Gå til innhold

Hadde korona i vår og nå har jeg angst for blodpropp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde korona i vår og merket knapt at jeg var smittet. En kveld med feber og litt hosting var alt. Men nå som det flommer over med artikler og innlegg om blodpropp og hjerteskader etter gjennomgått infeksjon så har jeg fått helt angst. Ligger våken om nettene og tror jeg har blodpropp.. 

Vet ikke hvor jeg vil med innlegget, vil vel egentlig bare at noen skal fortelle meg at dette går fint🙈

Anonymkode: 1383d...1e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer til å gå helt strålende!

Fryktgeriljan sprer for tiden frykt for langtidsvirkninger. Tidigere ble det spredd frykt for at titusenvis skulle dø, deretter frykt for at man ikke blir immun. Begge deler var så klart feil.

Tenk at det er utrolig mange andre ting som det er mye, mye større sjanse kan ramme deg. At du nå skulle få blodpropp eller hjerteskader pga koronaen i vår er totalt usannsynlig.

Dette kommer til å gå helt, helt fint.

Anonymkode: 58435...389

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kommer til å gå helt strålende!

Fryktgeriljan sprer for tiden frykt for langtidsvirkninger. Tidigere ble det spredd frykt for at titusenvis skulle dø, deretter frykt for at man ikke blir immun. Begge deler var så klart feil.

Tenk at det er utrolig mange andre ting som det er mye, mye større sjanse kan ramme deg. At du nå skulle få blodpropp eller hjerteskader pga koronaen i vår er totalt usannsynlig.

Dette kommer til å gå helt, helt fint.

Anonymkode: 58435...389

Og pandemifornekterne fortsetter å spre bagatelliseringen sin.

Skrevet

Du trenger ikke å bekymre deg. Det er sikkert mer skadelig å ligge våken og bekymre seg. Du vet jo at om du får blodpropp så får du symptomer og da får du dra til lege. Du bekymrer jo deg ikke til vanlig om du skulle få blodpropp, men det kan du få av f.eks p-piller eller når du tar fly langt (om du beveger deg lite). Så dette går bra, (og får du det så får du ringe ambulanse).

Anonymkode: 2d8f3...42c

• Liker 1
Skrevet

Du kan kontakte fastlegen din og ta en helsesjekk. Se på det som en investering i egen mental helse. 

Anonymkode: 5ba3e...feb

• Liker 1
  • Opprett ny...