Gå til innhold

Jeg kan ingenting om ost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ost fo meg har alltid vært gulost på brødskiven da jeg var liten😁 og på pizza selvfølgelig. Norvegia eller Synnøve, det er alt. Men det er jo tydelig at det finnes så mye mer og folk spiser bare ren ost for seg selv? Så hva er godt, og hvordan bruker dere det? Lær meg litt om ost😄

Anonymkode: af77a...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er hva jeg bruker de til:

Blåmuggost er godt i dressinger, på pizza, hamburger, i salat sammen med noe søtt som jordbær, plommer, pærer.. 

På kjeks syntes jeg det er best på tynne kjeks sammen med pære i tynne skiver, evt rørte bær eller hjemmelaget plommesyletøy. (Syltetøy frs butikk blir fort for mye sukker i for meg -) 

Gruyere er driitgodt på ostesmørbrød sammen med Timian! Bland olivenolje, hvitløk, pepper og timian og smør på brødskiven. Topp med masse Gruyere og gratinert i ovn. 

Mozzarella er godt på pizza, bruschetta, caprese og i salater. Passer perfekt med tomat. 

Brie og chevre er godt på kjeks alene eller med noe søtt som honning eller rørte bær/hjemmelaget syltetøy. Brie er også godt på hamburger og med kylling. (eks fylt Kylling) 

Anonymkode: 43e9d...29c

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ost fo meg har alltid vært gulost på brødskiven da jeg var liten😁 og på pizza selvfølgelig. Norvegia eller Synnøve, det er alt. Men det er jo tydelig at det finnes så mye mer og folk spiser bare ren ost for seg selv? Så hva er godt, og hvordan bruker dere det? Lær meg litt om ost😄

Anonymkode: af77a...519

Begynn å prøve ut. En gang hver uke eller annen uke eller det som passer kjøper du en ny ost. Masse godt å få kjøpt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...