Gjest messengerboy Skrevet 18. juli 2005 #1 Skrevet 18. juli 2005 når du opplever mye "vanskelig" i livet ditt, feks frustrasjoner rundt det dagligdagse her i livet, som kjærlighet, problemer, økonomi ol, hvor langt kan en forvente seg at vennene skal stille opp? Ha ikke mange problemer, men synes mine venner er litt slappe å stille op for meg. Har veldige gode relasjoner til mine venner, men kunne ønske de var litt mer engasjerte i mitt liv. Selv synes jeg at jeg er veldig aktiv, og prøver å "følge dem i tykt og tynt".
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2005 #2 Skrevet 18. juli 2005 Forventer at mine venner stiller opp når jeg sliter. Og jeg forventer også at de er der når jeg er lykkelig foresket eller har medvind i livet ellers! Uansett vil det ofte være et misforhold i mange relasjoner. Noen er ganske enkelt ikke så veldig engasjerte i andres liv. Har i enkelte tilfeller tatt opp nevnte tema med venner, med godt resultat. Bra at du er en god venn for dine venner, selv om jeg forstår at man kan bli skuffet når responsen ikke er slik som den burde være.
Betcy Skrevet 18. juli 2005 #3 Skrevet 18. juli 2005 For meg er en god venn en som stiller opp i tykt og tynt. En som lytter og gir råd både i gode og vonde opplevelser. Venner som ikke stiller opp og er der for en når noe skjer, er i mine øyne ingen god venn. Hvis det forventes at en skal stille opp for dem, mener jeg at det kan forventes å få det samme i retur når det trengs. Gode venner er gull verd, og de vokser ikke på trær. Et godt vennskap kan kun overleve hvis begge parter er like mye engasjert i vennskapet. Gjennsidig respekt og omtanke/empati er nøkkelord i et godt vennskap.
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2005 #4 Skrevet 19. juli 2005 Spørs på problemene da. Noen problemer innebærer at tidligere venner er problemer å da har du ofte ikke andre.
Annie Skrevet 19. juli 2005 #5 Skrevet 19. juli 2005 Jeg er en god venn. Også er jeg så heldig at jeg har 3 gode venninner i tillegg til alle mine søsken, og for ikke å glemme den beste av dem alle: Samboeren min! Så heldig jeg er!
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2005 #6 Skrevet 19. juli 2005 Men er det ingen som har en venn som har gjort noe utenom det vanlige her? Noe som beviser at hun er en virkelig god venn?
Gjest Gjesta Skrevet 19. juli 2005 #7 Skrevet 19. juli 2005 Jeg hadde ikke forventet så mye av de. Alle mine venner har nok med seg selv tror jeg. jeg tro ikke de makter å hjelpe meg med mine problemer, derfor holder jeg dem for meg selv... jeg har heller ikke kapasitet til å ta så mye vare på andre enn meg selv for øyeblikket, så jeg bebreider dem ikke.. Jeg tror det er viktig å ikke stille for høye krav til sine venner. Jeg tro de gjør hva de kan, men hverdagen er tøff for dem også..
blomst<3 Skrevet 19. juli 2005 #8 Skrevet 19. juli 2005 En god venn er for meg en jeg kan være meg selv sammen med, som vet hvem jeg er, og som respekterer meg for det. Jeg har en venninne som betyr svært mye for meg. Vi deler alt på godt og vondt. Hun stiller opp for meg uansett, og vet når jeg trenger henne. Når andre ikke "ser" at jeg er lei meg, klarer hun å se at noe er galt. Når jeg gjør noe galt, noe jeg angrer på, eller når jeg driter meg ut - da er hun der og støtter meg, fordi hun vet hvem jeg egentlig er. Tror vi er tvillingsjeler
Gjest Ananas Skrevet 19. juli 2005 #9 Skrevet 19. juli 2005 jeg tro ikke de makter å hjelpe meg med mine problemer, derfor holder jeg dem for meg selv... Det høres ensomt ut. Jeg kan fortelle om ting jeg sliter med til venner, men jeg forventer ikke at de skal løse problemene eller hjelpe meg på annen måte enn å høre på og gi meg akspet.
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2005 #10 Skrevet 19. juli 2005 Folk er forskjellige. Jeg er ikke typen til å legge ut om problemer jeg måtte ha.
Gjest synseren Skrevet 19. juli 2005 #11 Skrevet 19. juli 2005 Jeg er en god venn. Også er jeg så heldig at jeg har 3 gode venninner i tillegg til alle mine søsken, og for ikke å glemme den beste av dem alle: Samboeren min! Så heldig jeg er! ← Slike positive mennesker som deg blir jeg glad av
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2005 #12 Skrevet 20. juli 2005 Slike positive mennesker som deg blir jeg glad av ← Så hyggelig. Tusen takk
Annie Skrevet 20. juli 2005 #13 Skrevet 20. juli 2005 (endret) Så hyggelig. Tusen takk ← Hadde visst glemt å logge meg inn jeg. Endret 20. juli 2005 av Annie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå