AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Del Skrevet 24. august 2020 Er det noen som kan fortelle meg litt om hva jeg kan forvente meg på et jobbintervju for en lærerjobb? Hvordan kan jeg forberede meg? Har du en erfaring du vil dele? Jeg er veldig nervøs fordi jeg vil så gjerne få jobben. Jeg ser for meg et marerittscenario hvor jeg blir grillet i læreplan og opplæringsloven. Anonymkode: cd010...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faulkner Skrevet 24. august 2020 #2 Del Skrevet 24. august 2020 Hehe aldri opplevd grilling i opplæringsloven og læreplan på intervju. Pleier å være mer fokusert på deg som person, og deg i lærerrollen. Tenk gjerne gjennom eksempler fra praksisperioden på opplegg som fungerte bra og på hvordan du som lærer møter elevene. Hva synes du er viktig for å være en god lærer? På hvilken måte har du disse kvalitetene? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentadi Skrevet 24. august 2020 #3 Del Skrevet 24. august 2020 Jeg er vant med mange spørsmål som handler om deg, og om hva du tenker om elever og læring. Vi pleier også å spørre om faglige ting, for eksempel digitalisering, vurdering for læring, skole-hjemsamarbeid. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ze.Xhx Skrevet 24. august 2020 #4 Del Skrevet 24. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som kan fortelle meg litt om hva jeg kan forvente meg på et jobbintervju for en lærerjobb? Hvordan kan jeg forberede meg? Har du en erfaring du vil dele? Jeg er veldig nervøs fordi jeg vil så gjerne få jobben. Jeg ser for meg et marerittscenario hvor jeg blir grillet i læreplan og opplæringsloven. Anonymkode: cd010...475 Jeg har aldri satt mine ben i en lærerjobb, men intervjueren bør fokusere på gode egenskaper som en lærer bør ha. Om læreren kan sitere opplæringsloven ordrett har veldig liten betydning håper jeg. Mye kan i dag læres vha et lite googlesøk... I mitt hode bør det fokuseres på pedagogikk og at du faktisk klarer å lære bor ting. Og sikkert også håndtere uønsket adferd hos elevene med nyere metoder enn linjal og spanskrør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Del Skrevet 24. august 2020 Gode råd! *skriver ned* Anonymkode: cd010...475 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #6 Del Skrevet 24. august 2020 Hva er en god lærer? hvordan ser en god time ut? hvordan motiverer du elevene? Anonymkode: e8ca1...f50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Del Skrevet 27. august 2020 Hvordan er du som klasseleder? Eller hva tenker du om klasseledelse. Det blir alltid spurt om. Ene intervjuet jeg var på kunne seriøst vært muntlig eksamen i ped. Var helt forferdelig, heldigvis er jeg god i det faget, men å måtte svare om ørten ulike læringsteorier var ikke helt det jeg hadde sett for meg. Andre ting er jo hva som er din styrke. Hvordan du er som person. Hva ønsker du å bidra med? Anonymkode: ac890...6b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #8 Del Skrevet 8. februar 2024 Jeg ble grillet i LK20 og hvordan jeg vil legge opp undervisningen. Og klasseledelse, som er standard. Fikk en presentert et par caser, som jeg, på sparket, måtte "løse". Anonymkode: d87ca...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå