AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Hadde en opplevelse i helgen som gikk inn på meg. Det var en fyr som var så rusa at han ikke klarte å holde seg oppreist, og han gikk med en hund i bånd. Han prøvde å komme seg ned et rullebånd på Bussterminalen, uten hell, og hunden var redd og strittet i mot. Det var tydelig at hunden var preget av situasjonen. Vanligvis når jeg ser misbrukere med hund er de ganske nyktre, eller sitter rolig på bakken. Jeg har ikke sett mange episoder slik som i helgen. Spørsmålet er, hvordan skal man håndtere en slik situasjon? Jeg prøvde å ringe politiet for å høre om de kunne hente hunden, men det var tydeligvis ikke aktuelt. Har man noe valg annet enn å bare snu ryggen til og gå? Å gå inn i situasjonen og prøve å ta hunden fra en rusa fyr er ikke aktuelt. Anonymkode: 592d2...ce2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 De klarer jo ikke å ta vare på seg selv engang og jeg fatter ikke at de har lov til å ha hund. Hundene burde blitt tatt fra dem. Anonymkode: 1b7d6...4d2 8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Slapp av. Det er bare en hund. Dessuten er en hund en god beskyttelse for narkomane. Når de sovner inn i rusen tør ingen loppe de for verdier siden hunden er der å passer på eieren. Anonymkode: 62ecb...407
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 Har forstått det slik at det er vanlig at de har hund. En tidligere venn av meg skaffet som beskyttelse etter at noen klippet av han en finger. Han bruker også hunden som vakt mens han ligger i rus for å hindre å bli robba. Man får vel ikke gjort så mye dessverre.. Anonymkode: 57159...89a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Litt kontraintuitivt, men Mattilsynet later til å være rette instans: https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/ Anonymkode: f52fc...978 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 Kontakt Dyrebeskyttelsen lokalt, og kontakt Mattilsynet. Dyr skal ikke mishandles, eller lide for menneskers dumhet. Fint at du reagerer på dette. Anonymkode: 103dd...47c 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 Det verste er jo når de kommer gående med kamphunder. Stumper de av i rusen kan vel den kjøteren finne på å angripe hvem som helst som er uheldig nok til å gå forbi. Anonymkode: 5b010...be2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kontakt Dyrebeskyttelsen lokalt, og kontakt Mattilsynet. Dyr skal ikke mishandles, eller lide for menneskers dumhet. Fint at du reagerer på dette. Anonymkode: 103dd...47c Jeg er litt usikker på hva de har ressurser til å gjøre i Oslo sentrum? Men ja, det er fortvilende å se hvordan dyr behandles.. Anonymkode: 592d2...ce2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #9 Skrevet 25. august 2020 Jeg pleide å jobbe et sted hvor det var mange narkomane og alkoholikere som bodde, og en ting jeg merket var at de som hadde hunder passet alltid på at hunden hadde mat, Har sett mange som ikke er narkomane som behandler hundene sine mye verre enn narkomane. Anonymkode: 4400b...477
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå