Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg synes kvinnenettverket i Ap overreagerte.

Jeg synes de som ville gi Giske lederposisjon igjen traff ikke riktig tidspunkt.

Jeg synes Støre er glad for å få Giske-saken ut av verden (foreløpig).

Jeg synes det Giske har gjort over flere år med så mange (gitt at alt som er kommet ut er sant) er svært kritikkverdig og upassende for en politiker med så mye makt.

Jeg synes det kommer til å ta lang tid før kvinnenettverket i Ap tilgir og glemmer.

Jeg synes Giske er best tjent med å ligge under radaren og fokusere på egen familie og liv utenfor rampelyset.

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)

Synes Tore Tønne saken blir misbrukt for å kneble pressen. Det er  stygt gjort både mot Tore Tønne og pressefriheten. 

Tore Tønne var statsråd og drev med grovt bedrageri for å svindle staten. Kjell Inge Røkke brukte falske fakturaer for å skjule betaling til Tønne samtidig som Tønne oppga til regjeringen at han ikke fikk penger fra andre enn staten. Det sier seg selv at det burde være en mediesak. 

Selvsagt tragisk at Tore Tønne begikk selvmord. Og ja, media må passe på hvordan de håndterer slike saker. Men det skal være hardt mediekjør mot politikere som begår grovt bedrageri for å berike seg selv på folkets bekostning. 

MEN det er viktig å minne de som står i stormen om at det ikke er "alt eller ingenting". Man kan miste jobben, man kan bli hengt ut i pressen, man kan komme i fengsel og LIKEVEL ha mye å leve for. Selv om Giske ikke får toppverv i Arbeiderpartiet så har han fortsatt en kone, han har barna sine(den minste er vel kun 4 år eller noe), Giske har foreldrene sine, Giske har kompisene sine og han har en toppjobb. 

Her har Arbeiderpartiet også et ansvar. Selv om man skal beskytte varslerne så har man også et ansvar overfor den det blir varslet mot. Man må passe på at personen det blir varslet mot forstår at selv om det er vondt å miste vervene man hadde så er man ikke et forferdelig menneske. Det er viktig å være ukvalifisert til å ha de høyeste tillitsvervene og å være fredløs. 

Hun som vant ledervervet i Arbedierpartiet feiret med middag med blant annet Giske etter valget. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ad45yM/kjerkol-vant-lederkampen-i-troendelag-ap-feiret-med-giske  Synes det er sånn det skal være. Man bør ikke miste alle vennene sine kun fordi man ikke er moden nok til å ha de høyeste tillitsvervene. 

Endret av Nimbus2000
Skrevet

Dette her er ren karma. Hadde har hatt litt selvinnsikt så hadde han trekt selg selv istedenfor å skade partiet mer og plage alle som han har oppført seg ekstremt creepy mot. Han har ingen andre å skylde enn seg selv. 

• Liker 15
Skrevet

Giske har vel driti seg ut mange ganger nå. En trenger ikke snakke om han som en enkeltsak, men mannfolk generelt tar seg ofte tilrette på kvinner, klaps på lår/ rumpe osv. De er jegere av natur. Men det er ikke greit. Og det er helt innafor å si noe om det. Giske eller ei. 
men nå er Giske politiker, og da vet han godt selv at dette er både umoralsk og et problem. 
grande var heller ikke bedre da hun hadde sex med en 17 åring i en åker. Politikere er ikke det slag bedre enn vanlige folk.. Men de er folkevalgte og det er forventet mer av de enn en som jobber på en bensinstasjon. Dette er de smertelig klar over når de går inn i denne rollen. Som man reder ligger man. Han tok dette valget selv, og nå må han ta konsekvensene. 
MEN det er greit å si noe om det, men å tyne et menneske helt ut som de har gjort mot Giske er unødvendig. Det er begrenset hvor mye hat han kan tåle, han har ei helse han også. 

• Liker 2
Gjest Trykksjakta
Skrevet
9 timer siden, Marihønepøne skrev:

Jeg hørte også om ham (eller rettere sagt ble advart mot ham) da jeg flyttet til byen for å studere i 1996... 

Mange har samme opplevelsen. Men saken er at det er langt flere enn Giske. Men han ble den mest profilerte og har måttet ta støyten. Finnes et voldsomt antall menn/gubber i AP som er minst like grisete som Giske. Bare å lese om det som skjer i Bergen AP nå.

Spørsmålet er om også disse må stå til ansvar for sine handlinger.... 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
15 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Det er ikke noe som heter 'fortjener en ny sjanse' i politikken. Har du oppført deg som en grabukk i en årrekke er broene brent og tilliten oppbrukt! Du får ingen ny sjanse.

Er det noen vesentlig forskjell på  en grabukk innenfor den politiske arena eller  om ein står utenfor ?.   Grabukker finnes i alle samfunnslag , men i motsettning tilT.Giske så de følges oftest ikkje med argusøyne

Ein kan etterhvert begynne å undre seg over hva som har skjedd med den norske kulturen / moralen.  Ein synes å legge merke til dem i trafikken, over alt hvor ein ferdes at  egoholdningen har blomstret opp, og  de fleste har nok med sitt.   Får noen ein sjanse å utnytte vårt velfredsystem på eit eller annet vis  så gjør de det  med god samvittighet.   Det snakkes ofte om såkalte ressursterke person, og de er ikkje stort bedre en andre sidan de kjenner alle  smutthullene.

Taperene er de som ofte sitter alene, og ikkje har noe nettverk rundt, og  kan støtte dem når det trengs.   

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

Tre like tråder er slått sammen. 

_popcorn_, mod

Skrevet
7 timer siden, Sunnys skrev:

Giske har vel driti seg ut mange ganger nå. En trenger ikke snakke om han som en enkeltsak, men mannfolk generelt tar seg ofte tilrette på kvinner, klaps på lår/ rumpe osv. De er jegere av natur. Men det er ikke greit. Og det er helt innafor å si noe om det. Giske eller ei. 
men nå er Giske politiker, og da vet han godt selv at dette er både umoralsk og et problem. 
grande var heller ikke bedre da hun hadde sex med en 17 åring i en åker. Politikere er ikke det slag bedre enn vanlige folk.. Men de er folkevalgte og det er forventet mer av de enn en som jobber på en bensinstasjon. Dette er de smertelig klar over når de går inn i denne rollen. Som man reder ligger man. Han tok dette valget selv, og nå må han ta konsekvensene. 
MEN det er greit å si noe om det, men å tyne et menneske helt ut som de har gjort mot Giske er unødvendig. Det er begrenset hvor mye hat han kan tåle, han har ei helse han også. 

Den åkerepisoden til Grande var jo særdeles lite imponerende. Men i motsetning til opplegget til Giske, skjedde det i privat sammenheng, hvor Grande ikke hadde noen direkte makt gjennom sin posisjon som partileder. 

• Liker 8
Gjest Nimbus2000
Skrevet

Partileder Jonas Gahr Støre sier han ikke vil mene noe om hverken innstillingen av Giske eller kontrabeskjeden.

– Det er ikke en politikers oppgave å mene noe om samfunnet. Dette er Ap Trøndelags beslutning, ene og alene.

Han presiserer at han har forståelse for at mange reagerer på det som har skjedd i Ap Trøndelag de siste årene.

– Men vi i Vesten kan ikke kritisere trøndernes levesett. Dette er slik de har levd i tusenvis av år, i pakt med karsken. Da blir det feil å fordømme dem på grunnlag av vestlige verdier som likestilling, samtykke og samvittighet.

https://www.nrk.no/satiriks/giske-kastet-etter-at-ap-trondelag-googlet-_metoo_-_nrk-satiriks_-1.15138899

Skrevet
På 28.8.2020 den 20.00, Susan Sto Helit skrev:

Takk for at dere korrigerer meg. Da husket jeg helt feil! Det var ikke meningen å beskylde Giske for noe han ikke har gjort.

Men da må jeg også si at jeg ikke husker en eneste ting Giske har gjort som statsråd. Så en SÅ fantastisk politiker kan han faktisk ikke være, når han som statsråd var så usynlig.

Samme her! Husker han mer som person enn som statsråd. Litt samme greia med Venstre nå egentlig, Abid Raja fester seg mest i hodet for personligheten hans, Guri Melby huskes best pga. politikken nå under koronakrisa, mens Sveinung Rotevatn huskes mest fordi han er misfornøyd med å bli skjøvet til side(forståelig nok). Giske var mer synlig enn Rotevatn før Giske måtte gå av som nestleder, men jeg husker ikke politikken til noen av dem. Ikke at Venstres fylkeledervalg har så mye med Giske å gjøre i denne tråden her, men man begynner jo å lure litt på prosessene og kulturen i de andre partiene også når man ser hvordan denne saken rundt Giske utspant seg. Handler mer om å være god i networking enn i politikk som flere her skriver.

7 timer siden, Nimbus2000 skrev:

Partileder Jonas Gahr Støre sier han ikke vil mene noe om hverken innstillingen av Giske eller kontrabeskjeden.

– Det er ikke en politikers oppgave å mene noe om samfunnet. Dette er Ap Trøndelags beslutning, ene og alene.

Han presiserer at han har forståelse for at mange reagerer på det som har skjedd i Ap Trøndelag de siste årene.

– Men vi i Vesten kan ikke kritisere trøndernes levesett. Dette er slik de har levd i tusenvis av år, i pakt med karsken. Da blir det feil å fordømme dem på grunnlag av vestlige verdier som likestilling, samtykke og samvittighet.

https://www.nrk.no/satiriks/giske-kastet-etter-at-ap-trondelag-googlet-_metoo_-_nrk-satiriks_-1.15138899

Du vet du linker til en satiriksartikkel sant?🙂 Bommet på det selv en gang og gikk fem på det som stod.

• Liker 2
Skrevet

Ser at jentene som varslet om Giske har fortalt hva som skjedde på festene, bla i Adressavisen. Selvfølgelig er det betalingsmur for artikkelen. Noen som kan fortelle hva jentene sier skjedde?

Skrevet (endret)
4 timer siden, forum skrev:

Ser at jentene som varslet om Giske har fortalt hva som skjedde på festene, bla i Adressavisen. Selvfølgelig er det betalingsmur for artikkelen. Noen som kan fortelle hva jentene sier skjedde?

Jepp.

Kort fortalt: samme nachspiel som forrige varsel. Giske (47) sammen med smårips (18). Hun er datter av en venn. De hadde  en drikkelek a la "jeg har aldri...." hvor man gjerne sa noe seksuelt.

Giske la dressjakken over fanget til seg selv og jenta så ingen skulle se. Han strøk henne opp og ned langt oppover låret innenfor skjørtet, utenpå strømpebuksen. Dette fortsatte til han reiste seg.

Dette er hennes fortelling. Han nektet for at det har skjedd.

Hun er heldigvis ikke plaget eller preget av dette, men hun synes det var riktig å si fra, bare så folk vet hva det går i.

Hvis dette er sant, så blåser det bort all min tvil. Noen av varslene har fremstått litt som storm i vannglass, men dette er ramsalt. 

Endret av Isambard
  • Liker 3
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)

Synes også at Giskes håndtering er av det siste varselet er relevant. Rett etter det har kommet inn varsel så velger Giske å fortelle sin versjon til offentligheten. Denne versjonen samsvarer ikke med offerets versjon så hun velger å fortelle sin versjon. Da fyrer Giske seg opp og mener det er uakseptabelt at noen skal kunne komme med slike anklager i offentligheten. Det Giske i praksis sier er jo at han skal være den eneste som får fortelle historien om anklagene mot han. Eller Giske mener jo også at hans kone skal kunne skrive bok hvor hun forteller at anklagerne er løgnere. Så man trenger ikke ha vært der for å fortelle hva som skjedde, det holder at man tar Giskes parti. 

Skjønner at det ikke er lett å bli anklaget for seksuell trakassering. Men det er heller ikke lett å være offer for seksuell trakassering og det er ikke lett å stå frem som offer for seksuell trakassering. 

Skjønner som sagt godt at Giske ikke har det lett. Jeg skjønner også at mange ikke ønsker en fylkesleder i AP som ikke bare har en lang historie med seksuell trakassering, men som også i dag virker å mene at ofre for seksuell trakassering skal holde kjeft.  Samtidig som den som er beskyldt for seksuell trakassering skal ha monopol på hva som som skal fortelles i pressen og til medlemmene av partiet. 

Man hadde gjort det svært vanskelig å varsle om seksuell trakassering i Trøndelag Arbeiderparti om Giske ble valgt som leder. Det burde selv de som støtter Giske forstå. 

Endret av Nimbus2000
Skrevet
On 8/31/2020 at 10:34 AM, Engelbertine said:

Guri Melby huskes best pga. politikken nå under koronakrisa

Nei, hun huskes best av den skrikende stemmen som gjør at man må skru av radio eller TV for å unngå hodepine.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...