Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å være «produktiv» er noe vi tror er viktig, men som bare er konstruert av folk som skal ha noe av oss. Å være produktiv er en myte

Har du noen gang følt på håpløsheten når du ikke klarer å ikke sette i gang med en oppgave? Kan du kjenne deg igjen i å prokrastinere den ene oppgaven etter den andre? Har du noen gang lurt på hvorfor det er sånn? 

At du føler deg lat, ubrukelig og håpløs er ikke din feil. Vi blir betinget til å ta på oss oppgaver og livsstiler vi egentlig ikke vil ha fordi det ikke fins noe annet for oss. Mange skoleveiledere, NAV-arbeidere og politikere råder oss til å skape oss liv som etterligner de så kalte «flinke». 

De «suksessfulle» som pugger, repeterer, memorerer, leser, studerer og gjentar like godt som de før seg er de som får de best betalte jobbene.

Hvorfor tror vi at vi ønsker en tittel innenfor et yrke, men syns det er et evig pes å lese pensum? Det er vel kanskje fordi ideen av yrket er bedre enn det faktiske yrket, og at ønskene våre blir undertrykt av forventningene vi tror vi må leve opp til. For vi alle må jo bli noe ikke sant? Det holder ikke å være et pustende menneske med et behov for å oppleve livet mens vi er her? 

Det bor noe begravd i oss alle som på et tidspunkt er blitt undertrykt slik at vi grunnleggende har en tro om at vår eksistens er kun det vi får servert. 

Ikke alle mennesker har en drøm om å jobbe

Ikke alle mennesker har en drøm om å studere

Hvor er midlene og mulighetene for dem? Hvis alle mennesker er like mye verdt hvorfor blir vi tvunget til å innta de samme rollene når vi alle er vidt forskjellig? 

Jeg er ikke naiv for at jeg ønsker en annen samfunnsstruktur, jeg har bare en annen holdning til hvordan kjærlighet og fri vilje skal se ut for alle.

Jeg prøver ikke å si at det ene eller det andre er den riktige måte å leve livet på, fordi det fins ikke noen riktig måte. Status og rangering er bare en illusjon, en sosial konstruksjon. Den har ikke røtter i naturen. I bunn og grunn den eneste rettferdigheten jeg er ute etter er nettopp det. Rettferdighet. Jeg vil bare at mitt livssyn skal være like akseptert som det som allerede eksisterer uten at det er noen fordommer knyttet til det. 

Stress er kanskje den eneste årsaken til sykdom, så da er mitt spørsmål, hvorfor er samfunnet i sin helhet ofte bare stressende? 

Det jeg prøver å komme frem til som jeg vet at mange drømmer om, inkludert meg, er at vi KAN løsrive oss fra det systemet her å oppnå total frihet. Frihet til å være vår egen sjef, frihet til å være med familien, frihet til «you name it..»

Det fins en business som får ufortjent og falske rykter på seg fordi folk er uvitende, Kritiske og ute av stand til å tenke for seg selv. Hvorfor syns mange at 5 år på bygge en selvstendig business er for lang tid på å bli rik, men syns ikke at 40 år + er en lang tid på å være fattig? 

Er du misfornøyd med dagens situasjon du befinner deg i? Har du lyst på mer personlig vekst? Har du lyst til å utvide nettverket ditt? Network marketing er THE business, og det er on the rise. Virkelig network marketing handler ikke om «verve» noen. Det er ikke sånn jeg feks driver business. Jeg introduserer BARE mennesker til businessen hvis jeg kan se for meg å jobbe med de og å bruke tid på de. Ellers ville jeg gjort meg selv, og de en dårlig tjeneste. 
Ikke takk nei til en mulighet fordi det virker skummelt. Jeg syns det er enda skumlere å leve et liv jeg ABSOLUTT ikke vil ha. Jeg skal vekk herfra, jeg skal bort og jeg skla oppnå alt jeg kan se for meg. Alt med hjelp av jobben min. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok

Anonymkode: a7369...056

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...