Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en vennegjeng på fire, en av oss fikk baby for 2 mnd siden. Vi spurte om vi kunne komme å besøke henne og baby om to ukers tid, vi fikk til svar at hun ikke orket besøk og at vi må vente til babyen blir større, det er forsåvidt greit, sikkert mye å gjøre, men er det normalt at det går så lang tid før barselbesøk? Jeg bare lurer og det er på ingen måte kritikk av vår venninne. 

Anonymkode: 48aee...07a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig for meg å si, jeg ville gjerne vise frem vidunderet til alle med en gang. Send melding og spør: Hei, hvordan går det? Kan jeg få stikke innom med en liten presang til lille Fredrik?

Anonymkode: f2e8c...448

• Liker 1
Skrevet

Vanligvis har man besøk før det har gått 2.mnd. Men kan jo hende venninnen din sliter med noe, fødselsdepresjon eller utfordringer med babyen. Noen er også veldig bekymret for smitte, og med oppblomstring av corona, så kan det være årsaken.

Anonymkode: b759a...2b2

• Liker 11
Skrevet

Dette er veldig individuelt, men de fleste viser frem babyen når den er 2 mnd... men det kan være mange grunner til å ikke gjøre det, særlig hvis hun er førstegangs🌸

kan det være at det stresser henne å ha besøk i eget hus? Dere kan jo prøve å invitere hos en av dere, så trenger hun kun å møte opp😊

Anonymkode: 2432e...956

Skrevet

Jeg tenker at det er vanskelig å si hvordan formen hennes er etter en fødsel. Fødselen kan ha vært veldig tøff og hun trenger tid på å komme seg og orker ikke tanken på å stille opp til besøk hvis hun føler seg som et slakt. I tillegg er det jo korona, jeg forstår veldig godt at mange er ekstra forsiktige med barselbesøk i disse tider, særlig hvis dere ikke omgås tett til vanlig. Jeg ville heller lagt igjen en pakke på døren med noe koselig til henne og barnet, med et kort og sagt at dere gjerne kommer på besøk når hun har lyst og er i form til det. :) 

• Liker 3
Skrevet

Spør henne

Anonymkode: 76fcf...3af

• Liker 1
Skrevet

Som nevnt ovenfor så kan dere være individuelt. Når vi fikk barn for to år siden, så skulle alle på besøk og jeg husker det var veldig slitsomt, merket på babyen også.

kanskje gi henne lit tid, kan være mange grunner til at hun ikke vil ha besøk. Tøff fødsel, fødsels depresjon, ikke ha energi til å rydde eller lage mat.  

Anonymkode: bf5a0...54c

• Liker 1
Skrevet

Dette er veldig individuelt. Det kan være at hun sliter med ting hun ikke ønsker å snakke om. Jeg besøkte min venninne to dager etter at hun kom hjem fra sykehuset, dette fordi hun ønsket besøk, men så var jeg veldig klar på at hun bare skulle sitte å slappe av. Jeg tok med pizzasnurrer som vi kunne kose oss med. 

Anonymkode: 7e105...aec

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er en vennegjeng på fire, en av oss fikk baby for 2 mnd siden. Vi spurte om vi kunne komme å besøke henne og baby om to ukers tid, vi fikk til svar at hun ikke orket besøk og at vi må vente til babyen blir større, det er forsåvidt greit, sikkert mye å gjøre, men er det normalt at det går så lang tid før barselbesøk? Jeg bare lurer og det er på ingen måte kritikk av vår venninne. 

Anonymkode: 48aee...07a

Jeg hadde en tøff og traumatisk fødsel, et barn som slet med magesmerter og skrek hele natten de første tre månedene. Så jeg har god forståelse for venninnen din som ikke har hatt folk på besøk ennå.

Jeg ville spurt henne og sagt at du har veldig lyst til å treffe barnet hennes og vil at hun skal gi beskjed når hun er klar for besøk. Da har du vist interesse og hun kan selv bestemme når hun er klar :)

Har ei venninne som også hadde en ganske tøff fødsel før meg, og hun sa at hun hadde ingen på besøk før etter tre måneder. Kun sin egen mor, så det er ikke helt uvanlig. De fleste har fine fødsler og ikke barn som har magevondt, så de fleste er nok klare for besøk lenge før. Likevel greit å vite at det ikke er sånn for alle :)

• Liker 1
Skrevet

Kan det ha noe med at hun kanskje er redd for å ha mange forskjellige mennesker rundt en så liten baby på grunn av corona? Jeg har to barn og er gravid med nr. 3, med de to andre kunne folk bare komme på besøk uten at jeg hadde noe problem med det, men hvis ting er såpass ille som nå eller verre (håper for all del ikke det) så kommer jeg nok til å ville være veldig forsiktig med besøk når nr. 3 er født. 

Ellers synes jeg et av svarene her var veldig bra, med at du sier du har lyst til å besøke/hilse på, og om hun kan si ifra når hun er klar for det 😊

Skrevet

Jeg for min del kunne ikke få besøk fort nok. Jeg ville vise baby fram til ALLE, holde ham opp som Simba liksom 😂 Men så hadde jeg en fin fødsel og barsel - veldig rolig baby som stort sett sov, spiste, smilte og pludret litt. Jeg hadde ingen fysiske eller psykiske smerter eller plager. Så ja, som andre har sagt - send en melding og spør, da har du vist interesse samtidig som du respekterer hennes grenser og ikke legger press på henne :) 

Anonymkode: 7bfe6...ef8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...