Gå til innhold

Er barnets far en egoist? Mtp pass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far har latt et familiemedlem passe barnet. Vedkommende har nylig testet seg for corona. Negativ, men vedkommende har forkjølelsesymptomer og har hatt feber. Dette medfører at dersom barnet blir smittet, må det testes og i karantene frem til symptomene er over?? Jeg forstår at man kan bli syk overalt. Men jeg sa jeg kunne overta barnet istedet for at vedkommende skulle måtte passe vårt barn. Barnet går på skole og Sfo. Jeg er ganske sur.. Barnet forteller selv at vedkommende fortsatt er syk. 

Anonymkode: bda91...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt ja, folk med symptomer skal være isolert selv om de har negativ test. 

Men får du gjort noe med det nå? 

Barnet går på skole og SFO. De fleste skoler og SFO har veldig mye forkjølelse nå, så barnet kan plukke det opp der uansett. 

Hvis barnet får symptomer skal det testes, og holdes hjemme til infeksjonen er over. Hvis testen er negativ kan barnet gå på skolen når allmenntilstanden er normal igjen. 

Hvis du blir forkjølet skal du teste deg og være i isolasjon til negativ test + symptomfri i 24 timer. 

Dette er hverdagen for de mange av oss om dagen. Ikke bruk energien din på ting du ikke kan gjøre noe med, det er ikke verdt det. Kryss fingrene for en snørrfri-høst så lenge som mulig 🙂

Anonymkode: e7fcd...3fb

• Liker 2
  • Opprett ny...