AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Snåsamannen er bekymret for samfunnsutviklingen, og mener mer kristendom i skolen kan bøte på problemet. - Norge er et rikt land, og vi har fått flotte, moderne skoler. Men det hjelper lite når ikke lærdommen er til stede. Det blir meningsløst, og for å bedre situasjonen trenger vi å styrke kristendomsfaget i skolen og troens plass i samfunnet, sier Joralf "Snåsamannen" Gjerstad. http://www.adressa.no/kultur/article6552933.ece Og det var dagens Snåsa-nyheter. Anonymkode: 03cdc...6b5 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Bør heller være et fag som heter livsyn som tar for seg flere troer, ikke bare en. Anonymkode: 58c43...cbf 5
Gjest commeilfaut Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Det burde være et fag som het kritisk tenking, slik at man lærte å holde seg unna slike som Snåsamannen.
Chiyo Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 (endret) Edit: Trodde han var død. 🤣 Endret 24. august 2020 av Chiyo 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, Chiyo skrev: Snåsamannen døde i 2017. Artikkelen din er fa 2012. Han lever i beste velgående. Anonymkode: 904ad...537 2
Chiyo Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han lever i beste velgående. Anonymkode: 904ad...537 Leste feil! 😂 2
keops Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 Snåsamannen er vel redd det blir for mye fokus på fakta og andre ulumskheter på skolen😊 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 3 minutter siden, Chiyo skrev: Leste feil! 😂 Han har herved gjenoppstått 😂 Anonymkode: 904ad...537 1
Chiyo Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han har herved gjenoppstått 😂 Anonymkode: 904ad...537 Det er et mirakel! 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han har herved gjenoppstått 😂 Anonymkode: 904ad...537 Anonymkode: c3603...b76 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Snåsamannen er bekymret for samfunnsutviklingen, og mener mer kristendom i skolen kan bøte på problemet. - Norge er et rikt land, og vi har fått flotte, moderne skoler. Men det hjelper lite når ikke lærdommen er til stede. Det blir meningsløst, og for å bedre situasjonen trenger vi å styrke kristendomsfaget i skolen og troens plass i samfunnet, sier Joralf "Snåsamannen" Gjerstad. http://www.adressa.no/kultur/article6552933.ece Og det var dagens Snåsa-nyheter. Anonymkode: 03cdc...6b5 Den økende egoismen, fyll, kriminalitet osv. som vi har fått med økende andel ateister er problematisk, men å gi kristendommen særfordeler er ikke løsningen. Folk velger i stadig større grad vekk ateismens ondskap til fordel for tro, en utvikling som vil øke i fart de neste tiårene. Så dette vil ordne seg selv. Anonymkode: c3603...b76 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Snåsamannen er bekymret for samfunnsutviklingen, og mener mer kristendom i skolen kan bøte på problemet. - Norge er et rikt land, og vi har fått flotte, moderne skoler. Men det hjelper lite når ikke lærdommen er til stede. Det blir meningsløst, og for å bedre situasjonen trenger vi å styrke kristendomsfaget i skolen og troens plass i samfunnet, sier Joralf "Snåsamannen" Gjerstad. http://www.adressa.no/kultur/article6552933.ece Og det var dagens Snåsa-nyheter. Anonymkode: 03cdc...6b5 Artikkelen er 8 år gammel, på tide å la den mannen få fred da han tross alt er 94 år gammel. Anonymkode: cd9ca...41a 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Artikkelen er 8 år gammel, på tide å la den mannen få fred da han tross alt er 94 år gammel. Anonymkode: cd9ca...41a Få fred? Mer pr-kåt fyr skal man lete lenge etter. Anonymkode: 904ad...537 1
HalldirV2 Skrevet 24. august 2020 #14 Skrevet 24. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Snåsamannen er bekymret for samfunnsutviklingen, og mener mer kristendom i skolen kan bøte på problemet. - Norge er et rikt land, og vi har fått flotte, moderne skoler. Men det hjelper lite når ikke lærdommen er til stede. Det blir meningsløst, og for å bedre situasjonen trenger vi å styrke kristendomsfaget i skolen og troens plass i samfunnet, sier Joralf "Snåsamannen" Gjerstad. http://www.adressa.no/kultur/article6552933.ece Og det var dagens Snåsa-nyheter. Anonymkode: 03cdc...6b5 Takk som byr Gjerstad, men ellers takk. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #15 Skrevet 24. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Den økende egoismen, fyll, kriminalitet osv. som vi har fått med økende andel ateister er problematisk, men å gi kristendommen særfordeler er ikke løsningen. Folk velger i stadig større grad vekk ateismens ondskap til fordel for tro, en utvikling som vil øke i fart de neste tiårene. Så dette vil ordne seg selv. Anonymkode: c3603...b76 Har det virkelig blitt meir fyll? I følge statistikk på SSB ser det da ut til at alkoholsalet har gått nedover dei siste åra. Sjekk tabell "Omsetning av brennevin, vin, øl og rusbrus per innbygger 15 år og over. Liter" (2009–2019) Nokre teoriar om kva som gjer at unge nå for tida drikk mindre alkohol: https://avogtil.no/drikker-ungdommen-mindre-enn-for/ Om det er meir kriminalitet nå enn før, kvifor trur du det skyldes ateisme? Eg har ikkje sjekka om ateistar er meir kriminelle enn religiøse. Tviler på at folk oppgir religiøs tilknytning når dei blir arrestert... Men dette veit du sikkert meir om? Egosime er vel ikkje så lett å måle, men kvifor trur du at ateistar er meir egoistiske? Anonymkode: 4cb40...642 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #16 Skrevet 24. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det virkelig blitt meir fyll? Jepp, alkoholforbruket har økt siden før ateismens økende innflytelse på 60-70-tallet Anonymkode: c3603...b76
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #17 Skrevet 24. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egosime er vel ikkje så lett å måle, men kvifor trur du at ateistar er meir egoistiske? Dere er tilhengere av selvbestemt abort med begrunnelsen at det er kvinnens rett på bekostning av barnet. Meg, meg, meg er det eneste ateister bryr seg om, å bry seg om andre, ta hensyn i køer, følge koronareglene er ikke noe dere bryr dere om. Anonymkode: c3603...b76
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #18 Skrevet 24. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er tilhengere av selvbestemt abort med begrunnelsen at det er kvinnens rett på bekostning av barnet. Meg, meg, meg er det eneste ateister bryr seg om, å bry seg om andre, ta hensyn i køer, følge koronareglene er ikke noe dere bryr dere om. Anonymkode: c3603...b76 Du lever i et sekularisert samfunn. Get over it. Anonymkode: 904ad...537 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #19 Skrevet 24. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er tilhengere av selvbestemt abort med begrunnelsen at det er kvinnens rett på bekostning av barnet. Meg, meg, meg er det eneste ateister bryr seg om, å bry seg om andre, ta hensyn i køer, følge koronareglene er ikke noe dere bryr dere om. Anonymkode: c3603...b76 Det går ikkje an å skjere alle ateistar over ein kam på den måten. Vi ateistar har ikkje meir til felles enn at vi ikkje trur på Gud. Eg er ateist, og synes at sjølvbestemt abort er fælt. Nytt for meg at dei som ikkje følger koronareglane er sløve fordi dei er ateistar! Eg trur heller at ateistar er meir flittige brukarar av handsprit og avstandsreglar, fordi vi ikkje har tillit til at Gud vil halde oss trygge 😄 Anonymkode: 4cb40...642 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #20 Skrevet 24. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nytt for meg at dei som ikkje følger koronareglane er sløve fordi dei er ateistar! Eg trur heller at ateistar er meir flittige brukarar av handsprit og avstandsreglar, fordi vi ikkje har tillit til at Gud vil halde oss trygge 😄 De som holder store fester med flere titalls mennesker er ateister, ikke gode troende. Slik egoisme skaper mer smitte. Anonymkode: c3603...b76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå