Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er straks 5 mnd og sover ca 12 timer om natten, men med litt amming og kanskje noe urolighet innimellom. 
Ifølge mine kilder er det passelig med 11-12 timer søvn om natten og 3-4 timer søvn på dagtid (3-4 dupper). 

Nå er vi på første dupp, og hun har allerede sovet 2 timer. Hun klarer ikke å være lenge våken om gangen på dagtid, kanskje 2 timer maks. Det betyr at der fort blir mer søvn enn anbefalt, dersom hun skal sove mer enn 1 time per lur.

Hva gjør dere? Vekker på dagen for kanskje å få enklere legging/bedre søvn på natt? Eller bare lar de sove så mye de vil på dagen?

Skikkelig usikker på hvor mye hun kan sove på dag, før det evnt går ut over natt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke heng deg opp i sånne anbefalinger. Babyer er ulike, og din trenger mye søvn. Babyer skal sove når de er trøtte. Noen sover mye, mens andre svært lite. Her har vi ei på 8.mnd som sover ca 18t i døgnet. Har aldri vekket henne.

Anonymkode: 692ba...ba6

• Liker 7
Skrevet

La baby sove. Anbefalinger hadde jeg ikke hengt meg opp i. Hvis hun har sovet nå i to timer, trenger hun tydeligvis det. Går ikke ut over nattesøvnen hennes, det verste som skjer at hun kanskje ikke er trøtt før en time senere enn vanlig. 

Anonymkode: 75d52...8eb

• Liker 2
Skrevet

Anbefalinger er nettop bare det, anbefalinger. Man må se an babyen. Noen trenger mer søvn, noen mindre. Man kan jo ikke akkurat tvinge en våken baby til å sovne, på samme måte bør man ikke tvinge dem til å være våkne når de tydelig har behov for søvn. 

Anonymkode: 60124...103

• Liker 1
Skrevet

La baby sove. H*n våkner av seg selv når et behov oppstår :) Nyt tiden til å ta en hvil selv, ta en dusj eller et bad, lag deg litt mat, gjør litt husarbeid, se en serie eller film :) 

Anonymkode: 932fd...874

• Liker 2
Skrevet

Å vekke en baby for å "få bedre søvn på natt" er vel kanskje det dummeste man kan gjøre. 

Alle foreldre som har hatt overtrøtt barn, vet hvor vanskelig de er å legge 

Anonymkode: 4e010...7d3

• Liker 2
Skrevet

Støtter resten, la babyen sove. 

Anonymkode: 0b5de...71b

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke heng deg opp i sånne anbefalinger. Babyer er ulike, og din trenger mye søvn. Babyer skal sove når de er trøtte. Noen sover mye, mens andre svært lite. Her har vi ei på 8.mnd som sover ca 18t i døgnet. Har aldri vekket henne.

Anonymkode: 692ba...ba6

La baby sove. Anbefalinger hadde jeg ikke hengt meg opp i. Hvis hun har sovet nå i to timer, trenger hun tydeligvis det. Går ikke ut over nattesøvnen hennes, det verste som skjer at hun kanskje ikke er trøtt før en time senere enn vanlig. 

Anonymkode: 75d52...8eb

Anbefalinger er nettop bare det, anbefalinger. Man må se an babyen. Noen trenger mer søvn, noen mindre. Man kan jo ikke akkurat tvinge en våken baby til å sovne, på samme måte bør man ikke tvinge dem til å være våkne når de tydelig har behov for søvn. 

Anonymkode: 60124...103

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

La baby sove. H*n våkner av seg selv når et behov oppstår :) Nyt tiden til å ta en hvil selv, ta en dusj eller et bad, lag deg litt mat, gjør litt husarbeid, se en serie eller film :) 

Anonymkode: 932fd...874

Å vekke en baby for å "få bedre søvn på natt" er vel kanskje det dummeste man kan gjøre. 

Alle foreldre som har hatt overtrøtt barn, vet hvor vanskelig de er å legge 

Anonymkode: 4e010...7d3

Støtter resten, la babyen sove. 

Anonymkode: 0b5de...71b

Her var det enstemmig! Tusen takk, da fortsetter vi med sovingen 😴🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...