Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom kjørende nært en kjent badeplass i Oslo og omegn, og skulle til å parkere bilen. Det var dårlig vær, så det var veldig få der og av ulike tilfeldigheter ble jeg sittende i bilen to minutter før jeg skulle til å kle meg i våtdrakt da jeg la merke til en jente i 9-10års-alderen og en barnevogn. 

Hun stod nært noen en klynge trær og trodde sikkert hun var dekket av dem. Men jeg så hva hun gjorde. Hun stod og skrek og fektet med armene ned i vognen til en baby jeg kunne anta var rundt 3-4 mnd. Så tok hun tak i skjermen på vognen mens hun skrek mer og dro den aggressivt opp og ned over babyen.

Jeg satt noen sekunder og måpte og tenkte at dette måtte være en dukkevogn, men da hun begynte å slå med knyttneven ned i kroppen på ungen og den sprelte med armer og ben skjønte jeg kjapt hva som foregikk.

Jeg kom meg ut av bilen og løp mot henne mens jeg ropte hva i helvete hun holdt på med. Da jeg kom bort tok jeg henne i håndleddet og skjelte henne ut. Jeg var rasende! Hun ville ikke si navnet sitt, så jeg ringte politiet. Jeg tok babyen opp og holdt han mens vi ventet. De kom og tok vitnesbyrd og navnet mitt. Håper på barnevern og opplæring.

Det er det sykeste jeg har sett! Hvordan hadde du reagert på dette? Jeg måtte virkelig holde megselv igjen for å ikke gi ungen en alvorlig lusing! 

mann 32 forresten

Anonymkode: 65f5e...3e7

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud! Når var dette??? I dag?

Anonymkode: efb04...3d2

• Liker 2
Skrevet (endret)

Oj

Endret av Bikbokelsker
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Når var dette??? I dag?

Anonymkode: efb04...3d2

Nei, igår.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom kjørende nært en kjent badeplass i Oslo og omegn, og skulle til å parkere bilen. Det var dårlig vær, så det var veldig få der og av ulike tilfeldigheter ble jeg sittende i bilen to minutter før jeg skulle til å kle meg i våtdrakt da jeg la merke til en jente i 9-10års-alderen og en barnevogn. 

Hun stod nært noen en klynge trær og trodde sikkert hun var dekket av dem. Men jeg så hva hun gjorde. Hun stod og skrek og fektet med armene ned i vognen til en baby jeg kunne anta var rundt 3-4 mnd. Så tok hun tak i skjermen på vognen mens hun skrek mer og dro den aggressivt opp og ned over babyen.

Jeg satt noen sekunder og måpte og tenkte at dette måtte være en dukkevogn, men da hun begynte å slå med knyttneven ned i kroppen på ungen og den sprelte med armer og ben skjønte jeg kjapt hva som foregikk.

Jeg kom meg ut av bilen og løp mot henne mens jeg ropte hva i helvete hun holdt på med. Da jeg kom bort tok jeg henne i håndleddet og skjelte henne ut. Jeg var rasende! Hun ville ikke si navnet sitt, så jeg ringte politiet. Jeg tok babyen opp og holdt han mens vi ventet. De kom og tok vitnesbyrd og navnet mitt. Håper på barnevern og opplæring.

Det er det sykeste jeg har sett! Hvordan hadde du reagert på dette? Jeg måtte virkelig holde megselv igjen for å ikke gi ungen en alvorlig lusing! 

mann 32 forresten

Fyfaen.. 

Hvor var foreldrene til denne babyen?? Var jenta søsteren eller en ukjent? 

Anonymkode: 10942...127

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Milde måne ...! Takk for at du reagerte. 

Skrevet

Så bra du reagerte, istedenfor å bare observere og skrive om det på KG etterpå. Du er en ekte hverdagshelt, og jeg håper barna og familien rundt får hjelpen de tydeligvis har behov for nå.

Anonymkode: 2ac12...287

• Liker 28
Skrevet

Så forferdelig opplevelse, hva sa jenta til sitt forsvar da? Og var det ingen voksne i nærheten ? Så bra at du reagerte! 

• Liker 6
Skrevet

Uff, stakkars barna. Bra du fikk tilkalt politiet sånn at de får satt i sving Barnevernet sånn at barna/foreldrene får hjelp. 

Anonymkode: ef892...10c

• Liker 6
Skrevet

Stakkars barn, begge to. Hvis ei så stor jente oppførte seg slik så er det tydelig at noe er alvorlig galt, skriker omsorgssvikt her altså. Fantastisk flott at du gjorde noe med saken, ofte står folk bare å glor når ting skjer.

• Liker 11
Skrevet

Den tiåringen kan ikke ha vært i vater. 🤯 Bra du reddet babyen ut av situasjonen og ringte politiet. 

• Liker 5
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyfaen.. 

Hvor var foreldrene til denne babyen?? Var jenta søsteren eller en ukjent? 

Anonymkode: 10942...127

Foreldre aner jeg ikke noe om. De var ihvertfall ikke der. Hun mumlet noe om at det var lillebroren hennes. Jeg antar at hun gikk trilletur med han.

• Liker 4
Skrevet

Du du gjorde var rett, tror nok jeg hadde reagert på samme måte.

Håper de får hjelp.

Anonymkode: cfc94...702

• Liker 6
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra du reagerte, istedenfor å bare observere og skrive om det på KG etterpå. Du er en ekte hverdagshelt, og jeg håper barna og familien rundt får hjelpen de tydeligvis har behov for nå.

Anonymkode: 2ac12...287

23 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Stakkars barn, begge to. Hvis ei så stor jente oppførte seg slik så er det tydelig at noe er alvorlig galt, skriker omsorgssvikt her altså. Fantastisk flott at du gjorde noe med saken, ofte står folk bare å glor når ting skjer.

Takk for fine ord. Man blir jo veldig satt ut av å se sånt. Jeg har en liten sønn selv. Jeg reagerte helt på impuls, men jeg ble rett og slett litt for sint og røsket henne i håndleddet hun hadde slått med. 

Hun framstod ellers som normal. Ble hvit i ansiktet og gråt. Hun sa det var broren. Tydelig at hun forstod hva hun holdt på med.

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, Snefriid skrev:

Så forferdelig opplevelse, hva sa jenta til sitt forsvar da? Og var det ingen voksne i nærheten ? Så bra at du reagerte! 

Sannsynligvis så gjemte hun seg vekk. Jeg parkerte i ytterste hjørnet av plassen og fikk såvidt øye på henne. Hun virket rasende sint på hele kroppsspråket. Veldig aggressiv. 
Nesten så jeg håper barnevernet tar de to ungene ut og skiller dem. En baby kan ikke leve i en familie hvor et søsken utgjør slik fare. 

• Liker 8
Skrevet

Så bra du ringte politiet! Ikke ha dårlig samvittighet for armen hennes, du var full av adrenalin og redd. Både babyen og jenta trenger hjelp, og nå får de det pga deg:) Dette er grunnen til at jeg ikke tør bruke trillepiker...

Anonymkode: 02898...561

• Liker 5
Skrevet

Takk for at du grep inn! Stakkars lille 😢 

Anonymkode: 4d6a9...111

• Liker 3
Skrevet

Det er faktisk ikke helt uvanlig at søsken dreper hverandre. Bra du oppdaget dette.

Anonymkode: 02898...561

• Liker 5
Skrevet

Herregud! 😱 Så bra du reagerte og tok vare på babyen! Håper babyen får komme til et trygt hjem og at storesøsteren også får hjelp med det hun sliter med. 

• Liker 2
Skrevet

Herregud hadde blitt sjokkert pg rasende selv! Håper du fikk gitt politiet full rapport om hva hun gjorde og at hun slo babyen med knyttneve. Håper virkelig familien får oppfølging av barnevernet! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...