Gå til innhold

Mannen vil reise til hjemlandet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette er så vanskelig. Han har helt abstinenser etter å se igjen familie og venner og reiste ikke i sommer for å være «flink», men vanskelig å holde moralen oppe når man ser hvor mange som reiste i sommer.

Er det noen som reiser til utlandet nå for tiden i det hele tatt?? Er det rødt land det er snakk om..

Anonymkode: 231ab...d77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi reiser. Ikke vær hysteriske. 

Anonymkode: f3075...104

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er så vanskelig. Han har helt abstinenser etter å se igjen familie og venner og reiste ikke i sommer for å være «flink», men vanskelig å holde moralen oppe når man ser hvor mange som reiste i sommer.

Er det noen som reiser til utlandet nå for tiden i det hele tatt?? Er det rødt land det er snakk om..

Hva er hjemlandet? 

Skrevet

Han må da kunne besøke familie. 

Anonymkode: 830a9...cdc

• Liker 10
Skrevet

Det er jo bare å reise. Så lenge man forholder seg til regler der og da, samt karanteneregler ved innkomst til begge land....og at man stoler på helsetilbudet k landet, om man skulle bli syk da.

Anonymkode: ef2c3...862

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Konungr skrev:

Hva er hjemlandet? 

Rødt land i Europa

• Liker 1
Skrevet

Ok kanskje det da er jeg som er hysterisk!? Jeg er helsearbeider. Men han vil ta med et av barna, er ikke det litt for drøyt? 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ok kanskje det da er jeg som er hysterisk!? Jeg er helsearbeider. Men han vil ta med et av barna, er ikke det litt for drøyt? 

Nei. La de reise. 

Anonymkode: 00844...766

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt over; så lenge de holder avstand, bruker evt. maske, vasker hender og er i karantene og tester seg ved behov osv osv så er det ikke verre enn å reise på butikken. 

Anonymkode: 98341...400

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er drøyt. Med normale forholdsregler og karantene etterpå. Hadde det vært en infeksjon som rammer barn hardt hadde det vært noe annet, men covid-19 virker til å gi i hovedsak mild eller asymptomatisk sykdom hos barn. Andre virus som vi omgås hele tiden uten å tenke over det er mer problematidke. Foreslår at du leser studiene som har kommet om barn :)

Anonymkode: 9463f...fa0

• Liker 4
Skrevet

La han velge å reise, han testes når han kommer hjem. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt besøker man familie! Dte er ikke verre å dra til en søvnig landsby i Frankrike (eller andre land) enn det er å dra til Horten. Man må jo ha råd til karantene i 10 dager etterpå, eller man må ha en jobb som gjør at man kan jobbe hjemmenfra og en helt normalt hyggelig arbeidsgiver som forstår at folk vil se moren sin (har man ikke en sånn en bør man bytte jobb). 

Dersom folk tror det å se mamma/papap/søster etc er en "ikke nødvendig reise" så bør de ta seg en samling i bånn. Jobbreise? Unødvendig tull. Besøke venner/slekt? Viktig reise. 

Anonymkode: 699a3...c40

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Rødt land i Europa

Aldri i livet. Hvis han MÅ ditt kan han karantene på hotell når han kommer seg hjem igjen.  Har ikke barn skole og barnehage nå?  Om han er så hjemmesyk la han få reise alene. Men disse som reiser nå er stort sett egoister. 

Anonymkode: b42a1...26b

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Besøke venner/slekt? Viktig reise. 

Anonymkode: 699a3...c40

Besøke venner/slekt i et rødt land? EGOISTER

Anonymkode: b42a1...26b

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt over; så lenge de holder avstand, bruker evt. maske, vasker hender og er i karantene og tester seg ved behov osv osv så er det ikke verre enn å reise på butikken. 

Anonymkode: 98341...400

Så hvorfor gikk smitten opp med en gang grensene åpnet i sommer? Mye smitte pga reisevirksomhet. 

Anonymkode: da6f9...65a

• Liker 11
Skrevet

Nei, man reiser ikke bare fordi man vil nå. Åpningen var i sommer og det er ingen som ser dunt på de som besøkte familie da. Men å ta med seg ungene ut av skolen for så 10 dager karantene gjør man ikke.

Anonymkode: 2be3f...0bf

• Liker 5
Skrevet

Synes ikke det er greit om barnet er skolebarn, men det er kanskje et barnehagebarn siden han vurderer å ta kun med ett? 

Da er det helt ok, så lenge han overholder karantenen når han kommer hjem. Du bør vel også holde deg unna han i karantenetiden hvis du skal på jobb i den perioden, i tilfelle. 

Og han får testet seg både ved ankomst i Norge, og i løpet av karantenen her hjemme. 

Skjønner veldig godt at han vil besøke familie. Det er en type sjanse som er grei å ta synes jeg, så lenge man tar sine forholdsregler. 

Anonymkode: 0a485...2e1

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke latt han ta med barn, og han fikk vært et annet sted enn hjemme i karantene.

Anonymkode: da6f9...65a

• Liker 6
Skrevet

Så lenge han følger restriksjonene i det landet og de som er i Norge når han kommer hjem, så ser jeg ikke noe galt i det. Om landet er rødt betyr det ikke at alle er smittet, folk flest er ikke smittet. 

Anonymkode: 96137...dfa

• Liker 4
Skrevet

Det et snakk om å ta med et bhg barn, ikke skolebarn. Men jeg tenker jo at om det ene blir smittet så blir jo det andre smittet og ved hjemkomst. Og så tar det med på skolen. Huff

Herregud så ulike svar i denne tråden! Synes dette er noe forbanne dritt og jeg/vi må liksom sitte og holde oss hjemme og fundere for og i mot, vi som har gode grunner til å reise, mens andre reiser i hytt og gevær og ikke tar tungt på ting. 
Synes heller myndighetene kunne nektet folk å reise, enn å si tja, har du en samvittighet så reiser du ikke. 

Dette er så urettferdig.

• Liker 1
  • Opprett ny...