AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Sønnen min har vært hos far i Helgen. Når han ble levert hos meg søndag kveld fant jeg matboksen full med mat fra fredagen. Det er blant annet rester fra en banan og en melk som har rent ut i skolesekken og ulmet over helgen. Er det slik at han ikke har ansvar for å sjekke sekken og tømme matboks når sønnen vår kommer på besøk? jeg bare spør her før jeg tar det opp med han (på en hyggelig måte selvsagt). For han og dama har en tendens til å hugge av meg hodet om jeg ber de stille opp med sånne ting jeg trodde var er selvfølge... Anonymkode: d474c...817
Populært innlegg Pillarguri Skrevet 24. august 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 24. august 2020 Selvsagt skal far ta hånd om rengjøring av matboks og evt gym tøy/håndduk. Det er en del av det å ha omsorgen for barn. 60
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Han skal jo selvsagt kaste matrester og tømme ut melk og fjerne alt som kan gi lukt. Inkludert vasking. Anonymkode: bc302...981 23
Svigermor Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 Et skolebarn må da kunne tømme matboksen sin selv og sette den i oppvaskmaskinen. 35
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Hvis dette har skjedd en gang er det vel ikke noe å ta opp. Skjer det ofte, hadde jeg spurt om de kan tømme. Min sønn tar ut matboks og drikkeflaske selv, han begynte på skolen nå. Så det er også en mulighet. Anonymkode: 9e000...2a1 19
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 Akkurat nå, Svigermor skrev: Et skolebarn må da kunne tømme matboksen sin selv og sette den i oppvaskmaskinen. Muligens men det er da den voksnes ansvar å minne barnet på dette. Anonymkode: 69af0...fd2 33
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 Akkurat nå, Svigermor skrev: Et skolebarn må da kunne tømme matboksen sin selv og sette den i oppvaskmaskinen. Mulig, men når det ikke gjøres, må de voksne gjøre det. Det er lett å glemme for et barn, spesielt på en fredag og overgangen til nytt hjem, Anonymkode: bc302...981 32
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 Selvfølgelig skal han sjekke sekken. Hvor gammelt er barnet? Her må 2.klassingen tømme sekken sin selv etter endt skoledag, kan det være lurt å lære deres barn det samme? Anonymkode: cd825...214 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 Nei, det blir helt feil. Far skal grille og måke snø. Alt som foregår inni huset er mor sitt ansvar. Anonymkode: e26b6...dea 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 Tviler på de hugger hodet av deg om du formulerer deg fint? Trenger ikke dra inn ordet ansvar, bare si at du fant mat og melk som hadde fått godgjort seg i sekken i helgen, og minn han på å sjekke dette siden barn kan være surrete der. Anonymkode: 991f8...fb0 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 Ts her. Barnet skal veiledes og ikke være den som minner far på det. At det ene og alene er barnets ansvar helt i starten av 1.klasse er ikke aktuelt her hos oss. Her hos meg er det et selvfølge at jeg følger det opp med å minne på at det må legges på kjøkkenbenken. men takk, da velger jeg å sende en hyggelig melding om at det hadde vært kjekt hvis de Hjalp han å huske på det når han kom til han. Anonymkode: d474c...817 11
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 Kan det ha vært en forglemmelse? Her er jeg og faren like flinke til å glemme å tømme både min og fireåringens sekk, og vi bor sammen. 🙈 Ikke noen unnskyldning, jeg vet det. Men ja, det bør jo uansett gjøres etter skolen/barnehagen på fredags ettermiddag, uavhengig av hvem som har ansvar for barnet akkurat da, tenker nå jeg. Anonymkode: 5475c...838 14
Gjest kruspersilletaco Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 Spør fint, om han kan være så grei å tømme den i løpet av helgen, slik at sekken ikke blir full av melk og matrester. Det er ikke mye å be om.. Men forstår hva du mener, har en bekjent som nekter å bidra med sånt (vasker ikke gravskitten dress feks, bare på trass, slik at mor må ha 2..)
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #14 Skrevet 24. august 2020 Alle har da funnet en gammel matbok i sekken vel. Lær opp gutten din og minn barnefar på det om det gjentar seg ofte. Anonymkode: 64949...743 11
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #15 Skrevet 24. august 2020 Er sønnen på besøk når han er med sin andre forelder? For en trist måte å se det på. Er han på besøk hos deg også, slik at han egentlig ikke tilhører noe sted? Anonymkode: ae38b...bfc 9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #16 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tviler på de hugger hodet av deg om du formulerer deg fint? Trenger ikke dra inn ordet ansvar, bare si at du fant mat og melk som hadde fått godgjort seg i sekken i helgen, og minn han på å sjekke dette siden barn kan være surrete der. Anonymkode: 991f8...fb0 Ts her. men gang nevnte jeg (selvsagt på normal og høflig måte) at det er fint om de vasker dressen til barnet når han skal til de. Siden bhg ønsket at man tok med skitten dress hjem på fredag. Da var jeg urimelig og måtte ikke tro at jeg kunne bestemme sånt. så JO de kan pent hugge av meg hodet for noe sånt. Anonymkode: d474c...817 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #17 Skrevet 24. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det blir helt feil. Far skal grille og måke snø. Alt som foregår inni huset er mor sitt ansvar. Anonymkode: e26b6...dea Tror du far slipper inn mor så hun kan sjekke matboksen? Anonymkode: 5e184...1fd 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #18 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er sønnen på besøk når han er med sin andre forelder? For en trist måte å se det på. Er han på besøk hos deg også, slik at han egentlig ikke tilhører noe sted? Anonymkode: ae38b...bfc Han har jo det, helgebesøk. Anonymkode: 69af0...fd2 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #19 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er sønnen på besøk når han er med sin andre forelder? For en trist måte å se det på. Er han på besøk hos deg også, slik at han egentlig ikke tilhører noe sted? Anonymkode: ae38b...bfc Oi🥺 fant du noe du kunne lage kvalme ut av.. Føler du deg bedre nå???? Anonymkode: d474c...817 10
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #20 Skrevet 24. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det blir helt feil. Far skal grille og måke snø. Alt som foregår inni huset er mor sitt ansvar. Anonymkode: e26b6...dea Ærru helt fjern. Skal mor dra hjem til eksen og sjekke matboksen der? Anonymkode: d474c...817 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå