AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Jeg og samboer har felles barn. Jeg har barn fra før som ikke har kontakt med biologisk far og jeg har foreldreansvaret alene. Stefar har tatt på seg papparollen 100% og båndet er ganske tett. Hvordan sikre at de ikke skilles ved min død? Hvordan blir det med foreldreansvar om jeg skulle dø? Min største frykt er at biologisk far som de ikke kjenner blir innblandet og lager bare styr og ødelegger for både søsken- og pappakontakt (stefar, men han kalles pappa). Dette er selvfølgelig bare worst case scenario, men jeg vil gjerne vite at om noe skulle skje, så er barna mine trygge. Anonymkode: 8423b...6ea
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Gifte dere og at han adopterer dine barn fra tidligere ekteskap. Anonymkode: 21222...4bb 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Om barnas biologiske far går med på det, kan din samboer adoptere dine barn. Du kan også opprette en viljeserklæring tror jeg det heter, hvor du ber om at din samboer overtar omsorgen for barna. Men det betyr ikke 100 prisen garantert at han får dem, det vil en domstol avgjøre. Anonymkode: ebce9...8bd
GammelKaktus Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Viljeserklæring og hvis du får det til så kan kanskje han få adoptere barnet du har fra før? Er det en mulighet at biologisk far går med på det? Uansett lite sannsynlig at biologisk far bare får rive barnet dere har sammen ut av armene på stefar, dere har et grunnlag og han har søskenet sitt der og ingen kontakt. Alt skulle i teorien tale for at barnet du har fra før vil få bli værende hos stefar og søsken.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Barnefar har full rett til å blande seg inn. Anonymkode: 594c4...e59
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Adopsjon ja, helt klart. Hvor store er barna? Jo eldre de er, jo tyngre vekt har deres syn i en eventuell sak. Anonymkode: d851a...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå