Gå til innhold

Mitt barn hylgråter!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok folkens, værsåsnill kun seriøse svar, dere som skal le eller skrive noe nedlatende vennligst gå ut av tråden.

Her er saken:

Jeg har ei jente på snart 2 år, har aldri vært noe problem å legge henne men pga mye sykdom i de siste månedene så har vi samsovet. Nå de siste ukene har hun fra tid til annen blitt helt hysterisk ved leggetid! Hun har ikke vondt noen steder (har vært hos legen) og er i utgangspunktet en harmonisk jente. I dag har det eskalert og gråtingen eskalerer hver gang jeg leier henne inn for å sove eller hvis jeg i det hele tatt nevner «å sove», hun klamrer seg fast i meg og ser livredd ut. Jeg aner ikke mine arme råd! Vi har nylig hengt opp et stort nytt bilde på stua og hun ser også mot den og gråter, da eskalerer det! Hva skjer her??!! Er hun redd for mørket?? Hun har aldri vært det før? 

Jeg tror ikke på det overnaturlige men må bare spøke, kan det spøke hos meg? Jeg bor i ett nybygg, så det skal ikke være mulig:(

Værsåsnill kun seriøse svar, dette er en desperat mor som skriver da jeg ikke aner hva det kan være. 

Datteren min roer seg ned kun når jeg legger frem leker eller skrur på barne-TV men går ikke så sent som nå.

Anonymkode: eeb04...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok folkens, værsåsnill kun seriøse svar, dere som skal le eller skrive noe nedlatende vennligst gå ut av tråden.

Til info: det hjelper ikke å skrive det. Folk får bare mer lyst til å trolle deg. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på det overnaturlige men må bare spøke, kan det spøke hos meg? Jeg bor i ett nybygg, så det skal ikke være mulig:(

Nei, det spøker ikke i huset ditt. Har ingenting å si om det ble bygget i går eller for 1000 år siden. Nei!

• Liker 7
Skrevet

Har det skjedd noe spesielt stressende i det siste? 

Ellers kan det også bare være en fase. Noen barn er redd for mørket som du sier. Det er ikke unormalt.

Jeg ville vurdert å ta ned bildet om hun får panikk av det. 

• Liker 1
Skrevet

Hva er bildet av? Husker jeg var livredd for et bilde av en rev som hang på rommet mitt da jeg var liten. Nå ser jeg jo at det bare er en veldig søt rev. 

Anonymkode: 83ea1...224

Skrevet
2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Har det skjedd noe spesielt stressende i det siste? 

Ellers kan det også bare være en fase. Noen barn er redd for mørket som du sier. Det er ikke unormalt.

Jeg ville vurdert å ta ned bildet om hun får panikk av det. 

Nei, det har ikke skjedd noe utenom det normale. Ingenting som kan stresse henne ihvertfall.

Hun er opptatt av bildet på dagtid og man da virker det som om det er ren beundring da hun kan stirre på det lenge.

ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bildet av? Husker jeg var livredd for et bilde av en rev som hang på rommet mitt da jeg var liten. Nå ser jeg jo at det bare er en veldig søt rev. 

Anonymkode: 83ea1...224

Det er ingenting skummelt på bildet, kun en formasjon av noen bokstaver. Ikke noe som kan tolkes som noe skummelt.

ts

Skrevet

Har du prøvd å legge deg ned ved siden av henne, siden dere samsover? 

Anonymkode: e19a4...a64

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å legge deg ned ved siden av henne, siden dere samsover? 

Anonymkode: e19a4...a64

Jeg legger meg alltid ved hennes side når hun skal sove :) 

ts

Skrevet

I den alderen blir de mer bevisst på hva som kan være skummelt. Babyer er ikke mørkredde, men en 2åring kan skape irrasjonelle forestillinger om hva som befinner seg i mørket. Ta på en nattlampe hos henne eller ha åpen dør.

Ellers er det nok en fase. Har hatt mange av de her... bare vær der for henne.

Anonymkode: 2e241...db5

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun har hatt vonde drømmer i det siste å da forbinder det med å sove som noe skummelt 

Skrevet

Hvor er far? 

Anonymkode: 02da6...bbd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor er far? 

Anonymkode: 02da6...bbd

Han jobber nattskift.

ts

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I den alderen blir de mer bevisst på hva som kan være skummelt. Babyer er ikke mørkredde, men en 2åring kan skape irrasjonelle forestillinger om hva som befinner seg i mørket. Ta på en nattlampe hos henne eller ha åpen dør.

Ellers er det nok en fase. Har hatt mange av de her... bare vær der for henne.

Anonymkode: 2e241...db5

14 minutter siden, Lolalot skrev:

Kanskje hun har hatt vonde drømmer i det siste å da forbinder det med å sove som noe skummelt 

Ja, får håpe det roer ned. Det er utrolig skummelt mens det står på :( 

ts

Skrevet

Hun ser nok noe overnaturlig ja. Muligens engler, enten gode eller de onde. Barn er flinke til å se slikt. Ha på en nattlys

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Helt normalt at barn har perioder med separasjonsangst og lakenskrekk. 

Her har det kommet og gått siden første sleep regression da han var 8 mnd. 

Vi måtte i perioder sove på madrass på gulvet til han sovnet og noen ganger hele natten. 

Andre dager satt vi på rommet hans til han sovnet. 

Til slutt ble han tryggere og vi trakk oss mer og mer ut av rommet inntil det ikke var noe problem lenger. 

Han har nattylys og en uro som spiller beroligende musikk. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er saken:

Jeg har ei jente på snart 2 år, har aldri vært noe problem å legge henne men pga mye sykdom i de siste månedene så har vi samsovet. Nå de siste ukene har hun fra tid til annen blitt helt hysterisk ved leggetid! Hun har ikke vondt noen steder (har vært hos legen) og er i utgangspunktet en harmonisk jente. I dag har det eskalert og gråtingen eskalerer hver gang jeg leier henne inn for å sove eller hvis jeg i det hele tatt nevner «å sove», hun klamrer seg fast i meg og ser livredd ut. Jeg aner ikke mine arme råd! Vi har nylig hengt opp et stort nytt bilde på stua og hun ser også mot den og gråter, da eskalerer det! Hva skjer her??!! Er hun redd for mørket?? Hun har aldri vært det før? 

Værsåsnill kun seriøse svar, dette er en desperat mor som skriver da jeg ikke aner hva det kan være. 

Datteren min roer seg ned kun når jeg legger frem leker eller skrur på barne-TV men går ikke så sent som nå.

Hvis det ikke går an å snakke med henne om hvorfor hun gråter (altså hvis hun ikke klarer å sette ord på det), kanskje dere kan sette dere ned for å tegne på dagtid om leggetiden. Du kan jo tegne rommet hennes, senga, bok hvis du leser det for henne, tegne henne og deg i senga osv.. Kanskje du kan prøve å fange opp hva det er som gjør henne motvillig til å legge seg..

Du kan jo også ha «dukketeater». Den ene dukka er deg som sier til den andre dukka (som er henne) at hun skal legge seg i senga osvosv. Se hvordan hun reagerer på det.

Det kan jo også hjelpe å forberede henne på at hun skal legge seg. Fortelle at det nå er 10 min, 5 min f.eks til hun skal legge seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...