Gå til innhold

Brudevalsen !

Anbefalte innlegg

Gjest Rainbow
Skrevet

Det vakke noen som sa at vals var såååå vanskelig :sur:

Når dere danser brudevals - danser dere sånn Bostontrinn med vridning hele veien?

Vi trodde vi visste sånn omtrent hvordan den hersens dansen gikk, men jeg tror vi har overvurdert oss. Det er to og en halv uke igjen og i kveld fant vi grunntrinnene og prøvde litt :overrasket: - hjelpes, tror vi har litt av en jobb foran oss :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja er ikke så lett det der. selv tok vi brudevals kurs( noe vi trengte :ler: ) men etter litt øving får dere dreisen på det. trnger jo ikke være helt perfekt heller vel...

Gjest Hallo
Skrevet

Hei!

Jeg giftet meg på lørdag. Vi hadde på forhånd tenkt å øve på vals, men tiden gikk litt for fort for oss (I tillegg er jeg gravid og formen er som oftest ikke i dansemodus på kvelden).

Min mann (he-he, rart å skrive) hadde lært noe vals for mange år siden, jeg kan så og si ikke danse. 2 dager før vielsen måtte vi bare prøve å øve litt. Det ble en ca. 2 minutters lang øving.

Noe nervøs var jeg den store kvelden, men jeg tenkte at det er jo bare kjentfolk her, så om det ikke går helt bra, gjør det ingenting.

Vi hadde den enkle varianten med 1,2,3-1,2,3. Rådet mitt er at det ikke er nødvendig å gjøre det så vanskelig. Gjør det enkelt. Alle var i alle fall fornøyd på lørdag.

Lykke til!

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Hvis det er noen trøst, så er det jo for eksempel mulig å gjennomføre brudevalsen akkompagnert av REM. "Strange currencies" går i perfekt takt, og da blir gjestene mer fascinert av musikken enn av fotarbeidet (som likevel er godt skjult under kjolen)

Gjest nylig gift
Skrevet

Vi slet også veldig med å lære brudevalsen. Men mitt råd er å holde trinnene enkle og pass på holdningen. Hold ryggen rett, se hverandre inn i øynene og hold armene i riktig posisjon. Da ser det bra ut uansett om dere snubler litt med bena. Min kjære snublet i kjolen min og tråkkket meg på tærne under hele brudevalsen, men ingen la merke til det fordi vi hadde en fin holdning, smilte og latet som ingenting når det gikk litt galt.

Skrevet

Venninna mi og hennes mann danset til en vanlig rolig sang, istedet for å danse vals! Det var sinnsykt romantisk fint å se på.. Trenger jo ikke være vals..

Var faktisk så romantisk at samboern min ville gifte seg med en gang etter det bryllupet deres... Men jeg sa at han først måtte fri! Også ville jeg ha god tid til planlegging.. hehe d er jo halve moroa med å gifte seg!

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

er det så nøye med vals?

vi skal bare danse til en "klinesang" ;)

Skrevet

Hvordan danser dere som danser "vanlig" da?

Jeg har en mann som har danset med meg 1(!!) gang på de 7 årene vi har vært sammen, rett og slett fordi han tror han ikke kan danse og at det skal være så fryktelig vanskelig...

Så, for en som danset til "klinemusikk" siste gang på klassefesten på barneskolen og som bare har danset partydans og "flørtedans" (som absolutt ikke egner seg på bryllupsdagen :rodme: ), hvordan danse rolig bryllupsdans?? ;)

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

er vel bare å flytte på bena det! :sjenert:

Skrevet

Vi kan danse vals, har gjort det ganske mange ganger og gått på noen kurs, og et par dager før gikk det veldig bra, men på selve dagen oppdaget jeg atkjolen var i lengste laget til å danse bra vals med, gulvet litt for lite, og vi var begge ganske nervøse....så det gikk ikke så bra som vi gjerne skulle ønsket. Men vi danset og fikk applaus, så vi er godt fornøyd......

Skrevet

Vi vurderer å droppe vals og heller ta en rolig en.. (Vet ikke helt sikkert enda.)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde gått på kurs og all ting, men når dagen kom holdt vi oss til grunntrinnene. Jeg tråkket på kjolen min og skled hele tiden..og har sett noen bilder hvor ansiktet mitt ser skrekkslagent ut :roll: men ingen hadde lagt merke til det da vi danset! Vi hadde også avtalt at noen skulle komme ganske raskt til ut på dansegulvet, sånn at vi slapp og danse så lenge alene. Jeg tror ikke gjestene er så opptatt av hvordan trinnene deres er..de ser bare et lykkelig brudepar! Lykke til alle sammen!!!

Skrevet

Vi danset til en rolig dans. Holdt hendene nesten som til vals (men litt nærmere hverandre), og bare flyttet bena rundt.. Gikk liksom litt i ring.... Aldri danset sammen vi før brudedansen, unntatt et halvt minutts øving hjemme noen dager før..

Og det beste er at på bilder ser man ikke bena. Så vi har flotte bilder fra brudedansen. Vi smiler, ler og ser forelsket på hverandre. :hjerte:

Skrevet

Vi fikk et ferdig opplegg fra en brudevals-lærer. (Bjørg Gretes danseskole, veldig OK.)

Danset engelsk vals, som går i firkant. Selv min mann, som har to høyreben, klarte å gjennomføre 2 minutter med dette. :) Danselæreren laget et opplegg der selve dansen bare varte i 2 minutter, og det var akkurat passe. Man får vist seg fram, men det varer ikke alt for lenge heller. I tillegg hadde hun lagt opp til bukking og neing og andre fancy ting, så det så veldig bra ut - selv om det var flere ting som sviktet litt. Men det var det bare vi to som visste.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...