AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Som mange andre er jeg dritt lei corona viruset. Jeg har en kjæreste som bor i utlandet, vi møtte endelig hverandre igjen nå i sommer etter 5 mndr fra hverandre. Rett etter han har reist hjem blir landet rødt å karantene blir påbudt. Hadde planer om å treffes igjen om 3 uker, men det går i dass pga karantene reglene. Spørsmålet er hva er vitsen med karantenen når en person testes på flyplassen ved utreise og i tillegg testes på flyplassen når enn lander til endt destinasjon? Er Prøvene negative ser jeg ikke problemet med hvorfor en person må gå i karantene i 10 dager. Sjangsen for å bli smittet av en forbipasserende eller i kassa køen på Rema hjemme i din egen by/land er jo mye mer sannsynlig nettopp fordi den personen gjerne går rundt med symptomer bevisst eller ubevisst men allikevel driter i det å stikker på Rema og handler... Anonymkode: c4169...4bd
Anonym-bruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som mange andre er jeg dritt lei corona viruset. Jeg har en kjæreste som bor i utlandet, vi møtte endelig hverandre igjen nå i sommer etter 5 mndr fra hverandre. Rett etter han har reist hjem blir landet rødt å karantene blir påbudt. Hadde planer om å treffes igjen om 3 uker, men det går i dass pga karantene reglene. Spørsmålet er hva er vitsen med karantenen når en person testes på flyplassen ved utreise og i tillegg testes på flyplassen når enn lander til endt destinasjon? Er Prøvene negative ser jeg ikke problemet med hvorfor en person må gå i karantene i 10 dager. Sjangsen for å bli smittet av en forbipasserende eller i kassa køen på Rema hjemme i din egen by/land er jo mye mer sannsynlig nettopp fordi den personen gjerne går rundt med symptomer bevisst eller ubevisst men allikevel driter i det å stikker på Rema og handler... Anonymkode: c4169...4bd Du må i karantene i 10 dager for du kan utvikle symptomer i hele karantene perioden. Noen ganger vil testen vise feil resultat om den tas for tidlig.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Føler med deg. Håper verden våkner snart og ser hva de driver med. Men sånn reglene er risikerer du jo tusenvis i bot om du bryter karantenen. Anonymkode: ac0fa...570 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, Anonym-bruker skrev: Du må i karantene i 10 dager for du kan utvikle symptomer i hele karantene perioden. Noen ganger vil testen vise feil resultat om den tas for tidlig. Ser den, men allikevel personer testes jo også før avreise å du har heller ingen garanti for at personen som satt ved siden av deg på bussen på vei til jobb har corona eller ikke som ikke en gang har testet seg.. Munnbind er påbudt under hele flyreisen men tas av når maten blir servert, hva er da vitsen blir oppgitt.. Anonymkode: c4169...4bd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Oslo er nå "rødt" ifølge FHI med 32,9 smittede pr. 100.000. Dermed burde de pålegge 10 dagers karantene for alle som bor utenfor Oslo og som drar på tur til Oslo. Eller de kan droppe karantene for Oslo-borgere som kommer hjem fra utlandet dersom landet har lavere smitte enn Oslo (under 32,9 smittede pr 100.000 innbyggere). Anonymkode: cc230...332
Anonym-bruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser den, men allikevel personer testes jo også før avreise å du har heller ingen garanti for at personen som satt ved siden av deg på bussen på vei til jobb har corona eller ikke som ikke en gang har testet seg.. Munnbind er påbudt under hele flyreisen men tas av når maten blir servert, hva er da vitsen blir oppgitt.. Anonymkode: c4169...4bd Helt enig. Reiste selv til et grønt land for 10 dager siden, blir jo til at man sitter uten munnbind en del om man skal spise/drikke. Som man gjerne gjør under en flytur.
Anbefalte innlegg