AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Lurer på hva dere som skal ned i vekt spiser? Og hva altså kosthold og livsstil dere har? Hvor mye skal dere ned i vekt? Jeg er 28 år gammel, førstegangsmor og raste opp i helt under graviditeten. Målet er å komme ned til det jeg veide før baby, 54 kg. Nå veier jeg 67 kg. Jeg har fokus på sunn mat og utelukker ingenting fra kostholdet mitt. Spiser både brød, ris, pasta, kjøtt, fisk og grønnsaker. Prøver å drikke 2 liter vann om dagen, 2-3 kopper grønn te. Passer på at minst 1/2 av tallerkenen min består av grønnsaker. 1/4 kjøtt og 1/4 ris eller poteter. Jeg er dessverre lite aktiv om dagen men prøver å få inn litt mosjon der jeg kan. Prøver å spise kun når jeg er sulten. Har gått ned 10kg på 5 måneder på denne måten Anonymkode: f7791...6dd 1
Orchideae Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Jeg er kronisk syk, så trening utgår for meg. Spiser som regel knekkebrød med vanlig pålegg. Havregrøt med litt syltetøy og vanlig middag. Nekter meg ingenting, men er måteholden. Satser på å gå sakte men sikkert ned i vekt. Gikk ned 9 kh fra januar til juni, gikk opp 4 (!) Kg i sommer. Nå er to av dem av igjen. Målet er å komme seg til under 60, nå veier jeg ca. 67. Veide over 74 da jeg starten denne reisen.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Protein!! kylling, fisk, kjøtt. Mye grønnsaker, skyr, knekkebrød, egg. Osv ganske lett egentlig ☺️ Anonymkode: eb3e3...0ea 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 Jeg har gått ned 3 kg, skal ned 3-5 kg til. Tror jeg, får se hvor jeg stopper Er normalvektig og har vært det hele tida, men vil inn i favorittklærne igjen. Jeg spiser alt, jeg passer bare på porsjoner. Prøver å holde godteri til helgen, men unner meg et par biter sjokolade om det er "krise" og klarer å stoppe der, så det går fint. Er selv lite aktiv pga sykdom, men det går sakte ned Har ikke dårlig tid, og er faktisk ganske fornøyd her jeg er nå. Frokost er f.eks wasa knekkebrød med pålegg, yoghurt med nøtter, havregryn. Samme med lunsj, om det ikke er middagsrester. Middag er variert, men spiser stort sett vegetarisk. Kveldsmat spiser jeg om jeg er sulten. Er jeg bare litt kjesken tar jeg en kopp te eller kakao. Jeg gjør dette veldig enkelt, ikke noe komplisert. Må ha noe jeg kan leve med over tid, og som er gjennomførbart. Anonymkode: 47c3f...ef2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Jeg spiser veldig mye grønt og prøver å stappe mest mulig av det i maten jeg spiser. Unngår så langt det går å spise pasta, ris osv. Går ofte i smoothie med mye grønnsaker, fett og protein til frokost, salat til lunsj. i dag f eks laget jeg meg vaffel av kikerter, gulrot, egg og masse godt krydder i til lunsj. Spiser vanlige middager men mest grønsaker( prøver å unngå ris og pasta, samt pizzabunn, pitabrød o l som er laga av hvetemel), spiser mye yoghurt (naturell, skyr, dobbel 0). mest mulig ren og mager mat. Anonymkode: 4b413...5c2
AfricanQueen Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 (endret) Gikk ned 10 kg ( fra 59-48 kg) ved å spise sånt Frokost: 2 knekkebrød (80 kal), med smør og gul ost (49) Middag: kylling salat ( 100 gram kylling tilsvarer 236 kal og olje 134 kal) Desser: potetgull, Potet skrue ( 90 gram,419 kal) Kveldsmat: ostesmørbrød (214 kal) Sum= 1132 Er ikke super sunt, men det fungerte for meg Endret 24. august 2020 av AfricanQueen 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 Jeg har gått ned 40 kg på et helt vanlig kosthold. Spiser det jeg vil, men passer på mengden. Vi er veldig glad i mat med pasta og ost, så det blir en del av det til middag 🙈 Grønnsaker er vi dårlig på å spise. Spiser ellers vanlig brød, rundstykker og polarbrød. Vil jeg ha nugatti på, ja så tar jeg nugatti på skiva. Det har fungert veldig bra siden jeg har nådd målet om å bli normalvektig og vel så det Er like gammel som deg. Skal nevnes at jeg er veldig aktiv da. Trener mye utholdenhet. Har også blitt en racer på sykkel. Det er tunge gir mens jeg trår som bare det. Må få strammet opp rumpe og lår litt 😂 Anonymkode: e6afd...682
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, AfricanQueen skrev: Gikk ned 10 kg ( fra 59-48 kg) ved å spise sånt Kuttet alt av karbohydrater og ute mat Frokost: 2 knekkebrød (80 kal), med smør og gul ost (49) Middag: kylling salat ( 100 gram kylling tilsvarer 236 kal og olje 134 kal) Desser: potetgull, Potet skrue ( 90 gram,419 kal) Kveldsmat: ostesmørbrød (214 kal) Sum= 1132 Er ikke super sunt, men det fungerte for meg Du sier du kuttet ut karbohydrat, men spiser knekkebrød, potetgull og ostesmørbrød? Anonymkode: ad229...710 4
AfricanQueen Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier du kuttet ut karbohydrat, men spiser knekkebrød, potetgull og ostesmørbrød? Anonymkode: ad229...710 Pleide spise mye mer før, prøvd å redusere mengden av karbohydrat, men siden jeg er veldig allergisk mot mye, så var det ikke mye jeg kunne velge gjennom hehe, men som sagt !så er det ikke det mest sunneste alternative, men gikk ned i vekt uansett 😛 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, AfricanQueen skrev: Pleide spise mye mer før, prøvd å redusere mengden av karbohydrat, men siden jeg er veldig allergisk mot mye, så var det ikke mye jeg kunne velge gjennom hehe, men som sagt !så er det ikke det mest sunneste alternative, men gikk ned i vekt uansett 😛 Du spiser jo høykarbo, så blir så feil å si at du har kuttet ut alt av karbo. Brød og potetgull er nesten bare karbo. Anonymkode: ad229...710 1
AfricanQueen Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spiser jo høykarbo, så blir så feil å si at du har kuttet ut alt av karbo. Brød og potetgull er nesten bare karbo. Anonymkode: ad229...710 Ser det, skal endre på teskten Men uansett prøv å reduser en del av karbohydrat, pasta, ris, potet osv Tror ikke det er mange som følger anbefalt porsjons mengde som pleier å stå bak produktene Endret 24. august 2020 av AfricanQueen 1
Bisous Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 Jeg er like gammel som deg og hadde fremdeles ikke nådd normalvekt etter fødsel forrige sommer. Nå spiser jeg lavkarbo, keto, og har gått ned 6kg siden 1. august. Veide 62,4kg, veier nå 56,4Kg. Har egentlig nådd målet mitt, men ønsker gjerne å gå ned noen kg til. Spiser hovedsaklig 3 måltider for dagen; frokost, lunsj Og middag. Ingen mellommåltider eller småspising. Drikker kun vann, kaffe og grønn te. Har en aktiv jobb som sykepleier og trener når jeg har tid etter at ungene er i seng. Jeg spiser når jeg er sulten og spiser meg passe mett, men overspiser ikke og spiser ikke av kjedsomhet. Føler meg generelt sett mye mindre sulten etter at jeg startet med lavkarbo:)
aloc Skrevet 28. august 2020 #13 Skrevet 28. august 2020 Jeg har kuttet en del karbohydrater samtidig som jeg begrenser fett. I tillegg faster jeg fra 20-12 ca. (16:8) En typisk dag kan se slik ut: Lunsj: 2 knekkebrød med pålegg (hjemmelagde på frø), 1 chaffel med pålegg eller salat Middag: ca 150 g fisk, fugl, kjøtt og resten grønnsaker (så mye jeg orker) Kvelds/mellommåltid: 150g bær med litt CC og/eller gresk yoghurt. Av og til lager jeg det som smoothie Har ikke regnet på kcal inntak, men har gått ned 3 kg på 2 uker nå.
Jabbadabbaduu Skrevet 28. august 2020 #14 Skrevet 28. august 2020 2 timer siden, aloc skrev: Jeg har kuttet en del karbohydrater samtidig som jeg begrenser fett. I tillegg faster jeg fra 20-12 ca. (16:8) En typisk dag kan se slik ut: Lunsj: 2 knekkebrød med pålegg (hjemmelagde på frø), 1 chaffel med pålegg eller salat Middag: ca 150 g fisk, fugl, kjøtt og resten grønnsaker (så mye jeg orker) Kvelds/mellommåltid: 150g bær med litt CC og/eller gresk yoghurt. Av og til lager jeg det som smoothie Har ikke regnet på kcal inntak, men har gått ned 3 kg på 2 uker nå. Nesten eksakt samme «spiseplan» som meg. Jeg faster ikke hver dag fram til 12, men ofte. De dagene jeg ikke faster spiser jeg skyr med eple på til frokost.
Leanne Skrevet 29. august 2020 #15 Skrevet 29. august 2020 Frokost: 1 knekkebrød med mager skinkeost lunsj: salat med kylling og egg middag: varierer, men har alltid masse grønnsaker. Spiser f.eks blomkålris i stedet for vanlig ris, og har da andre grønnsaker til + noe kjøtt. I sommer ble det mye grillmat, gjerne kylling eller svin + grilla grønnsaker og salat. Unner meg potetsalat, pommes etc. til grillmaten også men da i små mengder. Kvelsmat: yoghurt naturell med mandler, cashewnøtter, solsikkefrø, gresskarkjerner og bittelitt honning. mange dager er uten mellommåltid, noen dager tar jeg en gulrot, mellombar, en iskaffe/kaffe latte (sukkerfrie varianter, litt færre kalorier) fredag og lørdag utgår kveldsmat, da blir det litt potetgull/ sjokolade🙈 har gått ned 13kg på denne måten😊
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #16 Skrevet 29. august 2020 Gikk ned fra 84-74kg første graviditet og fra 94-83 andre graviditet med å gjøre det slik. Nå etter tredje perm sliter jeg mer. Har prøvd samme metode, men har kun gått fra 95-91 så langt. La om til vegetarmat tidligere i uke å har foreløpig gått ned 2kg til på det, så nå er jeg 89. Anonymkode: 4de49...df8
Aureka Skrevet 29. august 2020 #17 Skrevet 29. august 2020 Ketose de to første ukene og lavkarbo den siste. Resultat så langt er 4,5 kg. Har begynt å legge inn mer bevegelse og trening. Vil ned 5 kg til og BLI der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå