ajarRun Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-finner-jeg-meg-ikke-i/72650796 En dame i artikkelen klager over at hun ikke får bruke munnbind på akuttavdelingen med sin syke bestemor. Sykehuset sier masker er skremmende og derfor forbudt. I bildet viser hun fram en 3M Respirator Valved FFP2 Classification 8822. FFP2 og N95 er samme greia. Denne masken har ventil som fungerer slik at når man puster inn blir luften filtrert, mens når man puster ut slippes at ufiltrert ut. Slike masker har blit forbudt i flere land da de ikke beskytter andre mot smitte. Håper andre slipper å gjøre samme tabben! Det kan jo ta livet at noen. 1
Tension Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Er verre å ikke bruke i det hele tatt enn å bruke en slik, ventilene på 3m masker fører luften rett nedover og det gjør at 1 meteren faktisk virker. Hadde det vært påbud om munnbind på sykehus skulle jeg skjønt at hun ble nektet med denne uten noe som dekket til ventilen men når folk får komme inn og puste helt ubeskyttet (lengre spredningsdistanse) blir dette tåpelig. 1
Anbefalte innlegg