Gå til innhold

Hvordan kickstarte slankekuren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la sykt mye på meg når jeg var gravid, var litt lat i permisjonstiden så det rant ikke like fort av som forrige gang. 
begynte å jobbe så gikk det nedover, men sluttet pang når jeg ble sykemeldt, da gikk det opp igjen(skade)

det står helt i ro, uansett om jeg lever på 4 knekkebrød på 1 dag

hva er galt med meg?

Anonymkode: 05faa...f66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, du må jo få deg nye vaner som du kan leve med. Og du må spise nok til at kroppen ikke går i stressmodus. Vektnedgang tar tid - og skal ta tid. 4 knekkebrød på en dag er absolutt ikke sunt i lengden!

Anonymkode: 0fc70...b1c

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis noe galt med deg (det er heller sjelden). Noen kropper bruker lengre tid før det skjer noe, noen må spise mer og sunt for å gå ned, de fleste spiser mer enn de tror. Sett deg ned å se noen episoder med Secret eaters :) kanskje du får noen aha opplevelser. Noen ødelegger slankingen pga helgekos, noen fordi de spiser mye ubevisst også er det mange skjulte kalorier.

Anonymkode: db816...8fc

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendigvis noe galt med deg (det er heller sjelden). Noen kropper bruker lengre tid før det skjer noe, noen må spise mer og sunt for å gå ned, de fleste spiser mer enn de tror. Sett deg ned å se noen episoder med Secret eaters :) kanskje du får noen aha opplevelser. Noen ødelegger slankingen pga helgekos, noen fordi de spiser mye ubevisst også er det mange skjulte kalorier.

Anonymkode: db816...8fc

Oi, det programmet hørtes litt interessant ut

Anonymkode: 05faa...f66

Skrevet

Jeg trodde ikke det var mulig å gå «fort ned» i starten slik jeg hørte folk gjorde. Trodde i såfall de jukset med shaker, i stedet for ren mat.

Men en dag sa det bare stopp, nå må jeg ta skikkelig grep. Hodet bestemte seg virkelig. 

Jeg bestemte meg for:

1. Kutte ut alt av sukker og mel

2. spise tre måltid om dagen

4. laste ned lifesum, veie alt og legge inn alt

5. Gå for en kostholdsplan i lifesum i starten. 

6. drikke mer vann enn før 

Jeg bestemte meg for lavkarbo, fordi jeg vil kroppen skal ha nok å jobbe med, spise meg mett. Og derfor er det ingen problem å gå på tre måltid om dagen. 

Eksempel: frokost: 2 kokt egg, kjøttpålegg eller fiskepålegg (laks, kalkun, salami, bacon, osv).

lunch: egg eller ost (ridder ost, graddost, camembert, Noe kjøttpålegg slik som frokost, oliven, litt salat

middag: rent kjøtt, og grønnsaker. 

Første to ukene gikk jeg ned 5,5 kg. 

Anonymkode: 1b40c...c9b

• Liker 2
Skrevet

Du trenger jo ikke kickstarte, du må bare starte :)

4 knekkebrød om dagen er ikke noe du skal eller kan leve på. Det må du bare få fra deg.

Finn noen nye, gode vaner som du kan holde på i lengden. Godteri kun i helga, og bare en begrenset mengde. Litt mer bevegelse i hverdagen. Start i det små, og så gjør mer og mer etterhvert om du kan :) 

Skrevet

For min del har jeg sluttet å spise etter middag. Spiser ingenting om kvelden, og jeg synes det hjelper.

Anonymkode: 66f76...6c3

• Liker 2
Skrevet

Tråd rapportert. 

Anonymkode: 73a41...de4

Skrevet

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

* Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

* Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger herViser også til deres kilde her (side 187).

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Kragebein, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...