Tar meg også 5-10 min til å kose med hunden flere ganger gjennom dagen slik at han ikke føler seg tilsidesatt. Jeg går tur med vogn og hund, og selv om jeg var litt bekymret siden vi har en medium stor hund som er ivrig på tur, så er det som at han tilpasser tempoet etter meg, og det går veldig fint. Vil også anbefale at du tar deg en kveldstur med hunden alene iblant, det er godt for å lufte hodet når ting blir slitsomt med baby. Det reddet meg de første ukene og var veldig koselig for hunden Kan for så vidt legge til at hunden har taklet det særs godt! Anonymkode: 5eb7c...c7c 3
Hun_der86 Skrevet 25. august 2020 Forfatter #17 Skrevet 25. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi lot hunden hilse på baby så fort vi kom hjem fra sykehuset. Lot også hunden få være oppi sofaen med oss, da babyen lå i babynest. Lot hunden få være med på alt, leking på gulv, skifting på badet, legging på kvelden. Tar meg også 5-10 min til å kose med hunden flere ganger gjennom dagen slik at han ikke føler seg tilsidesatt. Jeg går tur med vogn og hund, og selv om jeg var litt bekymret siden vi har en medium stor hund som er ivrig på tur, så er det som at han tilpasser tempoet etter meg, og det går veldig fint. Vil også anbefale at du tar deg en kveldstur med hunden alene iblant, det er godt for å lufte hodet når ting blir slitsomt med baby. Det reddet meg de første ukene og var veldig koselig for hunden Kan for så vidt legge til at hunden har taklet det særs godt! Anonymkode: 5eb7c...c7c Godt å høre! Hvor lenge var du ute på tur med hund alene? Jeg tenker på ift amming🙈 Jeg har også en mor og far som er veldig gira på å komme mye på besøk så tenkte kanskje å benytte meg da av anledningen til å gå litt turer😅
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 52 minutter siden, Hun_der86 skrev: Godt å høre! Hvor lenge var du ute på tur med hund alene? Jeg tenker på ift amming🙈 Jeg har også en mor og far som er veldig gira på å komme mye på besøk så tenkte kanskje å benytte meg da av anledningen til å gå litt turer😅 Her gikk dessverre ikke ammingen så bra, og jeg endte opp med å måtte pumpe og gi flaske. Det er en av de største grunnene til at den kveldsturen med hund var nødvendig for psyken Så, jeg kan dessverre ikke si noe om hvor lenge du kan gå tur hvis du ammer, hehe. Anonymkode: 5eb7c...c7c 1
Hun_der86 Skrevet 25. august 2020 Forfatter #19 Skrevet 25. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her gikk dessverre ikke ammingen så bra, og jeg endte opp med å måtte pumpe og gi flaske. Det er en av de største grunnene til at den kveldsturen med hund var nødvendig for psyken Så, jeg kan dessverre ikke si noe om hvor lenge du kan gå tur hvis du ammer, hehe. Anonymkode: 5eb7c...c7c Ahaa😊 Jeg har jo en drøm om å få til pumping slik at vi kan gi litt flaske innimellom. Men foreløpig er det bare en drøm 😅🙈🙈🙈 1
spinnwild Skrevet 25. august 2020 #20 Skrevet 25. august 2020 Jeg tenker at det bare er godt å komme seg ut å gå etter fødsel. Blir nok mye vogn og hund for meg når den tid kommer. Er mer spent på hvor stress det blir å komme seg ned og ut fra blokka egentlig. Her er det gode fortau som brøytes tilstrekkelig heldigvis. Minusgrader er ikke et problem. Hunden må heller ikke ut hele tiden, og samboer er som oftest bare borte i 9timer. Bikkja har null problem med å holde seg til han kommer hjem, om det blir krise. Men jeg vet jo ikke hvordan det blir. Men vet av mange som har hatt baby og hund uten problem. også baby og valper. Det har jo gått det også. Man finner jo løsninger på det meste. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå