Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, æøå* said:

Ap er et parti i fritt fall.

Ser ikke helt bra ut, men jeg har trua.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av BerntHulken
  • Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, æøå* said:

Kanskje man nå skal la mannen være i fred, og la han få et liv og fortsette karriere. Er klar over at han har sagt at hans politiske liv er over, men det er bare tåpelig at det i det hele tatt skulle skje.

Han er ikke dømt for noe, og det han har gjort er i verste fall umoralsk. Fortjener ikke folk en ny sjanse?

Å bli utsatt for en slik heksejakt i media er ganske farlig, og kan i verste fall føre til at personer tar sitt eget liv. Tore Tønne, som var helseminister i 2002, gjorde nettopp dette etter massive skriverier og anklager om ham i media. Er det slike konsekvenser folk vil ha?

Jeg håper nå at det går til helvete for AP (selv om jeg er venstreorientert politisk), og at de gjør et drittvalg neste høst. Det er tydeligvis mange folk i partiet som ikke gir andre en ny sjanse, og heller kaster dem under bussen.

Hva stemte du ved siste stortingsvalg?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, T-Rex skrev:

Hva stemte du ved siste stortingsvalg?

Hemmelig valg i Norge.

Gjest Nimbus2000
Skrevet
5 minutter siden, T-Rex skrev:

Ser ikke helt bra ut, men jeg har trua.

De har jo kommet opp fra gropa tidligere. Maktkampen mellom Stoltenberg/Jagland var jo også stygg. Jagland havnet på sykehus under maktkampen og Arbeiderpartiet gjorde sitt dårligste valg siden før 2. verdenskrig i 2001. 4 år senere så var Stoltenberg i regjering og fikk 2 regjeringsperioder. 

Velgerne glemmer fort og tilgir lett. 

Skrevet
2 minutter siden, Nimbus2000 said:

De har jo kommet opp fra gropa tidligere. Maktkampen mellom Stoltenberg/Jagland var jo også stygg. Jagland havnet på sykehus under maktkampen og Arbeiderpartiet gjorde sitt dårligste valg siden før 2. verdenskrig i 2001. 4 år senere så var Stoltenberg i regjering og fikk 2 regjeringsperioder. 

Velgerne glemmer fort og tilgir lett. 

Du har basics. De blå flytter penger fra de fattige til de rike. De røde gjør det omvendte.

Tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hørte om Trond Giske (også kalt Trond Smiske) da jeg var russ, for 20år siden, på en helt annen kant av landet. I'm just saying..

• Liker 10
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
4 timer siden, æøå* skrev:

Hemmelig valg i Norge.

I Dragsuget med Giskes avgang kommer det  til å  bli  eit ras av  utmeldinger fra AP som ikkje ønsker å stå tilsluttet  dette kvinnenettverket .   Det har vert en heksejakt på Giske utan sidestykke i Norsk politikk  i lang tid , rett og slett skammeleg. 

Det bør vera takhøgde ,og rom for tilgivelse også  innen politikken og det er trist at vi har fått en kultur innenfor politikken der det kan sjå ut som det  viktigere å drive heksjeakt på personer fremfor å ha fokus på de kvardagslege problemer folk flest er opptatt med  i kvardagen.     Landet er inne en "koronakrise" m/ høy arbeidsledighet, og mange av de som står i fare for å miste jobbene er opptatt av  heilt andre ting en  å tenke på en Giskesaken. 

Folk flest er begynt å bli temmeleg lei dette tåkepratet om T. Giske m/ fl. og politikerne må snart  begynne å konsentrere seg om  viktigere samfunnsoppgaver.     

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
7 timer siden, 3lis3 skrev:

Hva Giske gjør på fritida har ingenting med politikken å gjøre. 
En barneskolelærer kan gjerne være medlem i en SM-klubb og spanke 18 år gamle jenter på fritida. 
Folk må lære seg å skille mellom jobb og fritid

Det er mulig, men en faglærer på videregående skole som spanker sine 18 år gamle elever på fritida er vel ikke noe som oppleves som greit. (Selv om begge er samtykkende voksne)

Det samme gjelder ledere som har et forhold til de de er leder for. Det blir nemlig en maktubalanse i forholdet.

Det handler om at noen er i en maktposisjon og kan påvirke fremtiden/karrieren til noen andre.
Hvordan vet du (som leder/lærer/annen overordnet) at den som aksepterer et kyss eller at de blir tatt "upassende" på gjør det fordi handlingen er velkommen, eller fordi de er redde for at det vil gå utover fremtiden/karrieren deres hvis de sier ifra at de ikke liker det?
(Og, ja, jeg vet at det er noen som utnytter slike forhold andre veien også, og gjør slikt for å fremme egen karriere, men de gjør gjerne det av egen, fri vilje. Og det blir uansett en del av en helt annen diskusjon.)

• Liker 5
Gjest CecilieX
Skrevet

De siste timers utvikling bekrefter jo bare varslernes påstander. Det er en ukultur i partiet, der politikk er sekundært og misbruk av personlig makt er gjennomgående. 

Helt ærlig skjønner jeg nå hvorfor de tror varslerne bruker varsler for å ramme enkeltpersoner. Grande tror andre bruker samme metode dom ham. Han dikter opp et varsel for å unngå at en han misliker blir nominert. Hvor lavt er det mulig å synke? Også dette fremstår som folk som er villig til å gå over lik for å få viljen sin. Hvordan kan en mann, Giske, få en slik status at etikk og moral må forkastes? 

Skrevet
2 timer siden, badevakta skrev:

Jeg hørte om Trond Giske (også kalt Trond Smiske) da jeg var russ, for 20år siden, på en helt annen kant av landet. I'm just saying..

Jeg hørte også om ham (eller rettere sagt ble advart mot ham) da jeg flyttet til byen for å studere i 1996... 

• Liker 6
Gjest Trynefaktor
Skrevet
På 27.8.2020 den 23.45, keops skrev:

Ja, denne boka er så feil og problematisk på så mange nivå at jeg orker ikke begynne på det en gang.

Håper som deg at han trekker seg.

Takk for at du skriver dette. Jeg synes jeg har lest så mange støtteerklæringer etter hun skrev den boken. Fikk sitte på Lindmo og snakke om den gjorde hun og.

Kona var jo ikke der når episodene skjedde en gang. 

Gjest Trynefaktor
Skrevet
3 timer siden, badevakta skrev:

Jeg og. 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Burde det ikkje vera rom og   takhøyde  å  kunne be om tilgivelse også  på  den polititiske arena ?.

Giskesaken burde vert eit oppgjør på kammerset, og ikkje rundt grøtfatet , og  burde kunne vert løst langt smidigere.   Er ikkje   Landet  fortiden inne i en koronakrise som har  bidratt til høye  tarbeidsløysetall.  ?

Tror du de  fleste av dem som har  vert   arbeidsledige, og står i fare for å miste jobbene sine  er så veldi  opptatt   denne Giskesaken.  ?   Er det ikkje på tide våre folkevalgte  nå legger denne ballen død, og de   begynner å rette fokuset på mer sentrale samfunnsoppgaver som folk flest er opptatt av. ?     Folk flest er "heilt sikkert " begynt å bli mektig lei hele  Giskesaken, og  mange synes den har vert håndtert nokså "klønete"  internt, og når ein nå har fått lagt denne saken bak seg må de folkevalgte begynne å tenke prioritet.    

Forestående eldrebølgen.

Samferdsel.

Bedriftsdød i kjølevannet av korona.

Arbeidsmarkedstiltak  rettet mot omstilling.

Mange venter fortsatt på dagpenger.

Oppfølgning av smitteværntiltak. 

Boligmarkedet.

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
5 timer siden, Stina234 skrev:

Ja det er riktig, det var den hendelsen.  Men her faller jeg ifra i dømme handlingen.  Han gjorde faktisk ingenting galt der, men alikevel skal VG blåse dette opp med påfølgende hylekor etter.

Han gjorde ikke noe galt mot den kvinnen, og VG dreit seg ut. Men saken viste jo at Giske hadde så lite dømmekraft at han satte seg selv i en slik situasjon, med alkohol, uteliv, unge kvinner og dansebilder, på et tidspunkt hvor han burde ha skjønt at det var lurt å ligge lavt i terrenget. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Trynefaktor skrev:

Takk for at du skriver dette. Jeg synes jeg har lest så mange støtteerklæringer etter hun skrev den boken. Fikk sitte på Lindmo og snakke om den gjorde hun og.

Kona var jo ikke der når episodene skjedde en gang. 

Ganske utrolig at det var så få kritiske røster til den boken. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg husker ikke Tore Tønne, men kjenner at det får være nok anklager mot Giske nå. La mannen være. 

Skrevet
5 timer siden, Stina234 skrev:

Ja det er riktig, det var den hendelsen.  Men her faller jeg ifra i dømme handlingen.  Han gjorde faktisk ingenting galt der, men alikevel skal VG blåse dette opp med påfølgende hylekor etter.

Det var vel ikke handlingen i seg selv det ble reagert på, men Giskes manglende dømmekraft. Om jeg ikke husker feil var han på dette tidspunktet aktuell for et eller annet verv i Trøndelag AP. Det han da gjør er å gå på byen med en kompis og igjen sette seg i en uheldig situasjon med damer og alkohol. Det understreket bare at han ikke hadde lært eller tatt inn over seg alvorlighetsgraden i varslene og sin manglende oppførsel mot unge kvinner. 

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...