Gå til innhold

Så mye metthet som mulig for penga!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden fattig student etter en uforutsigbar stor utgift, med ca. 40 kroner til mat per dag frem til lønning om nesten tre uker. Jeg har heller ikke et fungerende kjøkken å tilberede mat i, eneste jeg har er kjøleskap. Tips til hva jeg kan kjøpe som gjør meg god og mett? Ideelt sett tre forskjellige ting hver dag, men det kan godt være det samme hver dag. Må bare komme meg gjennom disse ukene. Er allerede undervektig og kan ikke miste mer.

Anonymkode: d71c2...dd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Havregryn, knekkebrød, egg. Linser og bønner som f.eks kikerter eller erter metter godt. Hvis du bor i en by vil jeg anbefale appen "Too good to go" selv om det vil koste hele dagsbudsjettet ditt.

Anonymkode: 08ae1...091

• Liker 2
Skrevet

Så du kan ikke lage varmmat i det hele tatt? Da blir det jo litt begrenset , mye brødmat / salat. Nudler/rett i koppen hvis du har vannkoker.  Mye frukt og bær å sanke nå. Kan du gå på slang? 

Eller selge eiendeler? 

Anonymkode: 24111...fcb

Skrevet

Havregryn. Du får 2,4 kilo(2 poser) havregryn til 30 kr på Rema nå. Blir mye mat av det! Kjedelig i lengden da, men sunt i det minste.

Anonymkode: 7fe21...360

Skrevet

Egg, Løk, Poteter, Pasta, Picnic skinke på boks, Melk. Pesto, Havregryn. First price tomatsuppe. (se etter first price)

Potet suppe: stek løk og kok poteter, mix i blender med melk og tilsett salt tilslutt.

Pasta, pesto og picnic skinke.

Omelett med poteter og løk.

Tomat suppen kan bostes opp m mer pasta eller egg.

dette er middager, havregrøt til frokost, alt dette er ok ernæingsmessig og du har råd utifra hva jeg kan regne ut :) 

Anonymkode: c7e0a...355

Skrevet

Må du være "mett og god" til enhver tid da? Fråtsing kalles det. Ekkelt.

Anonymkode: 95388...ca3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må du være "mett og god" til enhver tid da? Fråtsing kalles det. Ekkelt.

Anonymkode: 95388...ca3