Gå til innhold

Er det vanlig at menn som sliter med potensen unngår å ha sex med kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror han sliter med potensen. Han blir ikke lenger hard av kyssing og beføling noe han ble før. Har hendt etter jeg har utført oralsex å vil han skal penetrere meg så er den ikke hard nok til å utføre et samleie. Han tar ikke iniativ å fingrer slikker meg ikke lenger noe han alltid har elsket. Hva er galt? Han kan vel i det minste tilfredsstille meg selv om han sliter?

Anonymkode: 0e83e...d24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne aldri ha fallt meg inn at mine problemer hadde rammet dama og hennes behov. Da er det bare å ty til alternativ slik at hun blir fornøyd ihvertfall. Man er jo sammen og må yte litt for hverandre. Da blir det for egoistisk å trekke seg bort og avstå. 

• Liker 1
Skrevet

Han tenner vel ikke på deg lenger da. 

Anonymkode: 81114...dda

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Kunne aldri ha fallt meg inn at mine problemer hadde rammet dama og hennes behov. Da er det bare å ty til alternativ slik at hun blir fornøyd ihvertfall. Man er jo sammen og må yte litt for hverandre. Da blir det for egoistisk å trekke seg bort og avstå. 

For mange så kan det å miste potensen gå hardt utover psyken, og gi de en følelse av at de ikke er "mann" lenger. Da unngår man situasjoner hvor dette blir et problem, eller hvor temaet kan dukke opp, og da har det ingenting med egoisme å gjøre. 

• Liker 2
Skrevet

Er det jeg er redd for😢 har ikke forandret meg, lagt på meg eller noe annerledes. Han kaller meg elskling daglig, sier jeg er søt osv, så jeg skjønner ingenting. Han er ikke en som liker å snakke om følelser. Kan det være et tegn på utroskap eller dårlig samvittighet av noe slag?

Skrevet

Kan du ikke knulle han i rompa, da?

Anonymkode: a27b1...973

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke knulle han i rompa, da?

Saklig..

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saklig..

Ja, det var seriøst ment. 

Skrevet

Lar damer gubben kjøre på når de selv ikke har lyst, hva heter de da? 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var seriøst ment. 

Jaha?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha?

Kanskje det er det som skal til :) 

Skrevet

Kvinner tenker ofte at de er roten til problemet - at hun ikke lenger er attraktiv i hans øyne - men dette er sjelden tilfelle.

Potensproblemer kan skyldes en kombinasjon av medisinske og mentale faktorer, som dårlig fysikk, overvekt, sykdom, depresjon eller bivirkninger av medisiner. For de under 40 er mentale årsaker dominerende, men med økt alder vil en høyere andel tilfeller ha somatiske årsaker.

Mange menn får en mental knekk av potensproblemer, og kan derfor lukke seg og melde seg ut. Dette vil selvsagt være frustrerende for en partner som ønsker åpenhet og vil hjelpe ham til å finne en løsning. God kommunikasjon og vilje til å stå sammen om hverandres problemer er jo en fundamental del av et parforhold, men dessverre er ikke alle menn så flinke til dette.

Prøv å ta dette opp på en skånsom måte. Forklar at du vil ta tak i problemet i fellesskap, samtidig som du viser forståelse og tålmodighet. På sikt kan dere også vurdere å søke profesjonell hjelp, men da menn kan kvie seg for dette bør det neppe være det første du nevner. I mange tilfeller er det mye som kan gjøres på egen hånd.

Av lett tilgjengelige og «udramatiske» tiltak / hjelpemidler har man:

• Livsstilsendring: Sunnere kosthold, økt aktivitetsnivå, trening (særlig kondisjon).
  • Potenspiller: Fungerer for de fleste. Bør inntas en god halvtime før penis skal i aksjon. Kan selvsagt gi bivirkninger.
  • Vakuumpumpe: Disse åpner blodårene i penis slik at den lettere fylles med blod. Når ereksjon er oppnådd så smetter man en penisring rundt roten av skaftet slik at ereksjonen ivaretas.
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...