Gå til innhold

Hente i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere inn på avdelingen eller venter dere ved døren når dere henter barnet deres nå? syntes det er så uhyggelig om man ikke skal møte barnet skikkelig slik som før

Anonymkode: 6c5f8...5f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel er ungene ute når jeg henter, så det er ikke et problem - men ellers så skal vi hente ved døren. Synes ikke det er "uhyggelig"... Ungen kommer blid og fornøyd løpende og roper "mamma!" 

• Liker 8
Skrevet

Vi får gå inn i gangen, ikke i avdeling.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi får ikke komme inn på barnehagens område. Henter da ved porten når de er ute. Får han ut gjennom vinduet når de er inne😂

Endret av Wilma89
  • Liker 3
Skrevet

Har gått inn i avdelingen siden Mai? Ish. Aldri hentet ved porten. En kort periode måtte vi ringe før henting så var barnet klargjort og vi møttes i døra, men det gikk fort over. 

Anonymkode: feab8...79d

• Liker 1
Skrevet

Ungane er ofte ute når eg hentar. Dersom dei er inne, må eg inn og leite, sidan det er fleire rom i barnehagen. 🙂

Anonymkode: 01732...613

• Liker 1
Skrevet

Får ikke komme inn på avdelingen, kun i yttergangen. Så er de inne henter vi der, kun en forelder av gangen. Som regel er de ute. Møter da barnet like godt som før, deilig å slippe alle forstyrrelsene med «skal bare» ditt og datt som gjorde at man aaaldri kom seg ut av barnehagen tidligere.

Anonymkode: 4db74...f37

• Liker 1
Skrevet

Henter ute. Kommer ikke inn på avdeling. 

Går så fint atte 😊

Eneste problemet er at noen av de ansatte lekser opp oss foreldre fordi ungene har våte klær eller null skiftetøy plutselig. Hjelper ikke å henge slikt på knaggen inne når det er en 2 og 4 åring jeg skal hente. 

Flere foreldre som har gått sammen og sakt i fra til styrer. Så har blitt en bedring der heldigvis. 

Anonymkode: 1623e...933

• Liker 1
Skrevet

I vår barnehage er et av tiltakene under pandemien at de skal være ute så og si hele dagen. Så jeg har ikke opplevd siden i mars å hente eller levert og opplevd at de har vært inne.. 

Anonymkode: dc415...8e1

• Liker 2
Skrevet

Får hente i gangen, men ingen større søsken har adgang(før pleide skolebarn følge etter)

Anonymkode: 321d3...fc5

• Liker 1
Skrevet

Hos oss får foreldrene komme inn på avd.

Anonymkode: 78b31...762

• Liker 1
Skrevet

Her er det ingen restriksjoner, bare å vaske hender før man går inn. 

Anonymkode: d2490...a79

Skrevet

Barn på småbarnsavdeling.

Her har vi fått gå inn på avdelingen siden de åpnet opp igjen.

To og to avdelinger deler yttergang. 

Uteområdet er delt slik at storbarn og småbarn går inn hver sin port. Det er håndsprit ved portene som vi bruker før vi åpner porten. Videre vasker vi hendene når vi kommer inn i garderoben før vi henter barn på avdelingen. Vasker hendene igjen sammen med barnet før vi går ut og spriter hendene etter vi har åpnet og lukket porten.

Storbarn leveres ute og må leveres først om en har barn på både stor- og småbarnsavdeling, de får ikke komme inn på småbarnsavdelingen. Yngre søsken får bli med inn, men må holdes i hånden.

Det er opp til foreldrene å passe på at det ikke blir for mange i gangen samtidig ved henting og levering.

Anonymkode: 2d3ef...79e

Skrevet

Vi må vaske eller sprite hendene når vi kommer, men får lov å komme inn på avdelingen 😊

Skrevet

Helt frem til idag har vi ringt inn på avdelingen og en av de ansatte har kommet med barnet til utgangsdøren. 
Fra og med idag kan vi hente inne på egen sone på avdelingen. Det er maks to foreldre inne samtidig og vi må vaske oss på hendene i gangen før vi går inn. 
Ute henger det to lapper, og om det er tomt for lapper, da må vi vente ute til en lapp er ledig før vi går inn. Sånn ser vi alltid om det er plass til å hente inne. 

Skrevet

Vi får ikke komme inn på barnehagensområdet i det hele tatt. Barna blir levert ved porten, så hentetidspunkt må avtales ved levering om morgenen. De er stort sett ute hele dagen så det er uansett ikke nødvendig å gå inn. Syntes det er merkelig at det er så ulik praksis rundt omkring. Burde vært like strengt overalt spør du meg. 

Anonymkode: c3289...9e3

Skrevet

Vi får gå inn i garderoben, men ikke lenger 🙂

Syns det går veldig greit!

Anonymkode: 60113...f24

Skrevet

Får ikke gå inn i barnehagen, og må hente til avtalte tidspunkt (som er et LITE tidsvindu) i porten. Hentetidspunktene må helst avtales uka før, så de kan planlegge personal.. Helt håpløst!

Anonymkode: d81b5...b91

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Fliip skrev:

Ute henger det to lapper, og om det er tomt for lapper, da må vi vente ute til en lapp er ledig før vi går inn. Sånn ser vi alltid om det er plass til å hente inne. 

Så alle foreldre må ta på disse lappene når de henter barna? Høres ut som et uheldig smittevernstiltak🙊

vi stortrives med å hente og levere ute, synes ikke det er problematisk i det hele tatt☺️

Anonymkode: bce83...15d

Skrevet

Vi får inn i grovgarderoben. Må da prøve å få kontakt med de ansatte gjennom glassdøra. Som regel er ungen og løper i området, så han ser meg ofte først.

Anonymkode: 00ac2...e74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...