Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tilkallingsvikar og fikk to ekstravakter denne uka. Nå har jeg blitt syk med tvilsomme symptomer, så jeg kan ikke dra på jobb. Moren min er jeg rett på lønn likevel. Har jeg det? 

Anonymkode: cb97f...b0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på: Dersom du har hart opphold på mer enn 2 uker mellom vakter har to nye 8 ukers opptjeningstid før du har rett til å bruke egenmelding. Du må altså ha jobbet uten 14 dager, eller mer, opphold mellom vakter de siste 8 ukene. Ved sykmelding har du rett på lønn.

Anonymkode: a7ffc...b61

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på: Dersom du har hart opphold på mer enn 2 uker mellom vakter har to nye 8 ukers opptjeningstid før du har rett til å bruke egenmelding. Du må altså ha jobbet uten 14 dager, eller mer, opphold mellom vakter de siste 8 ukene. Ved sykmelding har du rett på lønn.

Siste vakt hadde jeg på fredag. Har jobbet som vikar der siden juni, og har ikke hatt 14dagers opphold mellom vakter i løpet av denne perioden. Så jeg har altså rett på å bruke egenmelding?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste vakt hadde jeg på fredag. Har jobbet som vikar der siden juni, og har ikke hatt 14dagers opphold mellom vakter i løpet av denne perioden. Så jeg har altså rett på å bruke egenmelding?

Så lenge «juni» betyr for mer enn 8 uker siden så :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...