Gå til innhold

Rengjøring/rens av rør og mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

kan man eller hvordan rengjør man røret som går ned i gulvet? Avløpsrør til kjøkken. Tok over denne leiligheten og som dere ser så er det mye skit. Et hybel kjøkken ble nettopp fjernet og ord kan ikke beskrive lukten av alt dere ser på bildet. Det var lukt før det ble fjernet men lukter som om noe har dødd og blitt liggende der. 
Her er noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med: 

1. Hvordan kan jeg event få rengjort det røret som går ned i gulvet? 
2. hvor får man kjøpt de varmtvann/kaldtvanns slangene? Må ha nye. 
3. hva fjerner årevis med fastbrent fett og skit fra vegg, skap, gulv og lister? 
4. hva/hvordan er tryggest å rengjøre stikk kontakter? Som dere ser på bildet så er det mye skit og lukten kommer derfra og. 

må bare si at jeg har havnet oppi en fæl situasjon for skulle ha kunnet bo der siden 1 juli, men har kun vært problemer og utleier har all verdens av tid, men det har ikke jeg, så setter pris på all hjelp og råd sånn at dette blir gjort. Er svært sliten etter lang tid med å ordne opp og vasking av åresvis med skit rundt om kring. 

Takk! 

Anonymkode: 08c36...810

Skrevet

D96D86C3-3DFB-46CE-AD9E-D3F09CB9E383.jpeg

Skrevet

C3E80585-2284-483E-8ACA-1C8F2AA535DD.jpeg

Skrevet

Rengjøring av fastbrent skit: Først fukte en skuresvamp med vann og Jif skurekrem, gå over med dette. Så skyll av, bruk en spraflaske med vann, f.eks og tørk. Deretter vask med salmiakk. Et par korker (eller mer) til en bøtte varmt vann. Bruk oppvaskhansker, og ikke pust rett oppi.

Inni rør: Mudin avløpsåpner/rens. La det stå over natta. Hell så i varmt vann.

Rør og avløpsdeler til kjøkken, kan du finne i mange butikker hvis du googler "Rør og avløpsdeler til kjøkken".

Hvordan du trygt rengjør stikkontakter, er jeg usikker på. Kanskje bedre å få dem byttet ut.

Anonymkode: 1bcc5...517

Skrevet

*sprayflaske

Skrevet

Og PS: Jeg håper du tar vare på kvitteringene og sender regning til utleier.

Skrevet

Hell vann nedi avløpet. Er sikkert en tørr vannlås nedi der. 

Anonymkode: aa124...9ba

Skrevet

Dekslene til stikkontakter ville jeg skrudd av og lagt i bløt i zalovann. Skrubb, tørk godt og skru på igjen.

Anonymkode: 073e4...71e

Skrevet

Mye av lukta kommer sikkert fra det åpne avløpsrøret, om ikke det er en vannlås der så kan du tre en plastpose over og sikre med en strikk.

Anonymkode: 23a7d...217

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...