AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Hei. Studerer i Oslo, og er usikker på om jeg skal gå for studentbarnehage eller kommunal/privat barnehage for barnet mitt. Hvis noen er fornøyde med en barnehage i nærheten av Kringsjå studentby, tar jeg imot tips:) Anonymkode: 68292...6d7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Bor ikke i Oslo, men har glitrende erfaringer med studentbarnehagene i Bergen. Særlig med tanke på bemanning. Her er det vikar inn fra dag 1, og det har jeg skjønt at ikke er noen selvfølge. Anonymkode: e8256...97c 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Studentbarnehagene er fantastiske! Varm mat hver dag, kjempehyggelige, dyktige og engasjerte ansatte - mange med utdanning eller i utdanning. Foreldre som har bedre tid til ungene sine er også et pluss synes jeg. Vi har en veldig bra privat barnehage nå, den beste i området faktisk, men ingenting kan måle seg med barnehagen eldste gikk i (på Sogn). Dessuten: er du student er det en kjempefordel at det ikke er planleggingsdager i eksamensperiodene, det er lørdagsåpent opp mot eksamen og de tar imot syke barn på eksamensdagen om du trenger det. Anonymkode: 4bb03...e31 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Studentbarnehagene er vel egentlig kjent for å være blant de beste i Oslo, så ville ikke bekymret meg over kvaliteten Anonymkode: 8a659...3a5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 I Trondheim er studentbarnehagene veldige gode... skulle ønske de var nærmere oss. Anonymkode: b804c...b1a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 Min går i studentbarnehage i Bergen og vi er veldig fornøyde med alt. Eldstemann som går på skolen nå gikk i kommunal og der var vi ikke like fornøyd. Generelt tror jeg ikke man skal måle en barnehage utifra om den er kommial, privat eller studentbarnehage. Men studentbarnehagene er ikke kjent for å være dårligere enn andre! Anonymkode: fa055...c71
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 I mine øyne handler det rett og slett om de ansatte. Vi hadde barna i en skikeklig gammel og nedslitt barnehage fordi at de ansatte var så fine at det veide mer. Anonymkode: 4c57c...e68
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 Har hatt barn i studentbarnehage i Rogaland, verdens beste barnehage ☺️ Kom fra en espira-barnehage så overgangen var enorm 🙈 Anonymkode: 75d27...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 Var mye mer fornøyd med de to studentbarnehagene (Eiler Sundt og Sogn) barnet mitt gikk i enn de kommunale. Studentbarnehagene scorer også høyere på foreldreundersøkelser Anonymkode: 7c872...363
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 Studentbarnehagen vår var fantastisk! Det beste av alt var at den hadde eksamensgaranti, var barnet sykt på eksamen og man ikke hadde familienettverk (noe de fleste av oss jo ikke hadde i studiebyen), så kom de hjem og passet barnet der (!). Anonymkode: ed4a2...569
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #12 Skrevet 27. august 2020 Jeg har jobbet i mange barnehager her i byen jeg bor i, og kan med hånden på hjertet si at stundentbarnehagene er langt bedre enn de kommunale. Studentbarnehagene får mye tilskudd og har økonomiske ressurser som de kommunale ikke har. Det betyr god bemanning, store fine barnehager med mye leker og utstyr, stort uteområde, mange muligheter til å dra på utflukter/gjøre ting utenfor barnehagen, mye mer varm mat, osv. Anonymkode: de882...110
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #13 Skrevet 27. august 2020 Mine barn gikk i studentbarnehage i Bergen i en periode, og det var kjempe bra. Varm mat, turdager, flere ansatte per barn for å nevne noe. I tillegg var den pedagogiske kompetansen høy. Vi flyttet etterhvert og ungene startet i en kommunal barnehage, den var på langt nær like bra som studentbarnehagen. Anonymkode: 40d79...de8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #14 Skrevet 27. august 2020 Barnet mitt byttet til studentbarnehagen i Trondheim da hun var tre, og den var en mye bedre enn den kommunale hun hadde gått i. En faktor som er med på å påvirke dette er at de ofte har bedre økonomi, som gjør at de f.eks. kan ha egen kokk. Det jeg også merket meg var at de hadde en mer tydelig og god pedagogikk. De hadde kjønnsnøytrale leker (som jeg tror førte til mer lek på tvers av kjønn), flere rom hadde tema som de utforsket på ulike måter og de hadde en klar tanke bak spesielt lekeapparatene ute. De hadde typiske lekeapparat som sklie og huske, men også materialer som lærte barna å være kreativ med det de hadde. Anonymkode: 8437d...c2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå