AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Husk det alle dere som klager over at dere må holde de forkjølte barna deres hjemme.Det er ikke så fritt og åpent i veldig mange andre land. Dersom dere ikke holder syke barn hjemme derimot så kan det fort gå på bekostning av utdanningen til både deres egne og andres barn. Vi er i en pandemi, og det er nyttigere å sammenligne seg med andre land enn med hvordan det var i 2019. Anonymkode: 1600e...57a 9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Husk det alle dere som klager over at dere må holde de forkjølte barna deres hjemme.Det er ikke så fritt og åpent i veldig mange andre land. Dersom dere ikke holder syke barn hjemme derimot så kan det fort gå på bekostning av utdanningen til både deres egne og andres barn. Vi er i en pandemi, og det er nyttigere å sammenligne seg med andre land enn med hvordan det var i 2019. Anonymkode: 1600e...57a Problemet er de som har snørrete barn hele året. Det vil gå ut over både disse barnas utdanning og foreldrenes jobb. Det hjelper ikke å hele tiden gjenta som en papegøye "vi er i en pandemi". Anonymkode: e160b...f58 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Nei, det burde faktisk være en selvfølge. Nå må folk begynne å våkne og se at hele greia er en gedigen skandale. Anonymkode: 9c2b8...cd8 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Problemet er de som har snørrete barn hele året. Det vil gå ut over både disse barnas utdanning og foreldrenes jobb. Det hjelper ikke å hele tiden gjenta som en papegøye "vi er i en pandemi". Anonymkode: e160b...f58 Ja, men da er de kronikere og ikke infeksjonssyke. Hvorfor er det så utrolig vanskelig å skille kronisk rhinitt fra sykdom? Anonymkode: 1600e...57a 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Problemet er de som har snørrete barn hele året. Det vil gå ut over både disse barnas utdanning og foreldrenes jobb. Det hjelper ikke å hele tiden gjenta som en papegøye "vi er i en pandemi". Anonymkode: e160b...f58 Hvis ungen har vært snørrete og testet negativt for corona, og fortsatt er snørrete f.eks. en uke etter at andre symptomer er borte tenker jeg at skolen må utvise skjønn og la barnet komme tilbake. Anonymkode: 42619...612
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det burde faktisk være en selvfølge. Nå må folk begynne å våkne og se at hele greia er en gedigen skandale. Anonymkode: 9c2b8...cd8 Våkne opp ja, til den "sannheten" du er så heldig å besitte 🙄 Herregud så lei jeg er av konspirasjonsteoretikere på dette forumet. Anonymkode: 1600e...57a 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våkne opp ja, til den "sannheten" du er så heldig å besitte 🙄 Herregud så lei jeg er av konspirasjonsteoretikere på dette forumet. Anonymkode: 1600e...57a Jeg er ikke konspirasjonsteoretiker, jeg er realist. Og du må gjerne vise meg tall og fakta som rettferdiggjør dette massehysteriet som ruinerer økonomien og ødelegger hverdagen til folk. Jeg tror ikke det er noe «større» bak, jeg tror myndighetene handlet i frykt og nå er de for feige til å innrømme at de tok feil. Anonymkode: 9c2b8...cd8 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke konspirasjonsteoretiker, jeg er realist. Og du må gjerne vise meg tall og fakta som rettferdiggjør dette massehysteriet som ruinerer økonomien og ødelegger hverdagen til folk. Jeg tror ikke det er noe «større» bak, jeg tror myndighetene handlet i frykt og nå er de for feige til å innrømme at de tok feil. Anonymkode: 9c2b8...cd8 Ok, neste gang sier du hva du mener i stedet for å bruke konspirasjonsteoretisk sjargong som "våkn opp". Det kan bety alt eller ingenting. Men nå diskuterer vi skoler. Anonymkode: 1600e...57a 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men da er de kronikere og ikke infeksjonssyke. Hvorfor er det så utrolig vanskelig å skille kronisk rhinitt fra sykdom? Anonymkode: 1600e...57a Skolen bryr seg ikke. Symptom er symptom. Anonymkode: e160b...f58 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis ungen har vært snørrete og testet negativt for corona, og fortsatt er snørrete f.eks. en uke etter at andre symptomer er borte tenker jeg at skolen må utvise skjønn og la barnet komme tilbake. Anonymkode: 42619...612 Kommunen her sier at alle med symptomer skal være hjemme fra skolen, uansett hva symptomene skyldes. Fordi man "ikke kan se med sikkerhet forskjell på korona og forkjølelse/allergi/astma osv". Så her blir det ingen utdanning for barn med astma, allergi og alvorlig luftveisproblematikk. Hvem skal betale erstatning for tapt skolegang for disse barna? Anonymkode: e160b...f58 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, neste gang sier du hva du mener i stedet for å bruke konspirasjonsteoretisk sjargong som "våkn opp". Det kan bety alt eller ingenting. Men nå diskuterer vi skoler. Anonymkode: 1600e...57a Atte hva? Overskriften var at vi er heldige som har skolene åpne - mitt tilsvar er at nei, det burde faktisk være en selvfølge. Anonymkode: 9c2b8...cd8 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommunen her sier at alle med symptomer skal være hjemme fra skolen, uansett hva symptomene skyldes. Fordi man "ikke kan se med sikkerhet forskjell på korona og forkjølelse/allergi/astma osv". Så her blir det ingen utdanning for barn med astma, allergi og alvorlig luftveisproblematikk. Hvem skal betale erstatning for tapt skolegang for disse barna? Anonymkode: e160b...f58 Vi får i det minste reddet Olga på 85 og Jarle på 79 som kan få leve kanskje ett ekstra år. Alle liv er like mye verdt. Anonymkode: 8b56b...f78
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 Vi er heldige som får ha åpne skoler. Håper at de får forbli slik, men om foreldre fortsetter å sende syke barn på skolen kan det lett skje at flere og flere må stenge. Hold syke barn hjemme så slipper alle å bli syke (uansett om det er forkjølelse, influensa, korona eller oppkastsyke). Det er ikke rart barn er mye syke når noen driter i andre og sender avgårde syke barn. Anonymkode: 94da3...512 4
Tension Skrevet 24. august 2020 #14 Skrevet 24. august 2020 On 8/19/2020 at 6:08 PM, Example said: Her er det Olga på 85 og Jarle på 78 som skal reddes. 14 minutter siden, AnonymBruker said: Vi får i det minste reddet Olga på 85 og Jarle på 79 som kan få leve kanskje ett ekstra år. Alle liv er like mye verdt. Anonymkode: 8b56b...f78 Får gratulere Jarle med dagen da, Example.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #15 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet er de som har snørrete barn hele året. Det hjelper ikke å hele tiden gjenta som en papegøye "vi er i en pandemi". Anonymkode: e160b...f58 Like lite som det hjelper å gjenta som en papegøye at "barnet mitt er snørrete hele året". Anonymkode: df3df...577 1
LisbethBerg Skrevet 24. august 2020 #16 Skrevet 24. august 2020 Siden når er dette noe vi skal være takknemlig for? Det står nedfelt i FNs barnekonvensjon at barn har rett til opplæring! Det er faktisk en menneskerett. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #17 Skrevet 24. august 2020 14 minutter siden, LisbethBerg skrev: Siden når er dette noe vi skal være takknemlig for? Det står nedfelt i FNs barnekonvensjon at barn har rett til opplæring! Det er faktisk en menneskerett. Nettopp. Men hylere har glemt det i all hylingen. Anonymkode: e160b...f58 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #18 Skrevet 24. august 2020 29 minutter siden, LisbethBerg skrev: Siden når er dette noe vi skal være takknemlig for? Det står nedfelt i FNs barnekonvensjon at barn har rett til opplæring! Det er faktisk en menneskerett. Og det er ingen menneskerett å sende syke barn på skolen. Det er det vi diskuterer her. Anonymkode: 1600e...57a 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #19 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Husk det alle dere som klager over at dere må holde de forkjølte barna deres hjemme.Det er ikke så fritt og åpent i veldig mange andre land. Dersom dere ikke holder syke barn hjemme derimot så kan det fort gå på bekostning av utdanningen til både deres egne og andres barn. Vi er i en pandemi, og det er nyttigere å sammenligne seg med andre land enn med hvordan det var i 2019. Anonymkode: 1600e...57a 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, men da er de kronikere og ikke infeksjonssyke. Hvorfor er det så utrolig vanskelig å skille kronisk rhinitt fra sykdom? Anonymkode: 1600e...57a 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommunen her sier at alle med symptomer skal være hjemme fra skolen, uansett hva symptomene skyldes. Fordi man "ikke kan se med sikkerhet forskjell på korona og forkjølelse/allergi/astma osv". Så her blir det ingen utdanning for barn med astma, allergi og alvorlig luftveisproblematikk. Hvem skal betale erstatning for tapt skolegang for disse barna? Anonymkode: e160b...f58 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det er ingen menneskerett å sende syke barn på skolen. Det er det vi diskuterer her. Anonymkode: 1600e...57a Problemet oppstår når man har fått negative coronasvar, men likevel blir nektet å sende barna på skolen gordi bsrnet snørrer etter forkjølelse. Forkjølelse er ikke noe farligere i år enn det var i fjor Anonymkode: fee09...8d4 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #20 Skrevet 24. august 2020 Man er jo ikke heldig som har åpne skoler, hvis man ikke får sende barna dit likevel... Mitt barn ble frisk fra forkjølelse for 3 uker siden (ble testet) og hoster enda. Heldigvis følger vår skole veilederen, så han får lov å komme. Og det er bare 1 uke siden skolen startet opp igjen, så det er ikke det at han ikke har fått ta det med ro som gjør at det sitter i, slik noen påstår. Jeg synes det er helt horribelt at noen skoler lager sine egne regler om null symptomer, som er helt imot det veilederen sier. Anonymkode: 08db4...201 3
Anbefalte innlegg