Gå til innhold

Badestamp

Gjest Badenymfen

Anbefalte innlegg

Gjest Badenymfen

Har lyst på slik badestamp ute,men noen her med erfaring+

Er det ikke mye bakterier med en slik stamp? Setter seg i treverk?

Hva med vannet som blr varmet opp/blir kaldt for så og varmes opp igjen?

Hvordan er det med tømming av vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet bare at stamp er kjempedeilig! Har det ikke selv, men har vært oppi noen ganger. Du må visst tømme ut vannet etter hver gang du bruker den, iallefall om det er mange folk opp. Den kan kanskje stå et par dager om har hatt "lett bruk" av den. Det skal jo mye salt oppi i lag med, og det tar jo litt bakterier. Vet ikke om det er noe spesielt en skal vaske med innimellom. Det bør stå litt vann i den når det er tørt vær, slik at den ikke blir lekk. Den skal være litt trutnet.

Supert med stamp. Ønsker meg det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far lager badestamper, så jeg har endel erfaringer med det nå.

Det er klar at det vil bli bakterier, men man burde bruke klor (klortabletter som avgir små doser klor i vannet over tid.) Kloret går og inn i treverket og dreper mesteparten av bakteriene som oppholder seg der.

I stampen som pappa lager så er det en bunnpropp og en slange under som fører ut vannet. Proppen sitter fast i en stav som er lenger enn stampen, så man slipper å svømme under vann for å tømme.

Østerdalstampen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på badestamp, og synes absolutt min samboer (som er utdannet tømrer) kan lage en til meg! :ler:

Fant en fin link for et par dager siden:

Badestamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Lurer på hvor ofte en sånn stamp brukes når den endelig er anskaffet?

Jeg vil tro det kommer veldig an på hvor på eiendommen den er plassert. Jo nærmere terrassedøra...dess mere bruk er min gjetning.

Vi er litt til og fra med tanken på utendørs badestamp. Grunnen til at vi nå har begynt å tvile....er at vi ikke helt vet om vi synes det er veldig ok å måtte pøse på med kjemikalier for at vannet skal bli "liksomrent". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...