Gå til innhold

Hvordan bli shampofri med skandinavisk hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter en ny hårpleierutine. Tidligere har jeg brukt både salongprodukter; Redken, Pureology, Alterna, Kerestase m.m, og rimeligere produkter fra både matbutikken, Normal og Vita. Jeg har vært innom eddik og bakepulver, balsammetoden, cowash og jeg finner aldri noe som fungerer skikkelig. Håret mitt blir ekstremt lett slitt og sprøtt, det er tidligere kjemisk behandlet, men nå blir det kun vasket forsiktig og lufttørket.

Budsjettet mitt nå er annerledes enn før. Da kunne jeg bruke Olaplex-produkter og dyrere salongprodukter som holdt håret under kontroll. Nå må jeg på utkikk etter en rimeligere rutine, og den jeg har per nå fungerer ikke. 

Tidligere vente jeg håret til en vask per uke. Jeg knakk aldri helt koden med produkter, så håret ble etter en stund tungt av produkt og "næring". Jeg har bølgete hår og vil gjerne få frem sunne bølger, og kutte shampo da det gir meg håpløst tørt hår og til tider kløe (vasker bare hodebunnen). 

Har noen av dere med min hårtype funnet en shampofri rutine, eller produkter som faktisk fungerer? Det jeg er ute etter er type wavy-girl method, curly girl method, men bare for en helt annen type hår. Jeg sliter med å finne noe om dette på nett. Jeg har sett litt på Briogeo sine produkter, og synes disse virker lovende - men det har jeg også tenkt om de ørten andre produktene som ikke har fungert for min hårtype. 

Anonymkode: de1e4...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...