AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Kom med din «skjulte Osloperle». Et område som er bra, men mindre kjent. Lillebroren til et kjent sted kanskje? Hva er din skjulte perle og hvorfor er det bra? jeg begynner med Rodeløkka. Bodde lenge på Grünerløkka før jeg oppdaget denne sjarmisen. Gammel trehusbebyggelse, trange gater og forbausende mye nabolagsfølelse til å være i sentrum. Anonymkode: e895c...13e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Nå vet jeg ikke om det er så ukjent da, men Havnabakken. Min absolutt favoritt plass i Oslo. Det er grønt felt, med utsikt over hele Oslo nedover fra bakketopp. Heldige de som bor der, med den utsikten. Anonymkode: 876ce...9f2 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ikke om det er så ukjent da, men Havnabakken. Min absolutt favoritt plass i Oslo. Det er grønt felt, med utsikt over hele Oslo nedover fra bakketopp. Heldige de som bor der, med den utsikten. Anonymkode: 876ce...9f2 Hvor i Oslo er det? Går det evt buss dit? Anonymkode: 9276f...300
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ikke om det er så ukjent da, men Havnabakken. Min absolutt favoritt plass i Oslo. Det er grønt felt, med utsikt over hele Oslo nedover fra bakketopp. Heldige de som bor der, med den utsikten. Anonymkode: 876ce...9f2 Ja! Havnabakken er undervurdert! Jeg vil også legge til Ljan. Alle vet om Nordstrand, men Ljan er mindre kjent. Masse hus med fantastisk utsikt, og nærhet til sjøen. Toget stopper der også, så kort vei til sentrum. ts Anonymkode: e895c...13e 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom med din «skjulte Osloperle». Et område som er bra, men mindre kjent. Lillebroren til et kjent sted kanskje? Hva er din skjulte perle og hvorfor er det bra? jeg begynner med Rodeløkka. Bodde lenge på Grünerløkka før jeg oppdaget denne sjarmisen. Gammel trehusbebyggelse, trange gater og forbausende mye nabolagsfølelse til å være i sentrum. Anonymkode: e895c...13e Tenkte på rodeløkka når jeg så overskriften. Så koselig sted! Anonymkode: 9dc1f...d69
punkyB Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i Oslo er det? Går det evt buss dit? Anonymkode: 9276f...300 Ligger mellom Korsvoll og Tåsen , så enten buss 25 til Havnabakken eller tbane/buss til Tåsen. Nærmeste er første alternativ.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 Etterstad, øverst på Vålerenga. En grønn og blomstrende lomme i et Gamle Oslo som ellers begynner å bli veldig overfylt og overbygd. Oppvokst med bestemor som bodde på Etterstad, hun er for lengst død, men jeg bruker iblant å jogge igjennom der Anonymkode: 8c7c9...e63 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 Nordtvet på Kalbakken, spesielt om man ønsker litt mer plass utenfor sentrum, men allikevel ha mulighet for tur til byen. Fint for nyetablerte. Kort vei til T-bane, tog, mange busser, inkl 31 buss som går hele døgnet. Men stille, rolig, koselig med dyra på Nordtvet gård, bibliotek, svømmehall, treningssentre og matbutikker i gåavstand. Fine turstier, kort vei til Lillomarka, skistadion og badevann. Og gratis gateparkering 👍🏼 Anonymkode: f7a14...e90 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 Ulsrud, Ulsrudfaret, Ulsrudveien, Kringkollen. Nydelig område. Kort vei til Østensjøvannet, 20 min med banen til byen. Rett ved Østmarka. Anonymkode: bf04d...db6 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 2 hours ago, punkyB said: Ligger mellom Korsvoll og Tåsen , så enten buss 25 til Havnabakken eller tbane/buss til Tåsen. Nærmeste er første alternativ. For å komme nærmere til toppen av Havnabakken, ville jeg tatt t-bane helt til Østensjø. Anonymkode: 876ce...9f2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 Lille herbern på Bygdøy Anonymkode: 004f7...91a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 Østhorn er nærmere Havnabakken enn Tåsen hvis man tar bane Anonymkode: 3b801...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #13 Skrevet 25. august 2020 Hasle hageby❤️ ts Anonymkode: e895c...13e 2
punkyB Skrevet 25. august 2020 #15 Skrevet 25. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: For å komme nærmere til toppen av Havnabakken, ville jeg tatt t-bane helt til Østensjø. Anonymkode: 876ce...9f2 Ja det har du veldig rett i , dvs. stoppet heter Østhorn , da er du ved bunnen av Havnabakken , mens 25-bussen stopper på toppen. 1
spinner Skrevet 25. august 2020 #16 Skrevet 25. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ikke om det er så ukjent da, men Havnabakken. Min absolutt favoritt plass i Oslo. Det er grønt felt, med utsikt over hele Oslo nedover fra bakketopp. Heldige de som bor der, med den utsikten. Anonymkode: 876ce...9f2 Havnabakken er veien ved siden av. Grøntområdet heter Havnajordet (, men ikke en gang lokalavisen vet dette) : ) 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 45 minutter siden, punkyB said: Ja det har du veldig rett i , dvs. stoppet heter Østhorn , da er du ved bunnen av Havnabakken , mens 25-bussen stopper på toppen. ja, skrev feil, selvsagt Østhorn 🙈😳 Flyttet derifra for noen år siden... Anonymkode: 876ce...9f2
Kågebruker Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 (endret) Hasle er et hyggelig område. Prinsdal oppe ved fotballbanen er koselig, vil faktisk si at Holmlia er hyggeligere enn folk skal ha det til. Tøyen er også undervurdert. Lambertseter ligger på et høydedrag og har mange trær samt kort vei til Nordstrand. Fredensborg er hyggelig , det samme gjelder St.Hanshaugen. Området på Ullern ved Abbedisvingen og Abbedikollen. Endret 25. august 2020 av Kågebruker 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #19 Skrevet 25. august 2020 32 minutter siden, Kågebruker skrev: Hasle er et hyggelig område. Prinsdal oppe ved fotballbanen er koselig, vil faktisk si at Holmlia er hyggeligere enn folk skal ha det til. Tøyen er også undervurdert. Lambertseter ligger på et høydedrag og har mange trær samt kort vei til Nordstrand. Fredensborg er hyggelig , det samme gjelder St.Hanshaugen. Området på Ullern ved Abbedisvingen og Abbedikollen. Fredensborg ja! Damstredet er en liten glemt perle. Kanskje litt i skyggen av Telthusbakken, men Damstredet er undervurdert! ts Anonymkode: e895c...13e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #20 Skrevet 25. august 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja! Havnabakken er undervurdert! Jeg vil også legge til Ljan. Alle vet om Nordstrand, men Ljan er mindre kjent. Masse hus med fantastisk utsikt, og nærhet til sjøen. Toget stopper der også, så kort vei til sentrum. ts Anonymkode: e895c...13e Har vokst opp på Nordstrand og er ganske enig. I oppveksten så virker Ljan som et annet sted. Bekkelaget virker nærmere. Kjente ingen fra Ljan da jeg startet på ungdomsskolen. Samtidig vil jeg legge til at Ljan er kronglete og isolert. Ingen gode matbutikker i nærheten, du kan ikke gå til Sæter. Ville heller bodd på Ekeberg enn på Ljan. Anonymkode: d592f...d61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå