Gå til innhold

Trenger hjelp til å forstå hva som skjer, negativ test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er to dager over tiden, og mensen pleier alltid å være punktlig. Jeg tok en test nå på morgenmurin som var negativ. Jeg er småkvalm og har ganske sterke murringer som jeg har hatt i noen dager i magenregion og korsrygg. Ikke noe serlig ømme pupper. Jeg var så sikker på at jeg var gravid fordi jeg er over tiden. Så nå tenker jeg, kan jeg i utgangspunktet ha vært gravid, men holder på å spontansbortere? Kan det være derfor jeg får negativ test? 

Anonymkode: 3eaee...e3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har vært gravid ville hCG begynt å stige og testen vært positiv? 

Anonymkode: b8aee...d97

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du har vært gravid ville hCG begynt å stige og testen vært positiv? 

Anonymkode: b8aee...d97

Ok, jeg tenker kanskje at hcg nivået gikk ned hvis jeg evt holder på og miste, og at det derfor ikke slo ut på testen. Men det er kanskje ikke sånn det funker. Jeg bare blir så frustrert og forstår ingen verdens ting. Har sterke murringer i mage og rygg nå, men ikke noe blod. 

Anonymkode: 3eaee...e3f

Skrevet

Noen tester negativt frem til uke 5, altså 7 dager etter forventet mens. Det er sjelden, men det skjer. 

Anonymkode: 3175d...d04

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen tester negativt frem til uke 5, altså 7 dager etter forventet mens. Det er sjelden, men det skjer. 

Anonymkode: 3175d...d04

Da er de nok kortere på vei enn de tror. 

Anonymkode: 0a41a...a6f

Skrevet

Du kan teknisk sett være gravid, bare testet for tidlig. Vent et par dager og test igjen. Ellers er det ikke unormalt at mensen kan være litt forsinket noen ganger. 

Anonymkode: af6b0...808

Gjest Løpegærn
Skrevet

Dersom du hadde spontanabortert, ville du nok hatt positiv test så kort tid etterpå likevel. Det kan ta noen uker etter svangerskapsavbrudd før hcg-nivået er så lavt at testen er negativt. 

Skrevet

Det er tre muligheter: 1) du er gravid, men hadde eggløsning senere enn du tror, så det var for tidlig for testen å slå ut, 2) du er gravid; testene er >99% sikre på det tidspunktet men da er det vel <1% de ikke slår ut på, og du kan jo være en av dem, eller 3) du er ikke gravid, og har en litt lengre syklus denne måneden.

Vil si alternativ 3 er det mest sannsynlige, men om mensen ikke dukker opp i løpet av noen dager, ta en test til. (Om du hadde blitt gravid men var på vei til å miste ville du likevel fått positiv test nå, det tar litt tid før hcg er ute av kroppen.) Lykke til!

Anonymkode: c89d1...fad

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er de nok kortere på vei enn de tror. 

Jeg har opplevd dette med IVF, altså helt sikker unnfangelsesdato, at testene mine ble unormalt sent positive. Tok også blodprøve på klinikken, og de var så usikre at jeg måtte komme tilbake og ta en ny senere. 

Anonymkode: 193dc...75e

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd dette med IVF, altså helt sikker unnfangelsesdato, at testene mine ble unormalt sent positive. Tok også blodprøve på klinikken, og de var så usikre at jeg måtte komme tilbake og ta en ny senere. 

Og det ble et vellykket svangerskap? 

Skrevet

Første gang vi prøvde å bli gravid, var også første gang i mitt liv at mensen var forsinket med en hel uke. Hadde alle mulige «symptomer» på graviditet, men testet negativt og eksakt 7 dager forsinket kom mensen.. 

Anonymkode: 3bb18...067

Skrevet

Første mnd vi prøvde var mensen min for første gang forskinka med fem dager, hadde all verdens symptomer men neida, mensen kom. Så kan være kroppen spiller deg ett puss.

Mnd etter var jeg gravid, var småkvalm noen dager før ikm men bare avfeide det. Var gravid 😊

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det ble et vellykket svangerskap? 

Ja, sitter og ammer resultatet nå. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sitter og ammer resultatet nå. 

Meget spesielt. 

Skrevet

Jeg er blitt målt til å være 13+0, noe som vil si at jeg ikke testet positivt før jeg var 5+3. da fikk jeg "Gravid 1-2" på digital test. 

Jordmor sa at på noen tar det tid før hcg bygger seg opp nok til å slå ut på en test.

Anonymkode: bef64...511

Skrevet

Jeg hadde negativ test på det tidspunktet jeg forventet mens, og fikk ikke positiv test før nesten en uke etter forventet mens. Det viste seg at eggløsning nok kom en uke etter det jeg trodde, for ble satt tilbake 6 dager da jeg var på oul 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...