AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Litt usikker om jeg poster dette i riktig kategori men moderator får bare flytte. Jeg trenger hjelp, tips og råd fra både kvinner og menn som kjenner seg igjen i problemstillingen. Min kone og jeg har vært gift lenge og hun har nå kommet i overgangsalderen med de plager og utfordringer dette medfører. Hun sliter, som de fleste andre i samme situasjon, med hetetokter og svært lav sexlyst. Vi ligger sammen kanskje hver 4-6. uke og det er altfor lite for meg. Lysten hos meg har økt i samme tempo som den har dalt hos henne. Jeg legger selvsagt ikke "skylden" på henne men dette er sårt og vanskelig for meg, og kanskje for henne også. Jeg kan knapt holde rundt henne før hun "koker" og de gangene vi ligger sammen får jeg nesten litt dårlig samvittighet siden jeg føler at dette er "pliktsex" eller "være-snill-sex". Hun blir kåt og våt, og sier hun kommer hver gang. Vi har pratet sammen om dette, men det er lite som kan gjøres (foreløpig). Hva gjør dere menn som har det slik som meg, og ikke minst, hva tenker dere damer i overgangsalder om dette? Ville dere vært åpne for mer "eksperimentering" for om mulig vekke sexlysten eller blir dette totalt turn-off? Jeg er villig til å gjøre alt for å vekke hennes sexlyst igjen, men er redd for å trå over noen grenser. Er det noe håp for at dette bedrer seg før jeg blir så gammel at jeg mister evnen? Anonymkode: 23a05...5df 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Hun sier at hun kommer? Det er ganske lett å merke at en kvinne kommer. Du kjenner pulseringene i underlivet hennes, som små krampetrekninger rundt penis. Deretter vil du se at hun blir rød over brystene. Hvis du ikke ser og kjenner dette, så lyver hun nok. Og damer som ikke får ekte orgasme, gidder etterhvert ikke ha sex. Anonymkode: dfad2...481 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun sier at hun kommer? Det er ganske lett å merke at en kvinne kommer. Du kjenner pulseringene i underlivet hennes, som små krampetrekninger rundt penis. Deretter vil du se at hun blir rød over brystene. Hvis du ikke ser og kjenner dette, så lyver hun nok. Og damer som ikke får ekte orgasme, gidder etterhvert ikke ha sex. Anonymkode: dfad2...481 Dette er bare tull. Hvordan en kvinne reagerer er individuelt. Kjenner ingen som blir rød over brystene. Det andre du nevner er forresten lett å fake. Anonymkode: 77049...e9d 12
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 Har hun vurdert hormonbehandling for å minske plagene? Det har iallefall hjulpet meg enormt, og gitt meg sexlysten tilbake og tatt bort hetetoktene😅 Anonymkode: eeb3d...0ae 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun sier at hun kommer? Det er ganske lett å merke at en kvinne kommer. Du kjenner pulseringene i underlivet hennes, som små krampetrekninger rundt penis. Deretter vil du se at hun blir rød over brystene. Hvis du ikke ser og kjenner dette, så lyver hun nok. Og damer som ikke får ekte orgasme, gidder etterhvert ikke ha sex. Anonymkode: dfad2...481 Rask puls er et sikrere tegn. Anonymkode: 2e248...670
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 Overgangsalderen kan være noe dritt, for både hun og han. Dere har begge min sympati. Jeg kan bare snakke for meg selv men noe hører jeg jo fra jevngamle i samme situasjon. Et problem er at energien blir borte. Fort går det også, det kan nesten kjennes ut som å skru av en bryter. Det kreves jo et minimum av energi for å ha sexlyst. På toppen kommer hetetoktene, for min del er de i veien for omtrent alt mulig. Hvis kona di har det omtrent på samme måte så vil det å ha lyst kunne trigge jævelskapet. Det er vanskelig å beskrive hetetokter men forestill deg å være kledd for en Nordpoltur og i stedet havne i ei badstu. Man må bare oppleve det. Spørsmålet blir til syvende og sist om hun ser på det som et problem eller som noe hun greit kan leve med. I første tilfelle finnes det muligheter for hjelp hos fastlege eller gynekolog, i siste tilfelle er jeg redd du vil slite. Anonymkode: cc26a...42d 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 Jeg tror du vil tjene på å være positivt innstilt og litt leken, og tenke at det blir en periode i livet med litt lite moro. Men at dere griper de anledninger som er. For å se det slik - hvor kåt blir du når du har influensa og feber? Det kan dessverre sammenlignes til tider. Hvis det er en trøst, så ha jeg hørt fra mange at sexlivet tar seg skikkelig opp igjen etter at plagene har gitt seg. Anonymkode: 85d9d...838 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 Jeg er kvinne, og kom tidlig i overgangsalder. Jeg fikk enormt til hetetokter og null sexlyst. Men, jeg elsker mannen min, og ville være nær han fordi, så god tid med kos, klapp og stryking ledet ofte til at jeg ble våt og kåt, og det betyr vel at man har lyst? Viktig å huske på at i overgangsalderen blir det ofte dårlig søvn, man blir sliten av ørten hetetokter om dagen og jeg følte at jeg hadde mistet meg selv litt. Så mitt råd, vær tålmodig, stryk, klapp og klem, sørg for et passe avkjølt rom, hjelp henne med husarbeidet, kanskje blir det litt oftere sex? Anonymkode: b8ea9...e73 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun sier at hun kommer? Det er ganske lett å merke at en kvinne kommer. Du kjenner pulseringene i underlivet hennes, som små krampetrekninger rundt penis. Deretter vil du se at hun blir rød over brystene. Hvis du ikke ser og kjenner dette, så lyver hun nok. Og damer som ikke får ekte orgasme, gidder etterhvert ikke ha sex. Anonymkode: dfad2...481 Tro meg, jeg vet at hun kommer når hun kommer 🙂 Vi har vært sammen lenge og hun er veldig ærlig på dette og det har skjedd en sjelden gang at hun ikke kommer helt i mål, men koser seg og nyter det likevel. Jeg holder ut en stund etter at hun er kommet, men er mer usikker om hun kommer flere ganger eller om neste orgasme av og til bare er svakere (tidligere kunne hun komme både 2 og 3 ganger). Etter hva andre kvinner forteller så skal påfølgende orgasmer være minst like sterke som første. Kanskje det bare jeg som er en dårlig elsker? Tror jeg må ta en prat med henne om dette (på tide etter så mange år). 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du vil tjene på å være positivt innstilt og litt leken, og tenke at det blir en periode i livet med litt lite moro. Men at dere griper de anledninger som er. For å se det slik - hvor kåt blir du når du har influensa og feber? Det kan dessverre sammenlignes til tider. Hvis det er en trøst, så ha jeg hørt fra mange at sexlivet tar seg skikkelig opp igjen etter at plagene har gitt seg. Anonymkode: 85d9d...838 Det er det jeg også håper på, men vi koser mye og av og til blir jeg "belønnet" for kosen. Disse hetetoktene er jo ikke konstante så det gjelder å utnytte de gode stundene. Det må være forferdelig slitsomt med alle disse hetetoktene så misunner ikke dere damer. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne, og kom tidlig i overgangsalder. Jeg fikk enormt til hetetokter og null sexlyst. Men, jeg elsker mannen min, og ville være nær han fordi, så god tid med kos, klapp og stryking ledet ofte til at jeg ble våt og kåt, og det betyr vel at man har lyst? Viktig å huske på at i overgangsalderen blir det ofte dårlig søvn, man blir sliten av ørten hetetokter om dagen og jeg følte at jeg hadde mistet meg selv litt. Så mitt råd, vær tålmodig, stryk, klapp og klem, sørg for et passe avkjølt rom, hjelp henne med husarbeidet, kanskje blir det litt oftere sex? Anonymkode: b8ea9...e73 Jada. Hun blir både kåt og våt til tider så lysten er nok der, bare litt skjult. Det er heldigvis ikke helt tørke, men altfor sjelden. Jeg maser ikke (ikke så mye i alle fall) for det vet jeg er turn-off. Hun vet jeg alltid er klar når hun vil og føler for det. Det med søvn stemmer på en prikk. Hun sliter med å sovne og våkner flere ganger om natta. I tillegg blir det altfor få timer søvn. Men jeg hjelper til så ofte jeg kan og hun skryter av meg så noe gjør jeg nok riktig 🙂 Men tusen takk alle sammen for gode tanker og råd. Hormonbehandling har jeg foreslått men er redd det er for mange bivirkninger av dette så det blir siste utvei. Sexolog/gynekolog må vi kjøre nesten to timer til så da blir det fastlege som kanskje ikke kan hjelpe stort. Vi får se hvordan dette utvikler seg. Det har vart nesten et år og en eller annen gang må dette ta slutt. Anonymkode: 23a05...5df 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 Hvorfor er du så opptatt av at hun må komme flere ganger? Holder det ikke med en gang? Anonymkode: 61c93...f29 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 Ha litt tålmodighet da, herregud. Anonymkode: 12967...480 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun sier at hun kommer? Det er ganske lett å merke at en kvinne kommer. Du kjenner pulseringene i underlivet hennes, som små krampetrekninger rundt penis. Deretter vil du se at hun blir rød over brystene. Hvis du ikke ser og kjenner dette, så lyver hun nok. Og damer som ikke får ekte orgasme, gidder etterhvert ikke ha sex. Anonymkode: dfad2...481 Hahaha.. for noe tull! Har aldri blitt rød over brystene etter orgasme. Anonymkode: 911a2...23f 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #13 Skrevet 25. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du så opptatt av at hun må komme flere ganger? Holder det ikke med en gang? Anonymkode: 61c93...f29 Det holder kanskje med en gang, men jeg er nok litt preget av det mange damer her på KG skriver at påfølgende orgasmer er mye sterkere enn den første og at multiorgasmer er helt himmelsk 😍. Jeg er ikke så opptatt at hun skal komme flere ganger, men jeg forsøker i alle fall å få henne til å komme før meg og da holder vi på så lenge at det er mulig for henne å komme flere ganger, noe som jeg ikke vet helt sikkert har skjedd. De få gangene jeg har kommet før henne har hun avsluttet, selv om jeg fortsatt var stiv og ville fortsette. Da føler jeg meg litt mislykket, men generelt og stort sett er sexen veldig bra. Jeg prøver å "time" dette slik at jeg kommer like før hun "bikker over kanten". Har inntrykk at alt klaffer best da, men dette er vanskelig å styre når man nærmer seg 😉 Anonymkode: 23a05...5df
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #14 Skrevet 25. august 2020 På 24.8.2020 den 14.57, AnonymBruker skrev: Rask puls er et sikrere tegn. Anonymkode: 2e248...670 Er bare å ha på pulsmåler på henne og så analyserer du økten etterpå. Får hun veldig hopp i pulsen er det en god indikator kan man si Anonymkode: c4848...810
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #16 Skrevet 25. august 2020 7 minutter siden, Tough cookie skrev: Snakk samnen om sex og orgasmer! Jeg har prøvd men får til svar at jeg ikke må være så opptatt av sex og ikke lese så mye på KG 😀. Men rådet ditt er veldig bra. God kommunikasjon kan fikse det meste. Anonymkode: 23a05...5df
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 Sutregubbe. Dama skal reversere puberteten og du maser om sex. La dama svette i fred og ta deg sammen. Støtt henne og hjelp henne i hjemmet. Send henne på spa og skjem henne bort i stedet. Overgangsalderen påvirker både fysisk og psykisk, og sex er ikke det man går og tenker på da. Blir så jævlig oppgitt av dere mannfolk.!🤬Dere er så EGO Anonymkode: a3e39...93f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #18 Skrevet 27. august 2020 På 25.8.2020 den 23.45, AnonymBruker skrev: Sutregubbe. Dama skal reversere puberteten og du maser om sex. La dama svette i fred og ta deg sammen. Støtt henne og hjelp henne i hjemmet. Send henne på spa og skjem henne bort i stedet. Overgangsalderen påvirker både fysisk og psykisk, og sex er ikke det man går og tenker på da. Blir så jævlig oppgitt av dere mannfolk.!🤬Dere er så EGO Anonymkode: a3e39...93f Jeg verker sutrer eller maser. Og dessuten hjelper jeg til masse hjemme og hun er storfornøyd med meg. Slik sett har vi det bra. Jeg bare søker etter tips og råd om det er noe jeg eller vi kan gjøre sammen som letter på problemene hennes. Og ang. spa; gjett hvor vi skal i helga?😍 Kunne fortalt masse hva vi gjør sammen og hva jeg gjør, men er redd for å bli gjenkjent så lar være. Anonymkode: 23a05...5df 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #19 Skrevet 27. august 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg verker sutrer eller maser. Og dessuten hjelper jeg til masse hjemme og hun er storfornøyd med meg. Slik sett har vi det bra. Jeg bare søker etter tips og råd om det er noe jeg eller vi kan gjøre sammen som letter på problemene hennes. Og ang. spa; gjett hvor vi skal i helga?😍 Kunne fortalt masse hva vi gjør sammen og hva jeg gjør, men er redd for å bli gjenkjent så lar være. Anonymkode: 23a05...5df Du "hjelper til" masse hjemme??? Rart å si, som om det hjemme egentlig er hennes ansvar men at du er "snill" som hjelper til? Mener du også at du hjalp til og var barnevakt for barna deres kanskje, ikke en forelder/ektefelle som hadde rett og plikt til å ta halvparten av ansvaret? Anonymkode: 2331c...7e9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #20 Skrevet 2. september 2020 På 27.8.2020 den 11.38, AnonymBruker skrev: Du "hjelper til" masse hjemme??? Rart å si, som om det hjemme egentlig er hennes ansvar men at du er "snill" som hjelper til? Mener du også at du hjalp til og var barnevakt for barna deres kanskje, ikke en forelder/ektefelle som hadde rett og plikt til å ta halvparten av ansvaret? Anonymkode: 2331c...7e9 Snakk om å vri og vende på alt jeg skriver 🙄. Jeg svarte på innlegget til AB93f der (sannsynligvis) hun ba meg om å hjelpe til mer hjemme. Derfor formulerte jeg meg slik. Selvsagt tar/har jeg tatt mine "turn" på hjemmebane uansett om det gjelder barn, vask/rydd og matlaging i tillegg til alt av praktisk vedlikehold. Anonymkode: 23a05...5df 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå