AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Hei, vi har prøvd i 2 år uten hell, og når vi gikk til legen fant vi ut at alt skal være i orden, men de snakker om at kunstig befruktning kan være et alternativ, men vi kan ikke få hjelp før vi har vært registrert samboere i 2 år. (vi har bodd sammen i 4 år, men bare vært registret samboere i 1 år..) jeg spurte legen etter gode tips, og det eneste jeg fikk til svar var "prøv og spis litt sunt og bevege deg, og ha ofte sex. bedre kan du ikke gjøre " Så i min lille desperasjon er jeg ute tips og forslag på hva vi kan gjøre, uansett hvor unormalt eller rart det er. Så hva er deres beste tips?:) Anonymkode: 9a31b...b26
Bikbokelsker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Vet det er litt klisje men; ikke stress med det. Alt blir bare så kavete og desperat og vondt. Også - sjekk vitamin-nivåene i blodet ditt. Det var utslagsgivende for meg.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Jeg og mannen har bodd sammen i to år, har ikke registrert det noe sted og står nå på venteliste til IVF. Ingen som spurte om vi var registrerte samboere så lenge vi oppga felles adresse og sa at vi hadde bodd sammen lenge nok. Mao. prøv igjen å komme deg på ventelisten. Anonymkode: 6dd7f...bd7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 Eggløsningstester, sex hver 2.-3. dag, folat, vitamintilskudd, sædvennlig glidemiddel, ligge i ro med rompa opp etter sex, grapefruktjuice før eggløsning, ananas etter eggløsning.. Anonymkode: f625e...728
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Hvis det er aktuelt kan dere gifte dere. Da står dere på lik linje som de som har vært registrert samboere i 2 år. Syns selv at den regelen er teit, ingen sjekker hvor lenge man har vært gift vs hvor lenge man har bodd sammen. Anonymkode: 2ce2b...368
Neutral90 Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 Det er sjeldent ivf klinikkene krever bevis på at dere har vært registrert samboer i to år, så jeg ville pent bedt legen om å henvise likevel så får ivf klinikken vurdere selv. Om legen ikke vil, ville jeg gått til en privat gyn for henvisning.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 Sikkert helt tilfeldig.. Men jeg har blitt gravid i samme mnd hver gang jeg har brukt nattlysolje 😅 men jeg begynner å tro jeg er superfertil.. Men kondom bruk og hoppe av i svingen funket helt fint frem til jeg begynte med nattlysolje.. Som sagt, sikkert helt tilfeldig, men skader ikke 😊 lykke til! Anonymkode: 9d565...ce4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 Registrert samboerskap? Dere kan kanskje bevise med adressene deres? Vi hadde ikke engang vært samboere i to år når vi ble henvist (det var nesten to år, så legen sa det var greit). Vi bodde fra hverandre grunnet jobb da, ikke fordi vi ville.. Bytt fastlege hvis ikke den du har nå vil hjelpe! tvi tvi Anonymkode: dae23...f55
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 Du kan bli henvist av fastlege eller gynekolog, men jeg vet at ihvertfall riksen krever samboerskap i minst 2 år, dette sjekker dem opp og spør om på denne forsamtalen før forsøk. Anonymkode: 174c2...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå