Gå til innhold

Smittevern barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fortatt tidspunkt for henting og levering i deres barnehage? Får dere lov til å gå inn? Lurer særlig på dere som har barn i Oslo kommune.

Vår barnehage tviholder på å ha faste tidspunkt på henting og levering i porten og det er faktisk helt håpløst å forholde seg til disse tidspunktene. Vi må begge jobbe redusert for å få kabalen til å gå opp, og tålmodigheten min begynner å ta slutt...  Får forståelse for at mange barnehager har «vanlig» drift igjen nå? 
Det mest håpløse med hele situasjonen er at siden det er så bittesmå tidsrom for henting/levering er at alle kommer til samme tidspunkt, og står i kø! Smittevern du liksom.. Så ufattelig bakvendt. 

Om folk spriter seg, og ikke oppholder seg unødvendig i garderoben så ser jeg virkelig ikke problemet. 

Anonymkode: e2e0b...c7b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det stort sett normalt, bortsett fra at de er delt oppavdelingsvis er mest mulig ute og at vi henter og leverer ved porten. Ingen faste tidspunkt lenger

Anonymkode: f6b5e...7d2

Skrevet

Tilbake til normale åpningstider, men maks to i gangen samtidig så det kan bli kø.

Anonymkode: d22ac...6e4

Skrevet

Åpningstider som normalt, men maks 2 foreldre som kan være inne i garderoben samtidig, så litt kø blir det når alle skal leveres til 8. 

Anonymkode: 6b6d4...a0a

Skrevet

Vi har litt kortere åpningstid enn normalt. Synes det kjipeste er at jeg bare må levere fra meg ettåringen i porten. Får ikke blitt med inn, kledd av osv. Blir så brutalt! Går derfra med tårer i øynene hver dag! Storesøster leverer jeg ute, det går ganske fint. 

Anonymkode: 705db...bed

• Liker 1
Skrevet

Her har alltid vore valfritt når vi henter og bringer. Foreldre er med i garderoben. Eg jobbar redusert likevel, sidan eg er åleine med barnet og barnehagen ikkje ønsker at andre enn foreldre skal hente og levere (uavhengig av korona). 

Ser ikkje poenget med oppsette tidspunkt for henting og levering, viss "alle" kjem på same tid? Da er det vel betre å hente og levere utandørs kanskje? 

Bur ikkje i Oslo, så mi erfaring er vel ikkje så relevant ...

Anonymkode: 2faa8...2d2

Skrevet

Barnehagen vi har, har hele tiden hatt fulle åpningstider etter de åpnet igjen, men måtte ha levering/henting til faste tider.  

Nå trenger vi ikke det mer,  på avdelingen til guttungen har de faste plasser til sekk og jakke utenfor døren, da det er på baksiden av barnehagen. Får endelig  all mat servert😎 . På de andre småbarnsavdelingene får foreldrene gå inn, men holde avstand. 

Anonymkode: 264a7...82d

Skrevet

Håpløst lei av å smøre to matpakker hver dag også! Som må ligge i sekken hele dagen, for kjøleskapet er jo livsfarlig... Kjempegodt å spise mat som har ligget i stekende sol i en sekk i 6-8 timer. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håpløst lei av å smøre to matpakker hver dag også! Som må ligge i sekken hele dagen, for kjøleskapet er jo livsfarlig... Kjempegodt å spise mat som har ligget i stekende sol i en sekk i 6-8 timer. 

Ja, eg synes det er utfordrande å variere pålegget. Det blir mykje gulost. Og fårepølse. Det finst småpakkar med makrell, leverpostei og slikt, men jenta mi klarer ikkje opna desse og smørje på maten, så har ikkje brukt dette. No når det har vore så varmt, har eg ikkje sendt med ho kylling/ kjøttpålegg. Her har barna berre ein matpakke, men dei fordeler denne på to måltid. Lunsj nr to er gjerne så seint som i 14.30-tida, og da er maten litt varm ja. Har brukt frosne brødskiver, men dei tiner veldig fort, og pålegget blir raskt "sommertemperert" (testa det ut på mi eiga niste). Veit ikkje når/om  bhg begynner med smøremat-servering igjen. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eg synes det er utfordrande å variere pålegget. Det blir mykje gulost. Og fårepølse. Det finst småpakkar med makrell, leverpostei og slikt, men jenta mi klarer ikkje opna desse og smørje på maten, så har ikkje brukt dette. No når det har vore så varmt, har eg ikkje sendt med ho kylling/ kjøttpålegg. Her har barna berre ein matpakke, men dei fordeler denne på to måltid. Lunsj nr to er gjerne så seint som i 14.30-tida, og da er maten litt varm ja. Har brukt frosne brødskiver, men dei tiner veldig fort, og pålegget blir raskt "sommertemperert" (testa det ut på mi eiga niste). Veit ikkje når/om  bhg begynner med smøremat-servering igjen. 

Kjøp matboks med kjøleelement.  Det har jeg hatt til begge ungene.  Maten holdt seg helt til ettermiddagsmaten i barnehagen 👍

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Helena_88 skrev:

Kjøp matboks med kjøleelement.  Det har jeg hatt til begge ungene.  Maten holdt seg helt til ettermiddagsmaten i barnehagen 👍

God ide, skal sjå etter dette! Blir matboksen merkbart tyngre? Barna går ofte på tur. 🙂

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

God ide, skal sjå etter dette! Blir matboksen merkbart tyngre? Barna går ofte på tur. 🙂

Nei, den veier ikke mye.  Ungene her har vært kjempefornøyd med den i matpakke-ukene, og flere av de ansatte sa at den var helt super.  mange av de andre barna hadde svette skiver på slutten av dagen 👍

Skrevet

Her er det normale åpningstider, og vi får levere inne som normalt. Kun en forelder kan være med inn. Maks 3 barn i gangen samtidig, eldre søsken venter utenfor. 

Anonymkode: 1a121...078

Skrevet

Det er normale åpningstider nå, men ingen foreldre får komme inn/være med i garderoben. Der har jeg ikke vært siden mars. Vi må levere og hente ved porten. Om morgenen er de som regel inne, så da må jeg ringe for at en ansatt skal komme ut. Når jeg har tidligvakt har jeg dårlig tid, så akkurat det er stressende og har ført til at jeg har kommet for sent på jobb. Var enklere før 😬 Savner også kontroll over garderoben/klærne. Har mistet en del luer og klær som jeg mistenker ligger i en av nabohyllene. Men for all del, det går greit. Barnet er enkel å levere heldigvis 

Anonymkode: 9ec07...491

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fryser klemmeyoghurt og legger den frossen i matpakken, da tiner den til måltidet og holder resten av maten kald👍🏻

Anonymkode: c6622...c0c

• Liker 1
Skrevet

Hos oss er alt som normalt. 

De har installert ringeklokke, så en av de ansatte tar imot barnet i døra😁

Anonymkode: 31044...ec3

Skrevet

Godt å høre at dere andre har litt normale tilstander. Lurer på når de skal ta til vettet her. Så vanvittig lei det morgenstresset det medfører for å rekke det ene kvarteret de har åpent før 08. Ellers må vi vente en time til neste levering.. fleksible greier 🙄

Skrevet

2 avd leverer ute, 2 avd henter ute, og 2 Avd leverer inne og avd henter inne. Altså får vi hente og levere som vi vil nå. Og vi får komme inn i bhg da, enten på morgenen eller ettermiddagen. 

ser når jeg henter at det er mange som ikke vasker hender på barna når de henter. Ikke sine egne heller, men håper de spriter ved porten. 

nå er det masse unger som er borte pga forkjølelse. 

oslo

Anonymkode: 0c680...4b4

Skrevet

Innskrenka åpningstider her fortsatt, og maxtid på 8 timer for barna. Vi har leveringstider, som i at vi ikke kan levere før eller hente etter fastsatt tidspunkt! Men barna kan komme senere og hentes tidligere (kortere dag enn avtalt). 

Vi får gå inn, men spriter oss i porten og vasker henda på barna før de får gå inn på avdelingen. 

Fortsatt matpakker her, men fom. 1. september skal de servere mat i barnehagen :) Da blir barna servert, det blir ikke langbord med maten stående fremme som det var før.. 

Anonymkode: 386d7...115

Skrevet

Normale åpningstider, og vi foreldre står fritt til å velge leverings-hentetidspunkt.

Alle må vaske hendene før de går inn i garderoben, og der er det mange som sløver! 

Vi får ikke lov til å gå inn på avdelingen, men det er egentlig bare greit. Er barnet opptatt med noe  når jeg kommer så får han gjøre seg ferdig før han får vite at jeg er der.

Men nå må de vel snart få servere mat igjen? Jeg skjønner ikke at det er så strengt i barnehage når det ikke er det på SFO.

Anonymkode: 53a04...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...