Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snåsamannen er bekymret for samfunnsutviklingen, og mener mer kristendom i skolen kan bøte på problemet.

- Norge er et rikt land, og vi har fått flotte, moderne skoler. Men det hjelper lite når ikke lærdommen er til stede. Det blir meningsløst, og for å bedre situasjonen trenger vi å styrke kristendomsfaget i skolen og troens plass i samfunnet, sier Joralf "Snåsamannen" Gjerstad.

http://www.adressa.no/kultur/article6552933.ece

Og det var dagens Snåsa-nyheter.

Anonymkode: 03cdc...6b5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør heller være et fag som heter livsyn som tar for seg flere troer, ikke bare en.

Anonymkode: 58c43...cbf

• Liker 5
Gjest commeilfaut
Skrevet

Det burde være et fag som het kritisk tenking, slik at man lærte å holde seg unna slike som Snåsamannen.

Skrevet (endret)

Edit: Trodde han var død. 🤣

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Chiyo skrev:

Snåsamannen døde i 2017. Artikkelen din er fa 2012.

Han lever i beste velgående.

Anonymkode: 904ad...537

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han lever i beste velgående.

Leste feil! 😂

• Liker 2
Skrevet

Snåsamannen er vel redd det blir for mye fokus på fakta og andre ulumskheter på skolen😊

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Chiyo skrev:

Leste feil! 😂

Han har herved gjenoppstått 😂

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er et mirakel! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: c3603...b76

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snåsamannen er bekymret for samfunnsutviklingen, og mener mer kristendom i skolen kan bøte på problemet.

- Norge er et rikt land, og vi har fått flotte, moderne skoler. Men det hjelper lite når ikke lærdommen er til stede. Det blir meningsløst, og for å bedre situasjonen trenger vi å styrke kristendomsfaget i skolen og troens plass i samfunnet, sier Joralf "Snåsamannen" Gjerstad.

Den økende egoismen, fyll, kriminalitet osv. som vi har fått med økende andel ateister er problematisk, men å gi kristendommen særfordeler er ikke løsningen. Folk velger i stadig større grad vekk ateismens ondskap til fordel for tro, en utvikling som vil øke i fart de neste tiårene. Så dette vil ordne seg selv.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Artikkelen er 8 år gammel, på tide å la den mannen få fred da han tross alt er 94 år gammel.

Anonymkode: cd9ca...41a

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artikkelen er 8 år gammel, på tide å la den mannen få fred da han tross alt er 94 år gammel.

Anonymkode: cd9ca...41a

Få fred? Mer pr-kåt fyr skal man lete lenge etter.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk som byr Gjerstad, men ellers takk. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den økende egoismen, fyll, kriminalitet osv. som vi har fått med økende andel ateister er problematisk, men å gi kristendommen særfordeler er ikke løsningen. Folk velger i stadig større grad vekk ateismens ondskap til fordel for tro, en utvikling som vil øke i fart de neste tiårene. Så dette vil ordne seg selv.

Har det virkelig blitt meir fyll? I følge statistikk på SSB ser det da ut til at alkoholsalet har gått nedover dei siste åra. Sjekk tabell "Omsetning av brennevin, vin, øl og rusbrus per innbygger 15 år og over. Liter"  (2009–2019)

Nokre teoriar om kva som gjer at unge nå for tida drikk mindre alkohol: https://avogtil.no/drikker-ungdommen-mindre-enn-for/

Om det er meir kriminalitet nå enn før, kvifor trur du det skyldes ateisme? Eg har ikkje sjekka om ateistar er meir kriminelle enn religiøse. Tviler på at folk oppgir religiøs tilknytning når dei blir arrestert... Men dette veit du sikkert meir om? 

Egosime er vel ikkje så lett å måle, men kvifor trur du at ateistar er meir egoistiske? 

Anonymkode: 4cb40...642

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det virkelig blitt meir fyll?

Jepp, alkoholforbruket har økt siden før ateismens økende innflytelse på 60-70-tallet

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egosime er vel ikkje så lett å måle, men kvifor trur du at ateistar er meir egoistiske? 

Dere er tilhengere av selvbestemt abort med begrunnelsen at det er kvinnens rett på bekostning av barnet. Meg, meg, meg er det eneste ateister bryr seg om, å bry seg om andre, ta hensyn i køer, følge koronareglene er ikke noe dere bryr dere om.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere er tilhengere av selvbestemt abort med begrunnelsen at det er kvinnens rett på bekostning av barnet. Meg, meg, meg er det eneste ateister bryr seg om, å bry seg om andre, ta hensyn i køer, følge koronareglene er ikke noe dere bryr dere om.

Du lever i et sekularisert samfunn. Get over it.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikkje an å skjere alle ateistar over ein kam på den måten. Vi ateistar har ikkje meir til felles enn at vi ikkje trur på Gud. Eg er ateist, og synes at sjølvbestemt abort er fælt. 

Nytt for meg at dei som ikkje følger koronareglane er sløve fordi dei er ateistar!  Eg trur heller at ateistar er meir flittige brukarar av handsprit og avstandsreglar, fordi vi ikkje har tillit til at Gud vil halde oss trygge 😄

Anonymkode: 4cb40...642

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nytt for meg at dei som ikkje følger koronareglane er sløve fordi dei er ateistar!  Eg trur heller at ateistar er meir flittige brukarar av handsprit og avstandsreglar, fordi vi ikkje har tillit til at Gud vil halde oss trygge 😄

De som holder store fester med flere titalls mennesker er ateister, ikke gode troende. Slik egoisme skaper mer smitte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...