Gå til innhold

Har litt problemer med mitt søsken, hvordan ville du helst at jeg kommuniserte det til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe store greier egentlig, men små bagateller som har vokst seg store og nå ses vi kun noen få ganger i året og ellers ingen kontakt. For min egen del spiller det ingen rolle om vi har kontakt eller ikke, men jeg er en person som liker «closure» på ting for å kunne legge det «på plass»

Det er da noe jeg ønsker å spørre mitt søsken om og også formidle til hen.

Hvis du hadde vært dette søskenet, ville du likt å ha fått synspunkt og spørsmål på SMS? Mail? Brev? Eller at jeg tok kontakt å spurte om vi kunne «prate ut» på tomannshånd? Det vil i såfall være første gangen vi prater såpass alvorlig sammen og som sagt vi har bare sett hverandre en 8-10 ganger de siste 2 årene selvom avstanden sier at vi kunne faktisk vært sammen hver uke. 

vi er begge nærmere 40 enn 30 hvis det har noe å si, så det er ikke en sånn tenåringskrangel. 

Anonymkode: 036bb...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del så hadde du ikke trengt å kommunisere noe spesielt til meg, bare la det vær. Regner med at søskenet ditt er "fornøyd" med ting som de er og hvis dette bare er fordi du vil ha closure så tenker jeg du kan la det vær, ser ikke for meg at det kan føre noe godt med seg.

Anonymkode: 7a1df...d20

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For min del så hadde du ikke trengt å kommunisere noe spesielt til meg, bare la det vær. Regner med at søskenet ditt er "fornøyd" med ting som de er og hvis dette bare er fordi du vil ha closure så tenker jeg du kan la det vær, ser ikke for meg at det kan føre noe godt med seg.

Anonymkode: 7a1df...d20

Så jeg skal da la meg selv bli «spist opp» om hvorfor det ble sånn enn å ta kontakt med hen på en eller annen måte? Bare fordi mitt søsken er «fornøyd»? 

Skrevet

Spiller det noen rolle hvordan hvem som helst andre ville ønsket kontakt når kontakt kanskje til og med er uønsket?

Gjør det på den måten som føles best for deg, det er du som vil ha en avslutning og svar. Hvis jeg skulle konfrontert en søster eller bror så ville det være best for meg å snakke ansikt til ansikt, men jeg vet ikke om den søsteren eller broren er enig, men om det var jeg som skulle prate ut så hadde jeg gjort det som var best for meg. 

Anonymkode: 0ba76...031

• Liker 1
Skrevet

Spiller det noen rolle hvordan hvem som helst andre ville ønsket kontakt når kontakt kanskje til og med er uønsket?

Gjør det på den måten som føles best for deg, det er du som vil ha en avslutning og svar. Hvis jeg skulle konfrontert en søster eller bror så ville det være best for meg å snakke ansikt til ansikt, men jeg vet ikke om den søsteren eller broren er enig, men om det var jeg som skulle prate ut så hadde jeg gjort det som var best for meg. 

Anonymkode: 0ba76...031

Takk for svar. Jeg er bare litt redd for det har ikke vært noe krangel eller noe, det er bare at hen ikke har familie på noe som helst prioriteringsliste og jeg trenger bare å vite hvorfor. Og har begynt å få det inntrykket nå at de fleste i dag ikke tåler «å bli snakka til», eller at det blir litt alvor, da er det bare å ghoste, silent treatment osv så VELDIG usikker på hvordan jeg skal håndtere det. Og hen er min eneste blodslektning igjen når vår mor går bort og da hadde det vært greit å vite hvorfor ting har blitt som de har blitt. Ts 

Skrevet

Tomannshånd, definitivt. 

Søstra mi gjorde det mot meg, eller egentlig alle i familien. Brøyt kontakten, uten at vi forstod hvorfor. Det har vært mange tanker og følelser det siste 1.5 årene pga. det. Det samme gjelder et par venninner av meg som nekta å prate om ting før vi gikk hvert til vårt. Jeg foretrekker å prate ut om ting, da, ettersom jeg går og kverner på ting som vi ikke har fått pratet ut om, så mulig det er derfor jeg hadde valgt det. 

Anonymkode: 58704...a7a

Skrevet

For meg høres det ut som om du konstruerer et ensidig problem. La hen nå få være i fred dersom hen er fornøyd, og gå videre fra å gnage på det sånn at du tar ansvar og ikke ødelegger ditt liv. 

Anonymkode: 61261...cc4

• Liker 2
Skrevet

Tomannshånd, definitivt. 

Søstra mi gjorde det mot meg, eller egentlig alle i familien. Brøyt kontakten, uten at vi forstod hvorfor. Det har vært mange tanker og følelser det siste 1.5 årene pga. det. Det samme gjelder et par venninner av meg som nekta å prate om ting før vi gikk hvert til vårt. Jeg foretrekker å prate ut om ting, da, ettersom jeg går og kverner på ting som vi ikke har fått pratet ut om, så mulig det er derfor jeg hadde valgt det. 

Anonymkode: 58704...a7a

Å tusen takk for svar ❤️ «Godt» å se at vi er flere med samme vonde følelser, det er så forferdelig å bli ghosta sånn 😢 jeg skjønner at det har blitt mye tanker og følelser på deg da de siste åra, det kan jeg si meg 100% enighet at det har det blitt her også 😔🙄 for man gjør jo ikke sånn mot folk, ihvertfall ikke i min verden. Helt greit å ønske å avbryte familieforhold/vennskap, men den andre part fortjener en forklaring. Ts 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg høres det ut som om du konstruerer et ensidig problem. La hen nå få være i fred dersom hen er fornøyd, og gå videre fra å gnage på det sånn at du tar ansvar og ikke ødelegger ditt liv. 

Hvorfor mener du at jeg ikke skal ta det opp? Er det blitt noe feil å ville ta opp ting? Ts 

Skrevet

Hvorfor mener du at jeg ikke skal ta det opp? Er det blitt noe feil å ville ta opp ting? Ts 

Ja, stort sett. Spesielt når det ikke er et problem (for da ville begge parter følt behov for å snakke om det). 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, stort sett. Spesielt når det ikke er et problem (for da ville begge parter følt behov for å snakke om det). 

For å legge til: et søskenforhold er noe annet enn en kjæresteforhold. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du setter en merkelapp på det ved å ta det opp dra ditt perspektiv. Ikke sikkert søskenet ser det på samme måte. Da er det du som lager problemet med å definere situasjonen slik du ser den.

Anonymkode: acb5f...2e4

Skrevet

Du setter en merkelapp på det ved å ta det opp dra ditt perspektiv. Ikke sikkert søskenet ser det på samme måte. Da er det du som lager problemet med å definere situasjonen slik du ser den.

Ja, enig med deg. Det er usannsynlig irriterende å bli utsatt for.

• Liker 1
Skrevet

For å legge til: et søskenforhold er noe annet enn en kjæresteforhold. 

Ok, så da så hvis du har et søsken som ikke vil ha kontakt mer så trekker du bare på skuldrene og sier jaja, detta er helt normalt.. spesielt i min verden ihvertfall. Og jeg har aldri snakka om noe kjærlighetsforhold så hvorfor du drar inn det vet jeg ikke. Ts 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du hadde vært dette søskenet, ville du likt å ha fått synspunkt og spørsmål på SMS? Mail? Brev? Eller at jeg tok kontakt å spurte om vi kunne «prate ut» på tomannshånd?

Hvis jeg hadde vært dette søskenet ville jeg ikke likt synspunkt i noen form fra en person jeg har møtt en håndfull ganger de siste årene. Spesielt når vedkommende kun er ute etter å sortere ting i sitt eget hode... 

Anonymkode: 47e40...2de

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men jeg må vel få lov til å spørre hen hvorfor har det blitt sånn? Selvom mitt søsken ikke har problemer med det så er det altså sånn at da er det «ulovlig» å ta det opp fordi man kun er en på leting etter svar?? Folk har virkelig i dag blitt så «rare».. at det å ville snakke sammen for å kanskje løse noe blir sett på som at man gjør noe ulovlig... merkelig. Ts 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så da så hvis du har et søsken som ikke vil ha kontakt mer så trekker du bare på skuldrene og sier jaja, detta er helt normalt.. spesielt i min verden ihvertfall. Og jeg har aldri snakka om noe kjærlighetsforhold så hvorfor du drar inn det vet jeg ikke. Ts 

Ja? 

Dersom noen ikke vil ha kontakt med meg så jager jeg ikke etter det, nei.

Grunnen til jeg nevnte kjærlighetsforhold er at det er annerledes en søskenforhold, og det er mer naturlig å ta opp utfordringer som oppstår som en følge av at man gjensidig investerer i å utvikle forholdet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det kunne vært lurt og invitert til en lunsj eller noe, og tatt sikte på å prate om løst og fast på en positiv måte 😊 sirkle gradvis inn på temaet med en vennlig interesse for hva søskenet har å si 😊 

Jeg kunne fint tatt sånt på sms selv, men man vet jo at når man kjenner mennesker såpass lite som det kan virke som om du gjør her, så kan det ofte være fordi de er vanskelige å komme inn på, og da tror jeg det er bedre å gjøre det på en hyggelig og avvæpnende måte 😊

Skrevet

Ja men jeg må vel få lov til å spørre hen hvorfor har det blitt sånn? Selvom mitt søsken ikke har problemer med det så er det altså sånn at da er det «ulovlig» å ta det opp fordi man kun er en på leting etter svar?? Folk har virkelig i dag blitt så «rare».. at det å ville snakke sammen for å kanskje løse noe blir sett på som at man gjør noe ulovlig... merkelig. Ts 

Det som vil være konstruktivt er å invitere og ta initiativ til ting dere gjør sammen som kan reetablere forholdet- ikke sånne ensidige alvorsprater.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde vært dette søskenet ville jeg ikke likt synspunkt i noen form fra en person jeg har møtt en håndfull ganger de siste årene. Spesielt når vedkommende kun er ute etter å sortere ting i sitt eget hode... 

Anonymkode: 47e40...2de

Herregud for en jævla kaldt, egoistisk, usympatisk, uempatisk verden og mennesker mange har blitt. Ts 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...