AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 BERGEN: 26 NYE SMITTETILFELLER REGISTRERT I DAG Det opplyser kommunen på en pressekonferanse mandag ettermiddag. – De fleste er studenter og kan knyttes til utbruddet blant fadderarrangementer og studenter i Bergen, opplyser byrådsleder Roger Valhammer. En av dem har også tilknytning til Norges handelshøyskole. For fire av de 26 er smittesporingen ikke fullført. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/bergen-26-nye-tilfeller-registrert-i-dag.aLfEXiSj8 Anonymkode: b7ccb...c51 1
Gjest Lasox Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Og i Oslo var det ekstremt mange fester! Helt hårreisende og se slike idioter holder på. Fadderuka burde ha blitt avlyst, politiet bør gi bot til folk som holder fester som ikke holder til seg smittevernloven!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Det er over 30 000 studenter i Bergen, tenk at 26 av dem er smittet av korona.. Anonymkode: 4bcc4...d0a 7
Gjest Lasox Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er over 30 000 studenter i Bergen, tenk at 26 av dem er smittet av korona.. Anonymkode: 4bcc4...d0a Det du ikke tenker over det er at det er kun de som de vet om. Mange som ikke viser symptomer som kan ha det, og kommunene har jo bare test-kapasitet på 1-2% av befolkningen i uken! Så tallene er nok mye høyere og det er per dag! Så det er høye tall!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 8 minutter siden, Lasox skrev: Det du ikke tenker over det er at det er kun de som de vet om. Mange som ikke viser symptomer som kan ha det, og kommunene har jo bare test-kapasitet på 1-2% av befolkningen i uken! Så tallene er nok mye høyere og det er per dag! Så det er høye tall! Selvfølgelig skjønner jeg det. Men hvor er alle de døde? Hvor er overbelastningen på sykehusene? Det eksisterer ikke. Så vær så snill, slutt å bli hysterisk fordi ungdommen blir forkjøla, det går fint. Anonymkode: 4bcc4...d0a 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 Ingen årsak! Vi ansvarsfulle studenter sitter på lesesalen og vi bruker maske i det offentlige rom. Du (og andre) fremholder hele tiden en 5 prosents minoritet som bilde på alle studenter, hvilket begynner å bli trettende! Hvor er alle 60 åringene med munnbind hen om jeg tør spørre?! Neida, ingen av de idiotene gidder å ta på seg maske. Samme gruppa av halvgamlinger presser seg igjennom butikken på lørdagshandel, men gidder vi å nevne det? Får vi lov til å generalisere denne uansvarlige etterkrigsgenerasjonen av den grunn? Så jeg svarer slik verden egentlig er: ingen årsak! Vi tar ansvar i bøtter og spann, you're welcome! Anonymkode: f65e5...678 17
Gjest Lasox Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig skjønner jeg det. Men hvor er alle de døde? Hvor er overbelastningen på sykehusene? Det eksisterer ikke. Så vær så snill, slutt å bli hysterisk fordi ungdommen blir forkjøla, det går fint. Anonymkode: 4bcc4...d0a De har vi unngått pga. lockdown slik at sykehusene ikke fikk sprengt kapasitet og dermed fikk dem reddet flere liv enn mange andre land som fikk kapasiteten sin sprengt. Pluss at det går naturligvis i bølger slik at alle blir ikke syke samtidig også har mange av de som har blitt smittet blitt friskmeldt! 😄 Og noen blir jo friske av seg selv! 1-2% av befolkningen har jo allerede anti-stoffer til covid-19! I USA og i Brasil så har jo sykehusene hatt sprengt kapasitet i flere uker/mnd allerede og dermed dør det flere folk der fordi de ikke har ressurser eller mannskapet til å håndtere krisen og det tar tid å komme tilbake til normale tilstander for sykehusene. Heldigvis så har vi unngått det her i Norge! Endret 24. august 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen årsak! Vi ansvarsfulle studenter sitter på lesesalen og vi bruker maske i det offentlige rom. Du (og andre) fremholder hele tiden en 5 prosents minoritet som bilde på alle studenter, hvilket begynner å bli trettende! Hvor er alle 60 åringene med munnbind hen om jeg tør spørre?! Neida, ingen av de idiotene gidder å ta på seg maske. Samme gruppa av halvgamlinger presser seg igjennom butikken på lørdagshandel, men gidder vi å nevne det? Får vi lov til å generalisere denne uansvarlige etterkrigsgenerasjonen av den grunn? Så jeg svarer slik verden egentlig er: ingen årsak! Vi tar ansvar i bøtter og spann, you're welcome! Anonymkode: f65e5...678 What she said. De unge har ofret nok Anonymkode: d054c...50d 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 14 minutter siden, Lasox skrev: De har vi unngått pga. lockdown slik at sykehusene ikke fikk sprengt kapasitet og dermed fikk dem reddet flere liv enn mange andre land som fikk kapasiteten sin sprengt. Pluss at det går naturligvis i bølger slik at alle blir ikke syke samtidig også har mange av de som har blitt smittet blitt friskmeldt! 😄 Og noen blir jo friske av seg selv! 1-2% av befolkningen har jo allerede anti-stoffer til covid-19! I USA og i Brasil så har jo sykehusene hatt sprengt kapasitet i flere uker/mnd allerede og dermed dør det flere folk der fordi de ikke har ressurser eller mannskapet til å håndtere krisen og det tar tid å komme tilbake til normale tilstander for sykehusene. Heldigvis så har vi unngått det her i Norge! I Brasil faktisk, la oss sammenlikne oss med den fattige delen av Brasil. Eller USA som har 72 millioner ekstremt overvektige. La oss alltid sammenlikne oss med worst case - og kjør på med generalisering av grupper som feks studenter i samme slengen! Anonymkode: 4bcc4...d0a 4
Hatsumomo Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 Begynner å bli mange vi kan takke etterhvert.
Hatsumomo Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme gruppa av halvgamlinger presser seg igjennom butikken på lørdagshandel, Sitter de samtidig å kliner og dele ølflaske, eller danser tett sammen, eller roper til hverandre så spyttet spruter fordi musikken er for høy? Nei? De sitter på hver sin stol på en kafe, prater rolig og tar seg en kaffe ja? Akkurat. Endret 24. august 2020 av Hatsumomo 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 Det går så bra atte. Alt ordner seg. Ro ned dramatikken. Anonymkode: 11697...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 50 minutter siden, Hatsumomo skrev: Sitter de samtidig å kliner og dele ølflaske, eller danser tett sammen, eller roper til hverandre så spyttet spruter fordi musikken er for høy? Nei? De sitter på hver sin stol på en kafe, prater rolig og tar seg en kaffe ja? Akkurat. For det du beskriver er jo så sykt dekkende for bortimot hele studentmassen ved feks UiO... generaliserende tøysekopp! Anonymkode: f65e5...678
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #14 Skrevet 24. august 2020 Det som er så synd er at ondskapen som driter i smittevernsregler drar alle studenter og universitetsansatte ned i dritten sammen med seg. Universitetene og personene som er tilknyttet blir bare mer og mer forhatt, og ingen kan være overasket om det får konsekvenser snart. https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/ordetfritt/2020/08/21/Kjære-NTNU-studenter-22533313.ece Anonymkode: 8c965...dce
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #15 Skrevet 24. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen årsak! Vi ansvarsfulle studenter sitter på lesesalen og vi bruker maske i det offentlige rom. Du (og andre) fremholder hele tiden en 5 prosents minoritet som bilde på alle studenter, hvilket begynner å bli trettende! Hvor er alle 60 åringene med munnbind hen om jeg tør spørre?! Neida, ingen av de idiotene gidder å ta på seg maske. Samme gruppa av halvgamlinger presser seg igjennom butikken på lørdagshandel, men gidder vi å nevne det? Får vi lov til å generalisere denne uansvarlige etterkrigsgenerasjonen av den grunn? Så jeg svarer slik verden egentlig er: ingen årsak! Vi tar ansvar i bøtter og spann, you're welcome! Anonymkode: f65e5...678 Fantastisk skrevet! Synes studenter blir ufortjent stemplet som ansvarsløse, som du sier, det er jo en liten del som ødelegger for resten. Kan skrive under på det med eldre! Har ikke telling på hvor mange gamle som presser seg oppi meg på butikken (i mars også) og virker som de gir totalt blanke, akkurat som om det er bare alle andre sin jobb å opprettholde smittevern så DE kan gå fritt, kladde på det man vil osv.. Synes det er veldig respektløs Anonymkode: efb3f...c41 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #16 Skrevet 24. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er så synd er at ondskapen som driter i smittevernsregler drar alle studenter og universitetsansatte ned i dritten sammen med seg. Universitetene og personene som er tilknyttet blir bare mer og mer forhatt, og ingen kan være overasket om det får konsekvenser snart. https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/ordetfritt/2020/08/21/Kjære-NTNU-studenter-22533313.ece Anonymkode: 8c965...dce Som jeg alt har vært inne på sitte jeg som en snill pike med munnbind på t banen og mange av mine studievenninner/ venner gjør det samme. Jeg misliker generaliseringen og atferden til førsteårskullet/m faddere. Når det er sagt så måmyndighetene ta sitt delansvar her og det samme gjelder ledelsen ved universitet. For å ta det i rekkefølge så burde myndighetene forstått at dette ville skje. Man har altså et russekull som nettopp har blitt "frarøvet" russetida si. Jeg husker hvordan min var for å si det sånn (eller jeg husker vel ikke så mye av den...)! Etter et par ukers fyll er mange forsynt for livet (ihvertfall er jeg det...). Uten russetid sier det nærmest seg selv at disse valpene må rase ifra seg i fadderuka. Synd og trist, men sant. Et annet moment når det gjelder myndighetenes rolle oppi det hele er frislippet av utenlandsreiser kun få uker før studentene kommer på campus for første gang. Slikt sender sterke signaler inn mot samfunnet (inkludert valpene på første semester. Hvis mamma og pappa kan fly til Spania så kan F... meg jeg få bli full og kjent med nye mennesker! Altså, teit logikk, men likevel forståelig utfra oppmykingen av regelverket i sommer. Når det gjelder punkt B, så kunne fakultetene ha avlyst hele greia. Alle vet at 3 av 4 fadderarrangementer som finner sted på dagtid flyter over av alkohol når kvelden/ natta kommer. Null fadderopplegg i skolens regi ville ha redusert problemet betraktelig. Ellers kunne jo politiet faktisk ha grepet inn med sterkere virkemidler enn kun tilsnakk og koseprat... Anonymkode: f65e5...678
Hatsumomo Skrevet 24. august 2020 #17 Skrevet 24. august 2020 Slutt å tull! Russen feiret hele juni, de fikk sin russetid, bare utsatt med en mnd.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #18 Skrevet 24. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg alt har vært inne på sitte jeg som en snill pike med munnbind på t banen og mange av mine studievenninner/ venner gjør det samme. Jeg misliker generaliseringen og atferden til førsteårskullet/m faddere. Når det er sagt så måmyndighetene ta sitt delansvar her og det samme gjelder ledelsen ved universitet. For å ta det i rekkefølge så burde myndighetene forstått at dette ville skje. Man har altså et russekull som nettopp har blitt "frarøvet" russetida si. Jeg husker hvordan min var for å si det sånn (eller jeg husker vel ikke så mye av den...)! Etter et par ukers fyll er mange forsynt for livet (ihvertfall er jeg det...). Uten russetid sier det nærmest seg selv at disse valpene må rase ifra seg i fadderuka. Synd og trist, men sant. Et annet moment når det gjelder myndighetenes rolle oppi det hele er frislippet av utenlandsreiser kun få uker før studentene kommer på campus for første gang. Slikt sender sterke signaler inn mot samfunnet (inkludert valpene på første semester. Hvis mamma og pappa kan fly til Spania så kan F... meg jeg få bli full og kjent med nye mennesker! Altså, teit logikk, men likevel forståelig utfra oppmykingen av regelverket i sommer. Når det gjelder punkt B, så kunne fakultetene ha avlyst hele greia. Alle vet at 3 av 4 fadderarrangementer som finner sted på dagtid flyter over av alkohol når kvelden/ natta kommer. Null fadderopplegg i skolens regi ville ha redusert problemet betraktelig. Ellers kunne jo politiet faktisk ha grepet inn med sterkere virkemidler enn kun tilsnakk og koseprat... Anonymkode: f65e5...678 Selvsagt er det mange studenter som oppfører seg bra, og jeg ville ikke blitt overrasket om det er over halvparten også. Og du har rett i at det er mange som burde tatt tak her, myndigheter, universitet, fakultet, politi. Problemet er at ingen av de ønsker / gidder / evner, og konsekvensen er da at de dumper det hele og fulle ansvaret over på deg, og studentmassen som helhet. Det er du og dine medstudenter som blir forhatte fordi ingen av de tar tak. Urettferdig, helt klart. Og det er noe dere skikkelige studenter absolutt bør ta oppover med de som kunne gjort noe, men som bevisst lar være. Det påvirker hvordan dere blir ansett i samfunnet, og hvordan framtidige arbeidsgivere kommer til å vurdere dere. Har allerede sett leieannonser merket "Ikke student!", og det bare etter noen få uker med ukontrollert festing. Anseelsen din kan være enda lenger ned i dritten om en måned. Anonymkode: 8c965...dce
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #19 Skrevet 24. august 2020 Studenter er nok stort sett fulle av alt annet enn ansvar. Anonymkode: 12539...a68
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 Går bra dette. Anonymkode: b7ccb...c51 2
Anbefalte innlegg