AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Del Skrevet 24. august 2020 Gruer meg til veiing etter hotellhelg. Litt uskeielser med alkohol. Men følte meg flink i matveien. Er første gang jeg har vært på hotell og ikke spist alle slags fristelser. Sto av nydelig fersk bakst til frokost, dessert etter middag osv. Så håper om ikke annet at jeg er i null. Hva med dere? Hvordan har dere det etter helger hvor det er litt uskeielser? Anonymkode: 891b1...36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #2 Del Skrevet 24. august 2020 Mens jeg slet med vekta, var reiser og ferier - som innebærer å spise på restaurant - omtrent den eneste situasjonen der jeg oppviste et normalt forhold til mat. Da spiste jeg så mye jeg trengte av alt jeg ville ha. Jeg pleide å gå ned i vekt på ferie. Det var hjemme i tralten jeg hadde problemer. Jeg skulle være så flink! Men hver gang jeg hadde vært flink, overspiste jeg. Når man slanker seg, er det utviklingen over tid som er viktig, ikke svingninger. Anonymkode: d1c52...c1e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Del Skrevet 24. august 2020 Vent noen dager før du veier deg. Kan få ekstra vann i kroppen og slikt. Anonymkode: 8d02f...987 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Del Skrevet 24. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man slanker seg, er det utviklingen over tid som er viktig, ikke svingninger. Det har du rett i! Takk for påminnelsen!:) Anonymkode: 891b1...36e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Del Skrevet 24. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vent noen dager før du veier deg. Kan få ekstra vann i kroppen og slikt. Anonymkode: 8d02f...987 Der har du også et veldig godt poeng:)) Har lest et sted at onsdag er beste dagen å veie seg. Så får se til da😉 Anonymkode: 891b1...36e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #6 Del Skrevet 24. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der har du også et veldig godt poeng:)) Har lest et sted at onsdag er beste dagen å veie seg. Så får se til da😉 Anonymkode: 891b1...36e For meg er hver dag den beste dagen å veie seg. (Nå har du lest det et sted, også 😀) Anonymkode: d1c52...c1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #7 Del Skrevet 24. august 2020 Hvis du har overspist 3000 kcal i løpet av den helgen (lite sannsynlig), og går tilbake til normalt kosthold resten av måneden, vil du ha spist i gjennomsnitt ca 100 kcal mer enn vanlig hver dag måneden igjennom. Det utgjør max 0.5 kg i vektøkning eller redusert vektnedgang i løpet av den måneden. Hvis du har overspist 1000 kcal i løpet av den helgen (mer sannsynlig) utgjør det ca 30 kcal ekstra per dag i en mnd. Det utgjør maks 100 g vektøkning eller redusert vektnedgang den måneden. Ett enkeltstående tilfelle med lite kontroll utgjør ekstremt lite i det lange løp. Anonymkode: 8af13...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Del Skrevet 24. august 2020 Hvordan ser du for deg en hotellhelg når du er ferdig med "slankingen"? Eller en bursdag, restaurantbesøk, fredagskake på jobb eller ferie? Anonymkode: 880d2...d97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Del Skrevet 24. august 2020 Veie mat? Jeg synes det er lettere å spise sunn mat. Jeg spiser når jeg er sulten og spiser meg mett. Veier ikke en ting. Spiser bare god, sunn mat. Trener når jeg har lyst. Går tur når jeg har lyst. Har gått ned 20 kg på denne måten så langt og stortrives. Anonymkode: 5a859...7ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Del Skrevet 24. august 2020 Jeg tror du begynner å nærme deg usunt fokus på mat om du ikke kan ta en frihelg. Jeg spiser godteri i helga med god samvittighet, og det skal jeg fortsette med Jeg passer litt mer på mengden nå som jeg går nedover i vekt, men jeg tenker ikke over det etter det er spist. Finner mengde jeg vil ha, spiser den, er fornøyd. Går tilbake til sunnere kosthold i ukedagene. Det fungerer for meg. Anonymkode: ecd8c...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Del Skrevet 24. august 2020 På ferie spiser jeg det jeg vil. Er litt ekstra streng etterpå og da forsvinner det igjen. Anonymkode: 9fcee...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Del Skrevet 24. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mens jeg slet med vekta, var reiser og ferier - som innebærer å spise på restaurant - omtrent den eneste situasjonen der jeg oppviste et normalt forhold til mat. Da spiste jeg så mye jeg trengte av alt jeg ville ha. Jeg pleide å gå ned i vekt på ferie. Det var hjemme i tralten jeg hadde problemer. Jeg skulle være så flink! Men hver gang jeg hadde vært flink, overspiste jeg. Når man slanker seg, er det utviklingen over tid som er viktig, ikke svingninger. Anonymkode: d1c52...c1e 100% enig i dette. Er overvektig, og da jeg var på reise så gikk jeg alltid ned i vekt. Så alltid på det som en paradoksal greie, men når jeg tenkte over det er det fordi vi satte oss ned til 3 faste måltider og spiste ingenting utenom. Dessuten foretrekker jeg storbyferier som innebærer mye gåing (da vi var i Paris i fjor gikk jeg 25.000 skritt i snitt hver dag) Hjemme så småspiser jeg mer gjennom hele dagen og beveger meg mindre. Og har mer trang til overspising om kvelden. Anonymkode: 24e1d...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #13 Del Skrevet 25. august 2020 Jeg elsker frokostbuffèet, og spiser nok litt for stor frokost når jeg sover på hotell. Synes likevel jeg er ganske flink til å ikke la det ta helt overhånd. Forsyner meg flere ganger, men med mye grønnsaker og lite brød. Det jevner seg vel egentlig ut ved at jeg spiser en lettere lunch enn vanlig, og jeg pleier ikke å merke noe på vekta etter en hotellhelg 😊 Anonymkode: 45ee3...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå