AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 På forrige svangerskapskontroll i uke 24 var symfyse - fundus mål 25 cm. Skal på ny svangerskapskontroll nå på tirsdag (uke 28) og målte nå symfyse- fundus og den er nøyaktig 40cm nå en måned etter. Ut fra svangerskapscharten har jeg nå symfyse - fundus mål lik det jeg egentlig skal ha på termin.... Hva kan dette skyldes? Har gått opp 2kg på en måned, siden forrige svangerskapskontroll. Det står også i journalen fra OUL at jeg skal bli innkalt til vekstkontroll i uke 28, som altså er den uken jeg er i nå, men jeg har ikke fått innkalling til noe time i posten... Anonymkode: 381db...17e
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Målte du selv nå? Ville latt jordmor/lege ta seg av målingen. Angående vekstkontroll kan du ringe å høre med sykehuset. Anonymkode: 02b08...07b 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Ikke sikkert det har noe å si, noen blir bare sånn. Jeg var på mange vekstkontroller pga det der, men ungen var helt normal. I uke 24 hadde jeg skyhøyt symfysemål, var på vekstkontroll og alt var bra. Så gikk det en stund (med fortsatt høyt mål) før det flatet ut igjen i uke 36-ish. Da måtte jeg på ennå en vekstkontroll fordi det flatet ut. Fortsatt var alt normalt Ungen var 3,3 kg da han ble født 11 dager over termin, så stor var han alle fall ikke 🤷🏽♀️ ikke heng deg opp i dette målet. dra på vekstkontroll og ta det derfra Du kan ringe sykehuset og høre om time. Anonymkode: a2e43...457 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 Jeg lå helt på toppen av grafen gjennom hele graviditeten. Jeg hadde litt over gjennomsnittet stort barn, men årsaken til stort mål hos meg var fostervann. Jeg hadde enorme mengder fostervann. Anonymkode: 20bcd...a88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå