Gå til innhold

Sa at sexen er bra pga følelser - han ble såret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er redd for at jeg har gjort noe utrolig dumt. Snakket med den nye kjæresten min om sexen vår og jeg kom til å si at det er så utrolig bra å ha sex med han fordi jeg har så sterke følelser for han. At han bare kan slappe av med diverse tekniske ting som vi må finne ut av sammen, fordi det er magisk for meg å ha sex med han uansett. Jeg er 35 og har aldri opplevd sex med følelser før, og jeg synes det å ha sterke følelser for den jeg har sex med virkelig veier opp for ting som kanskje ikke fungerer helt optimalt rent fysisk. Han reagerte veldig negativt på det. Det virker egentlig som om vi er på to forskjellige planeter, for meg er det det sterkeste komplimentet jeg kan gi om sex, for han var det som å si "at du er ikke god i senga, men jeg synes du er en fin fyr da". Dette skjedde for en uke siden og de to gangene vi har vært sammen etter det har han ikke tatt initiativ til sex og i går avviste han meg for første gang. Jeg føler meg så utrolig dum, har jo egentlig nok erfaring til å vite hvordan mannlig seksualitet typisk fungerer, men hadde så stort behov for å uttrykke hvordan jeg følte om sexen fordi jeg synes det er så innmari bra. Nå er jeg redd for at jeg har ødelagt noe.

Noen som har perspektiver på hva som var så feil med dette "komplimentet" og hva jeg kan gjøre for å rette opp?

Anonymkode: 58184...bc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn er både enkle og kompliserte, og de er ulogiske og inkonsekvente. Ja, han har trolig oppfattet komplimentet i det du skriver. Men det er også mulig at det er noe sånt som dette:

Bare slapp av med tekniske ting = Jeg vil helst ha litt kjedelig sex

Vi må finne ut av ting sammen = Sexen vår er ikke spesielt bra

Jeg har aldri opplevd sex med følelser før = Jeg har pult mye rundt med folk jeg ikke har brydd meg om

Det å ha sterke følelser for den jeg har sex med virkelig veier opp for ting som kanskje ikke fungerer helt optimalt rent fysisk = Det er ting med sexlivet vårt som ikke fungerer helt optimalt rent fysisk

OBS! Dette er bare parodiske eksempler. Jeg påstår IKKE at han har tenkt alt dette, eller noe av dette. Men dette er min erfaring fra hvordan menn kan tolke ting. Lærdommen er å ikke snakke for mye om sex.

Jeg tror kvinner overtenker sex, og snakker for mye om tankene de får. Menn er enklere. Synes du sex med ham er deilig, si det - men bare dét, ikke si mer. Ta heller av deg trusa og knull ham. Hvis han gjør noe i senga som du ikke liker, ikke si det. Begynn heller å gjøre noe annet. Og husk at et utsagn som "Du har en deilig pikk" i menns øyne er romantisk, særlig hvis du sier det like før du kryper ned og tar den i munnen.

• Liker 9
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er redd for at jeg har gjort noe utrolig dumt. Snakket med den nye kjæresten min om sexen vår og jeg kom til å si at det er så utrolig bra å ha sex med han fordi jeg har så sterke følelser for han. At han bare kan slappe av med diverse tekniske ting som vi må finne ut av sammen, fordi det er magisk for meg å ha sex med han uansett. Jeg er 35 og har aldri opplevd sex med følelser før, og jeg synes det å ha sterke følelser for den jeg har sex med virkelig veier opp for ting som kanskje ikke fungerer helt optimalt rent fysisk. Han reagerte veldig negativt på det. Det virker egentlig som om vi er på to forskjellige planeter, for meg er det det sterkeste komplimentet jeg kan gi om sex, for han var det som å si "at du er ikke god i senga, men jeg synes du er en fin fyr da". Dette skjedde for en uke siden og de to gangene vi har vært sammen etter det har han ikke tatt initiativ til sex og i går avviste han meg for første gang. Jeg føler meg så utrolig dum, har jo egentlig nok erfaring til å vite hvordan mannlig seksualitet typisk fungerer, men hadde så stort behov for å uttrykke hvordan jeg følte om sexen fordi jeg synes det er så innmari bra. Nå er jeg redd for at jeg har ødelagt noe.

Noen som har perspektiver på hva som var så feil med dette "komplimentet" og hva jeg kan gjøre for å rette opp?

Jeg tror nok han oppfattet det som om det manglet noe i ferdighetene hans. Og du sier det jo selv også. 
Vi kvinner har lett for å la oss overvelde av følelser når det kommer til sex. menn er som regel enklere der. Her tror jeg du må snakke med ham og gi ham selvtilliten tilbake. 
Jeg forstår hva du mener. Jeg også har opplevd forskjellen på sex med en som du klikker så bra sammen med følelsesmessig, er forresten gift med ham. 
Men han tok nok ikke poenget ditt, alt han hørte var at han ikke var god nok fysisk, men at det ikke var så farlig siden dere båndet så veldig følelsesmessig. Tror nok mannen min hadde reagert på samme måte.

Men altså legg deg flat her, ikke prøv å overforklar det ennå en gang. Bare si at det kom ut helt feil, og skryt av hans ferdigheter som mann. Det er antagelig for tidlig for dere å ta tak i ting som kan gjøres bedre. Og antagelig sliter han med dårlig selvtillit i sengen.

Anonymkode: c5e2f...12f

• Liker 6
Skrevet

Ja, det blir fort som å høre "utseende er ikke så viktig for meg" andre veien, selv når det er ment som kompliment til en fortreffelig personlighet.

Anonymkode: a956a...e1a

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du sagt det til meg hadde jeg blitt vanvittig tent på deg, det er fordi du utståler ærlighet. Tekniske ting har ingen betydning når to personer elsker hverandre med passion, sexen kommer av seg selv... og da er ikke sexen det beste, det er faktisk at noen elsker deg så høyt som gjør det største utslaget... Tror nok menn generelt er mest opptatt av utløsning og for å bevise at de er gode med sex, men glemmer ofte hvordan man elsker ei kvinne og hva hun egentlig vil...

Du er ikke dum, du er dønn ærlig! ...og det er det som er så vakkert med deg🤗

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror du overtenker litt her. Han er ikke ute etter en dyp analyse. Han vil bare føle seg som skikkelig mann. 

Og så er du litt naiv. At to elsker hverandre betyr ikke at det tekniske er uviktig. Tvert imot, to som elsker hverandre bør kunne være ærlige på hva de trenger. Ha en åpen dialog  

Si at det kom ut feil. At du liker sexlivet deres og samtidig at du har forslag til hva dere kan gjøre. Ingenting er perfekt, heller ikke sex mellom to som ikke kjenner hverandre dypt ennå. 

Anonymkode: a7eeb...7c2

• Liker 4
Skrevet

Takk for gode svar folkens! Jeg skal vente litt med å blottlegge mer av hvor intenst det er å være med ham på et følelsesnivå og fokusere mer på ting som bygger han opp som mann. Jeg skjønner jo egentlig hvordan det fungerer, ville bare i et svakt øyeblikk få han til å forstå at jeg kan gråte av hvor vakkert det er å ha sex med ham, selv om jeg ikke har fått orgasme enda og selv om jeg innimellom rykker litt til fordi ting han gjør er ubehagelig. Han er nok litt usikker og har lite erfaring, han liker best når jeg har kontrollen samtidig som han gjerne vil ha kontrollen mesteparten av tiden fordi han nok har et litt tradisjonelt syn på sex. Han er opptatt av å være/bli god i senga og derfor blir det endel prat om sex, han tar initiativ til det.

TS

• Liker 1
Skrevet

Du skal fortelle han akkurat dette. Veldig bra at dere kan snakke om sex. Svært mange par, selv de som har vært sammen lenge, sliter med akkurat det. Vær åpen og ærlig men ikke dømmende. Fortell mye om det du liker og lite av det du misliker for det kan lett mistolkes, så går det seg til etterhvert. 

• Liker 3
Skrevet

Si nå heller til han nøyaktig hva han gjør feil og hva du vil ha rettet opp i framfor slike subtile men obvious hints som ikke fører noe godt med seg.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode svar folkens! Jeg skal vente litt med å blottlegge mer av hvor intenst det er å være med ham på et følelsesnivå og fokusere mer på ting som bygger han opp som mann. Jeg skjønner jo egentlig hvordan det fungerer, ville bare i et svakt øyeblikk få han til å forstå at jeg kan gråte av hvor vakkert det er å ha sex med ham, selv om jeg ikke har fått orgasme enda og selv om jeg innimellom rykker litt til fordi ting han gjør er ubehagelig. Han er nok litt usikker og har lite erfaring, han liker best når jeg har kontrollen samtidig som han gjerne vil ha kontrollen mesteparten av tiden fordi han nok har et litt tradisjonelt syn på sex. Han er opptatt av å være/bli god i senga og derfor blir det endel prat om sex, han tar initiativ til det.

TS

Men det ene utelukker jo ikke det andre. Jeg ser ikke noe i veien for å fortelle ham om det følelsesmessige båndet, men du bør nok være forsiktig med å sette det opp mot hverandre. 

Anonymkode: c5e2f...12f

• Liker 3
Skrevet

Litt klønete formulert kanskje, men hadde ikke blitt fornærma. Hårsår type du har funnet deg🤪

Anonymkode: 9e240...d33

• Liker 2
Skrevet

"Jeg er så utrolig glad i deg. Det er så bra å være med deg, for jeg har så sterke følelser. Tidligere jenter var dritvakre, men allikevel føler jeg mer for deg"

Skrevet

Det høres ut som han har mindre erfaring enn deg, og jeg tror at her må du steppe inn som lærer, men ikke gjør det for innlysende! Få han til å forstå at det handler ikke om å være best i senga, holde ut lengst mulig osv, det er ikke det som definerer en mann som god i senga. Samme gjelder utseende, størrelse på penis osv. Følelser spiller inn på mye og om kjemi og følelser ikke er der så kan sexen bli ganske dårlig, selv om han "teknisk sett" er "god i senga".

For meg er en mann god i senga når han viser begjær, får meg til å føle meg sexy, at han har en avslappende vibe som får meg til å føle meg avslappa og trygg sammen med han, naken og sårbar! Han er ikke redd for å slå seg løs, og jeg er den eneste for han der og da! Dette er for meg en fantastisk, spektakulær og nydelig sengepartner som jeg helst bare vil ligge med dagen lang. Og det her går MYE på personlighet og lite på ferdigheter! Men dette er ikke det menn tenker på når de tenker god i senga, de tenker klarer jeg gi henne orgasme, er pikken stiv nok, kan jeg holde ut i lenger enn 10 min, kan jeg peise hardt på i doggy, nå må jeg huske å slikke sånn og sånn for da kommer hun kanskje, fingre hardt på g-punktet slik at hun spruter osv. 

Forstår at han blir såra når han selv ikke helt skjønner hva det å være god i senga faktisk betyr. Men igjen, dette er jo veldig relativt. Han er tydeligvis usikker på seg selv så dere bør snakke om dette og få litt klarhet i det! Det blir litt feil at dere skal ligge sammen og så skal du rose han for noe han ikke er god til og prøve å løfte han opp på den måten. Snakke om hva sex faktisk er. Om sex for han bare er noe han skal være god til og noe han gjør for å tømme seg så har dere kanskje ulike verdier? 

Anonymkode: 22af0...4d2

• Liker 1
Skrevet
På 24.8.2020 den 9.59, Hunmedham skrev:

Menn er både enkle og kompliserte, og de er ulogiske og inkonsekvente. Ja, han har trolig oppfattet komplimentet i det du skriver. Men det er også mulig at det er noe sånt som dette:

Jeg har aldri opplevd sex med følelser før = Jeg har pult mye rundt med folk jeg ikke har brydd meg om

Det å ha sterke følelser for den jeg har sex med virkelig veier opp for ting som kanskje ikke fungerer helt optimalt rent fysisk = Det er ting med sexlivet vårt som ikke fungerer helt optimalt rent fysisk

OBS! Dette er bare parodiske eksempler. Jeg påstår IKKE at han har tenkt alt dette, eller noe av dette. Men dette er min erfaring fra hvordan menn kan tolke ting. Lærdommen er å ikke snakke for mye om sex.

Jeg tror kvinner overtenker sex, og snakker for mye om tankene de får. Menn er enklere. Synes du sex med ham er deilig, si det - men bare dét, ikke si mer. Ta heller av deg trusa og knull ham. Hvis han gjør noe i senga som du ikke liker, ikke si det. Begynn heller å gjøre noe annet. Og husk at et utsagn som "Du har en deilig pikk" i menns øyne er romantisk, særlig hvis du sier det like før du kryper ned og tar den i munnen.

Virkelig? Vil menn at dama skal gå rundt grøten? Dette minner om hinting og det er noe jeg har forstått menn er dårlig på å ta. Føler du får menn til å høres ut som kalde typer uten følelser rundt sexen og at det å snakke om sex ikke er innafor? Eller tar jeg feil? Nå tenker jeg på menn i et parforhold.. Mennene jeg har vært med har likt å snakke om sexen og på den måten kan vi dele hva vi liker og ikke liker (om det ikke har kommet tydelig nok frem når vi har hatt sex), snakke om eksperimentering, hva vi kunne tenke oss å prøve, hva vi liker med hveradnre osv?  @Katten.2.0 @herzeleid @Hr. Aktiv første mennene jeg kom på men er nok flere her. 

Skrevet

Menn er både enkle og kompliserte, og de er ulogiske og inkonsekvente.

Det samme er dere kvinner.

Anonymkode: 9b152...cee

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Vil menn at dama skal gå rundt grøten? Dette minner om hinting og det er noe jeg har forstått menn er dårlig på å ta. Føler du får menn til å høres ut som kalde typer uten følelser rundt sexen og at det å snakke om sex ikke er innafor? Eller tar jeg feil? Nå tenker jeg på menn i et parforhold.. Mennene jeg har vært med har likt å snakke om sexen og på den måten kan vi dele hva vi liker og ikke liker (om det ikke har kommet tydelig nok frem når vi har hatt sex), snakke om eksperimentering, hva vi kunne tenke oss å prøve, hva vi liker med hveradnre osv?  @Katten.2.0 @herzeleid @Hr. Aktiv første mennene jeg kom på men er nok flere her. 

Jeg foretrekker damer som sier ting rett ut. Noen unnskylder seg for å være for direkte, men jeg synes ikke de er det så lenge det er snakk om konstruktiv kritikk. 

Fantasier er ofte et tema som er lurt å ta opp når man ikke er i ei seksuell setting. Ellers er små justeringer under sexen veldig flott å ta der og da. 

Hinting er ihvertfall jeg dårlig på å ta. :P

Skrevet

Stort sett innertier på hva man egentlig hører, ja. 
Jeg kan legge til at det å bare føle seg som snill og nyttig, også kan være drepen for all lyst. Så det at han ikke har tatt initiativ siden da, kan være at hun rett og slett drepte lysten hans. 

Skrevet (endret)

Synes det hørtes litt dumt ut å formulere seg på den måten du gjorde. Litt naivt.

Det jeg sier til menn, eventuelle kjærester når vi har sex - og den er god, er for eksempel:
- så deilig det er når du gjør det der
- for en deilig kuk, kropp eller hva det måtte være

+++

Å si at dere skal finne tekniske ting ut sammen høres ikke helt bra ut. Er dere 14 år gamle?

Endret av Destroyer
  • Liker 3
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å snakke om sex og hva en liker er viktig og kjempebra. 

I dette tilfellet virker det jo ikke primært å være sexen som er bra, men følelsene hun har for ham, som jo er kjempepositivt men i mitt hode kanskje ikke å si så mye positivt om sexen i seg selv. Etter å ha lest "hunmedham" sitt innlegg ser jeg at det godt kan være noe rom for mindre heldige tolkninger av det som skrives og, og at det kan virke som det er en del å hente rent "teknisk". Der tenker jeg det er viktig å snakke om og prøve seg frem, men da på en positiv og spennende måte. For egen del ville jeg nok også stusset litt på en partner som "hadde nok erfaring", var såpass voksen men aldri hadde hatt sex med noen en hadde følelser for.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...